2025-12-11, 19:59
Medlem
Drettans avatar
Alla som varit i Göteborg har sett att det i stort sett inte görs nån gatusopning längre.
Förr om åren tvättades torg och hållplatser varje fredagnatt och lördagnatt MINST
Inte sällan fick man flytta på sig när en gul vattensprutande sopbil kom på trottoaren, när man släntrade runt med sin burgare efter krogen och funderade ut hur man skulle ta sig hem när sista vagnen gått..
Utöver det hade kommunen massa anställda som tömde sopor och plockade skräp daligen.
Och mycket riktigt var det rent på gatorna, det var inte alls längesen som turister faktiskt berömde Sverige just för att vara så rent och fint!

Men.
Så bestämde man sig för att spara in på gatustädet, för att kunna ha råd att betala för att ta in ytterligare vnågra dyra lata multi och livsstils-kriminella invällar-klaner att slå rot och påbörja sin dränering.
(som dessutom inte använder papperskorgar, till råga på det)

Nu ser trottoarerna ut som calcutta, inte bara i förorterna utan även i centrum
Resultatet av alla sopor och skräp: invsion av råttor! (djuren)

Vad är nästa steg "för att inte verka rasist" -att återinföra pesten?

Vad tror NI är orsaken till alla sopor och råttor på gatorna?

Gp nämner Anticimex, men varför inte plocka upp matrester, spyor och drivor av skräo till att börja med innan man sprider kemikalier?
låst artikel
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/rekordmanga-rattor-i-goteborg-tar-over-delar-av-centrala-stan.050ced5c-403e-4d74-8b55-967187f1df40

ifall det är fel forum får moderator gärna flytta
Senast redigerad av Drettan 2025-12-11 kl. 20:13.
2025-12-11, 20:15
Medlem
kalkryggars avatar
Menar du att det rent praktiskt har beslutat om att ställa in gatustädningen med motivationen att de böehöver pengarna för att ta in migranter?

Vem är det som lagt det förslaget?
2025-12-11, 20:25
Medlem
StorFetAnkas avatar
Har sett liknande idioti tidigare, man drar in på en viktig samhällstjänst så som gatusopning med hänvisning till EU regler om offentlig upphandling, d.v.s att ingen vill göra jobbet för det pris som kommunen är redo att betala, eller snarare att EU skulle ha satt nån maxgräns för vad det for kosta.

Frågan är väl snarare varför EU skulle sätta en sådan gräns och detaljstyra vad Svenska kommuner får spendera på gatusopning. Resultatet blir att ingen anlitas för att göra jobbet, vilket gör att problemet blir värre för varje dag, samt att fler kostnader tillkommer då man som nu t.ex måste anlita Anticimex för utrotning av råttorna som förökar sig som råttor på grund av allt skräp som inte tas rätt på.

Vart tar pengarna vägen är frågan, för nån skattesänkning har vi inte sett röken av.

Å om det nu är som mupparna påstår att det är en EU order, vad fan ska EU göra om kommunen bryter mot deras order och anlitar en firma som sopar gatorna till ett "för högt" pris, t.ex samma företag som alltid har gjort jobbet tidigare, till ett rimligt pris och som nu är redo att fortsätta för samma pris plus inflationen.

Vad drar de in på härnäst? sophämtning, V/A, fjärrvärme, elnätet, vägar... Låter man dessa system förfalla så blir det mycket dyrt att laga framöver.
2025-12-11, 20:25
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Menar du att det rent praktiskt har beslutat om att ställa in gatustädningen med motivationen att de böehöver pengarna för att ta in migranter?

Gatustädet är givetvis bara ETT av områderna man fåt spara in på.
Åldervården, sjukvården, skolor mm har ju redan avhandlats

Men nu gnäller politikerna över råttor, när man stort sett slutat städa gator sen ca 2015

Har ni inte sett att utöver sopor så har tuggummin på trorroaren ökat nåt enormt?? (tecken på eftersatthet) förr var tuggummiskrapare i femman ett yrke man skämtade om.
Nu är varenda trottoar så prickig av 10 år gamla tuggummin att det ser ut som en flugsvamp.

2015 efter att hundratusentals åldringsknullare skulle få gymnasium drogs medel från kommunen in!
Den uppmärksamma märkte redan då att det nästan omedelbart blev skräpigare, och Reinfeldt till och med SA att vi inte skulle ha råd med stort sett nåt annat än att dalta med invällare, men de flesta här är väl ca 18 år så dom minns inte
2025-12-11, 20:29
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Gatustädet är givetvis bara ETT av områderna man fåt spara in på.
Åldervården, sjukvården, skolor mm har ju redan avhandlats

Men nu gnäller politikerna över råttor, när man stort sett slutat städa gator sen ca 2015

Har ni inte sett att utöver sopor så har tuggummin på trorroaren ökat nåt enormt?? (tecken på eftersatthet) förr var tuggummiskrapare i femman ett yrke man skämtade om.
Nu är varenda trottoar så prickig av 10 år gamla tuggummin att det ser ut som en flugsvamp.

