Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2025-12-13, 01:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jo, så är det.
MEN tyvärr så är folkomröstningar enbart "rådgivande" i Sverige. Oavsett om det gäller kommunala beslut eller riksdagen.

-Alltså så kan politrukerna göra som de vill ändå.
(Tänk på högertrafikomläggningen. -Folk röstade "vänster", men det blev höger ändå.)
Jo jag vet de hänt historiskt tex när vi skulle gå över ifrån vänstertrafik till högertrafik, det blev ju nedröstat.

Jag tror dock inte det är så hälsosamt gå emot en folkomröstning idag på samma sätt om tex fortsatt hög invandring.

vad tror du?
2025-12-13, 01:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Jo jag vet de hänt historiskt tex när vi skulle gå över ifrån vänstertrafik till högertrafik, det blev ju nedröstat.

Jag tror dock inte det är så hälsosamt gå emot en folkomröstning idag på samma sätt om tex fortsatt hög invandring.

vad tror du?

Jag tror att politrukerna gör som de vill, ändå.
(Tyvärr).

Kollade på om "slöseriombudsmannen" faktiskt nu när jag skriver inlägget:
https://www.youtube.com/watch?v=pCaRF9zqxqk

-Nästan samma sak..
2025-12-13, 01:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag tror att politrukerna gör som de vill, ändå.
(Tyvärr).

Kollade på om "slöseriombudsmannen" faktiskt nu när jag skriver inlägget:
https://www.youtube.com/watch?v=pCaRF9zqxqk

-Nästan samma sak..
Jag förstår verkligen liknelsen, jag tro det kommer hända lite saker i sverige de närmaste5-10åren
2025-12-13, 02:40
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
https://www.eskilstuna.se/kommun-och-politik/sa-kan-du-paverka/folkomrostning

gulligt av dig du trodde det behövdes direkdemokrati för det, beslutar riksdagen vi ska ha en folkomröstning med majoritet blir det så.

Mhm okej visst, verkar ju ha funkat väldigt bra senaste 20 åren. Antingen funkar det inte, eller så är det som ni vill ha det med råttor och skjutningar. Vilket är det?
2025-12-13, 03:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Mhm okej visst, verkar ju ha funkat väldigt bra senaste 20 åren. Antingen funkar det inte, eller så är det som ni vill ha det med råttor och skjutningar. Vilket är det?
just nu är det som ditt gäng vill ha det med iq befriade sandnegrer som förgriper sig på dig för en femma.
2025-12-13, 03:51
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
just nu är det som ditt gäng vill ha det med iq befriade sandnegrer som förgriper sig på dig för en femma.

Förklara gärna var du menar med mitt gäng? Besöker aplandet Sverige max två ggr per år.
2025-12-13, 03:56
Avstängd
Citat:
Förklara gärna var du menar med mitt gäng? Besöker aplandet Sverige max två ggr per år.
mig lurar du inte du försöker förlöjliga alla ev ideer på förändra något, medans du själv inte föreslagit några alls.

Det talar sitt tydliga språ¨k du får så mycket proteintillskott av välfärden just nu att förändringar är otänkibara.

De måste talas ner förlöjligas så mycket som möjligt så du kan fortsätta slicka upp dina tiggare i brygga.
2025-12-13, 04:00
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
mig lurar du inte du försöker förlöjliga alla ev ideer på förändra något, medans du själv inte föreslagit några alls.

Det talar sitt tydliga språ¨k du får så mycket proteintillskott av välfärden just nu att förändringar är otänkibara.

De måste talas ner förlöjligas så mycket som möjligt så du kan fortsätta slicka upp dina tiggare i brygga.

Projektering, stackare. Men som sagt, antingen är du nöjd och tycker att du kan göra skillnad, eller inte. Ännu ej fått svar på den.
2025-12-13, 04:04
Avstängd
Citat:
Projektering, stackare. Men som sagt, antingen är du nöjd och tycker att du kan göra skillnad, eller inte. Ännu ej fått svar på den.
tror du syftar på projection, projektledare är något helt annat.

Nej jag förstår du vill ha kvar det som det är nu när du kan utnyttja välfärden fullt ut.

Vad tror du själv? du har ju sagt tydligt vi inte ska göra ett skit åt saken ellerhur
2025-12-13, 04:47
Moderator
Schlesiens avatar
Offentlig förvaltning --> KoMiOV

Politiska beslut, lagstiftning --> Politikdelarna.

Åsikt om Reinfeldt --> aldrig KoMiOV.

Gör en vettig trådstart om Göteborgs kommunala renhållning istället.

/ Moderator
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in