Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-12, 21:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Motståndet lett av Sven-Olle Olsson vann med 64 procent. Men det togs emot flyktingar efter några år ändå.
ja man kan ju verkligen ifrågasätta demokratin i sverige och vad den egentligen innebär, du får rösta en gång vart fjärde år thats it.
2025-12-12, 22:05
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
ja man kan ju verkligen ifrågasätta demokratin i sverige och vad den egentligen innebär, du får rösta en gång vart fjärde år thats it.

En valvinnare förutom brottslighet och kriminalitet bland blattar och negrer. Och förutom tvångsbeblandning är att kommunerna ska få ökat självbestämmande när det kommer till flyktingmottagning. De kommuner som inte vill ta emot flyktingar ska inte heller tvingas göra det. Käftar Vänstern emot så är det bara att hänvisa till att folkomröstningar får utvisa vad kommuninvånarna önskar. Käftar Vänstern fortfarande emot så är de bara att utmåla dem till icke demokrater. Jag kan lova att blir det folkomröstningar i 4-5 kommuner så kommer 120 kommuner till hänga på. Sossesvinen och vänstern kommer som vanligt att försöka skambelägga de som tar första steget. Men det gäller bara att ta sig över tröskeln så är bollen i rullning. Man kan säkert få igång ett par omröstningar i ett antal kommuner i Skåne och Småland. Staffanstorp, Skurup, Sjöbo, Vellinge, Bromölla osv.

Sjukt att staten kan bestämma sådana frågor. Det är upp till kommuninvånarna. Placera flyktingarna i några knallröda kommuner så får vi se hur lyckades de kommer vara efter ett par år.
2025-12-12, 22:29
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Alla som varit i Göteborg har sett att det i stort sett inte görs nån gatusopning längre.
Förr om åren tvättades torg och hållplatser varje fredagnatt och lördagnatt MINST
Inte sällan fick man flytta på sig när en gul vattensprutande sopbil kom på trottoaren, när man släntrade runt med sin burgare efter krogen och funderade ut hur man skulle ta sig hem när sista vagnen gått..
Utöver det hade kommunen massa anställda som tömde sopor och plockade skräp daligen.
Och mycket riktigt var det rent på gatorna, det var inte alls längesen som turister faktiskt berömde Sverige just för att vara så rent och fint!

Men.
Så bestämde man sig för att spara in på gatustädet, för att kunna ha råd att betala för att ta in ytterligare vnågra dyra lata multi och livsstils-kriminella invällar-klaner att slå rot och påbörja sin dränering.
(som dessutom inte använder papperskorgar, till råga på det)

Nu ser trottoarerna ut som calcutta, inte bara i förorterna utan även i centrum
Resultatet av alla sopor och skräp: invsion av råttor! (djuren)

Vad är nästa steg "för att inte verka rasist" -att återinföra pesten?

Vad tror NI är orsaken till alla sopor och råttor på gatorna?

Gp nämner Anticimex, men varför inte plocka upp matrester, spyor och drivor av skräo till att börja med innan man sprider kemikalier?
låst artikel
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/rekordmanga-rattor-i-goteborg-tar-over-delar-av-centrala-stan.050ced5c-403e-4d74-8b55-967187f1df40

ifall det är fel forum får moderator gärna flytta

Bodde i göteborg 2001, även då var det fullt med råttor i stan. Både inne i centrala vasa/linné och ute i förorten. Detta är ingen nyhet, om du inte tänker tillbaka till det trevliga 70-talet eller nått.
2025-12-12, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
En valvinnare förutom brottslighet och kriminalitet bland blattar och negrer. Och förutom tvångsbeblandning är att kommunerna ska få ökat självbestämmande när det kommer till flyktingmottagning. De kommuner som inte vill ta emot flyktingar ska inte heller tvingas göra det. Käftar Vänstern emot så är det bara att hänvisa till att folkomröstningar får utvisa vad kommuninvånarna önskar. Käftar Vänstern fortfarande emot så är de bara att utmåla dem till icke demokrater. Jag kan lova att blir det folkomröstningar i 4-5 kommuner så kommer 120 kommuner till hänga på. Sossesvinen och vänstern kommer som vanligt att försöka skambelägga de som tar första steget. Men det gäller bara att ta sig över tröskeln så är bollen i rullning. Man kan säkert få igång ett par omröstningar i ett antal kommuner i Skåne och Småland. Staffanstorp, Skurup, Sjöbo, Vellinge, Bromölla osv.

Sjukt att staten kan bestämma sådana frågor. Det är upp till kommuninvånarna. Placera flyktingarna i några knallröda kommuner så får vi se hur lyckades de kommer vara efter ett par år.
man behöver väl bara ett viss antal underskrifter så måste de väl ha folkomröstning om jag inte missminner mig
2025-12-13, 00:28
Medlem
Just råttorna beror på att de medel som man använde förr och som var väldigt effektiva inte längre är godkända av miljö- och hälsoskäl. Men naturligtvis blir det inte bättre för att städning och sophämtning inte fungerar.
2025-12-13, 00:46
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det finns i Europa, men inte här i Sverige. Det som finns är medborgarförslag. Men vad menar du med "direktdemokrati" har att göra med trådens ämne? (Renhållningen här i Göteborg.)

Inget att göra med trådens ämne, endast för att du nämnde att "man kan rösta" och började babbla om medborgarförslag
2025-12-13, 00:47
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
ja direktdemokrati är väl med deomkrati, sedan är det här ganska stora frågor så du och dina kompisar får gärna fortsätta finasdiera detta vansinne medans vi dödliga vill slippa.

frågor på det?

Var du lite full när du skrev? Najs. Nej jag har inte betalat ett öre och kommer aldrig göra det heller, tack ändå.
2025-12-13, 00:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Var du lite full när du skrev? Najs. Nej jag har inte betalat ett öre och kommer aldrig göra det heller, tack ändå.
jag dricker inte, har man tillräckligt många underskrifter kan man tvinga fram en folkomröstning, det behövs ingen direktdemokrati för det.

Där var nog du lite lullig när du tänkte till.
2025-12-13, 00:53
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
jag dricker inte, har man tillräckligt många underskrifter kan man tvinga fram en folkomröstning, det behövs ingen direktdemokrati för det.

Där var nog du lite lullig när du tänkte till.

Okej, lycka till med det. Som sagt, gulligt.
2025-12-13, 00:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Inget att göra med trådens ämne, endast för att du nämnde att "man kan rösta" och började babbla om medborgarförslag

Om du vill något bra med detta, så kan du försöka att få ett medborgarförslag till Göteborgs kommun om råttorna, om du är medborgare här. Tror inte att nu har någon lycka med detta, men du kan ju alltid försöka?
2025-12-13, 00:57
Avstängd
Citat:
Okej, lycka till med det. Som sagt, gulligt.
https://www.eskilstuna.se/kommun-och-politik/sa-kan-du-paverka/folkomrostning

gulligt av dig du trodde det behövdes direkdemokrati för det, beslutar riksdagen vi ska ha en folkomröstning med majoritet blir det så.
2025-12-13, 01:08
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
man behöver väl bara ett viss antal underskrifter så måste de väl ha folkomröstning om jag inte missminner mig
Jo, så är det.
MEN tyvärr så är folkomröstningar enbart "rådgivande" i Sverige. Oavsett om det gäller kommunala beslut eller riksdagen.

-Alltså så kan politrukerna göra som de vill ändå.
(Tänk på högertrafikomläggningen. -Folk röstade "vänster", men det blev höger ändå.)
Senast redigerad av kraftfoder 2025-12-13 kl. 01:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in