Citat:
Ursprungligen postat av
Clinto
Jobbig text att läsa, med "elbilshatarna" och versaler mitt i allt. Min "fucking Ford Mondeo" finns inte, jag har aldrig haft en sådan. Jag har en 12 år gammal Volvo som gått omkring 25k mil och är UA varje år (hittils).
Jag har naturligtvis fått byta en hel del slitdelar, det finns ingen bil som är en investering på något sätt. Jag undrar bara lite framåt, kommer man kunna köpa en fullt fungerande elbil om 20 år, som rullat 25k och fortfarande fungerar och är UA?
jag menar min bil tar sig ju långt över 100 mil på en tank, det gjorde den som ny och det gör den fortfarande efter 12 år.
Kommer din Volvo om 8 år och ytterligare 20000 mil vara UA? Hur långt är ett snöre?
Det rullar minst en Tesla som är 11 år som gått över 200000 mil idag, många 10-12 åringar som gått 40-50-60000 mil, med och utan originalbatteri, varför tror du inte att de och andra elbilar ska kunna göra det i framtiden?
Du har ju servat din Volvo och bytt delar för att den ska klara 25000 mil, då måste man få byta delar på elbilar med för att de ska leva vidare.