2015 efter att hundratusentals åldringsknullare skulle få gymnasium drogs medel från kommunen in!
Den uppmärksamma märkte redan då, men de flesta här är väl ca 18 år så dom minns inte

Det skulle dock inte förvåna mig om du har rätt eftersom styrande Socialdemokraterna i Göteborg sparkade sin egna ledare för att hon satte ned foten mot islamism. Resten av Socialdemokraterna i Göteborg har sedans dessa arbetat ihop med islamistiska Muslimska Brödraskapet mycket djupare.

Så ja för svenskar i Göteborg tror jag inte det finns någon framtid kvar. Det håller på att bli som no go zonen Malmö även i Göteborg.
2025-12-11, 20:29
Medlem
Drettans avatar
Fredrik Reinfelt sa att vi skulle öppna våra hjärtan och ta in medelålders män som vill gå gymnaium här, Och Att Vi I Stort Sett Inte Skulle Kunna Ha Råd Men NÅT Annat De Kommande Följande Åren

och det innebär även gatusopning

trodde ni att han skämtade eller

lyssna här då om ni inte tror mig
den är bara ca 2 min, så det hinner ni
https://www.youtube.com/watch?v=iChPRQCVLio
2025-12-11, 20:33
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Lyssna själv

Det blir omfattade KOSTNADER för detta
såpass omfatande att vi kommer inte finnas utrymme för NÅT annat (tex gatusopning, mitt tilägg)
än att bygga bostäder till dem, bygga dagis och bb, skolor, skaffa fram gratis mat, rätsvästende, tolkar moskeer och fritidsgårdar, socialtanter, bidrag på bidrag. Inte Npåt Annat kommer det finnas utrymme för än att ta hand om de som är snälla nog att flytta hit (Han avslutade med att TACKA för att dom VALDE att snylta på Sverige också!)

https://youtu.be/iChPRQCVLio?si=IjfZyhHWPVOidd5y&t=57
Senast redigerad av Drettan 2025-12-11 kl. 20:36.
2025-12-11, 20:40
Medlem
Undra hur många gatusopare familjen Kaaah har kostat?

Överhuvudet kom själv, nu inte bara fyllt en hel stadsdel med sitt avkomma utan klanen även STYR en hel stadsdel.
https://familjen.story.aftonbladet.se/

Är det ca 1 000 000 gatusopar-tjänster vi är uppe i nu?

Räfven - 30 000 sjuksköterketjänster och 10 000 polistjänster kostade den svartskallen oss.
Samtidigt som han fått polisväsendet att behöva ha ca 100 anställda bara med att reda ut honom

Man stänger ner sjukhus i norrland för att spara fjuttiga 7 miljoner, som går åt till en enda rättegång,

avskyr Sverige numera, hoppas från mitt hjärta Putin bombar oss snart.
Senast redigerad av Klarint 2025-12-11 kl. 20:45.
2025-12-11, 20:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Klarint
.

Hade jag fått styra hade valet varit enkelt:

1. Pushkicka ut invällda kriminella ur landet med huvudet före vid första brottet, istället lägga pengarna på att anställa gatusopare och sjuksköterskor än att mata honom

2. Behålla fanskapet, uppmuntra honom att ta hit en fru och att föröka sig, lära han alla hans "rättigheter" som DO-anmälan, bostadsbidrag, mm , lära han att alla svenskar är rasister och att han inte behöver jobba ifall han inte vill han kan gå i mosken eller på cafe under dagarna istället och få lika mycket
Och senavstå från att anställa 400 sjuksöterskor och 10 000 gatusopare,

Jag hade valt 1 alla dar i veckan
2025-12-11, 21:03
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Hade jag fått styra hade valet varit enkelt:

1. Pushkicka ut invällda kriminella ur landet med huvudet före vid första brottet, istället lägga pengarna på att anställa gatusopare och sjuksköterskor än att mata honom

2. Behålla fanskapet, uppmuntra honom att ta hit en fru och att föröka sig, lära han alla hans "rättigheter" som DO-anmälan, bostadsbidrag, mm , lära han att alla svenskar är rasister och att han inte behöver jobba ifall han inte vill han kan gå i mosken eller på cafe under dagarna istället och få lika mycket
Och senavstå från att anställa 400 sjuksöterskor och 10 000 gatusopare,

Jag hade valt 1 alla dar i veckan

Jag får så förbannad när jag tänker på detta, att jag får logga ut.
2025-12-11, 23:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Jag får så förbannad när jag tänker på detta, att jag får logga ut.
förstår dig
2025-12-12, 00:09
Medlem
SphericalHamsters avatar
Om råttorna har ökat i antal så har det givetvis ingenting att göra med bidrag och att vi ska ha fler invällare. De kommer ändå, som råttor.

Helt idiotiskt att dra en korrelation mellan två olika problem.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in