2026-09-24, 20:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Men nu får du ge dig. Det är inte vården som beslutar om var tvångsomhändertagna barn ska bo. Det är helt och hållet socialtjänstens roll och uppdrag.

Varför sitter du och vilseleder tråden igenom?

Det är möjligt att vården tryckte på som lyfts i media den senaste tiden, men ansvaret för var barnen bor är helt och hållet socialtjänstens. Inte vården!
Givetvis. Varför ”förklarar” du självklarheter? Socialtjänsten är delaktiga i vårdplanen och där ingår att arbeta med planen för var barnet ska bo.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Inspelning avslöjar: Läkare spred felaktiga uppgifter

Och varför gav de en falsk MbP anklagelse för? Vi vet att den är falsk eftersom den var grundlös. Varför drev CHT på att Victoria är psykiskt störd in i det sista?

Det här har vi varit igenom flera gånger och du återigen gör påståenden utan att backa upp den samtidigt som du kräver att andra ska bevisa vad de säger. De spelar falskt.

Och du är en lögnare.
Se mitt tidigare inlägg:
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC
Citera
2026-09-24, 20:41
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Givetvis. Varför ”förklarar” du självklarheter? Socialtjänsten är delaktiga i vårdplanen och där ingår att arbeta med planen för var barnet ska bo.

Se mitt tidigare inlägg:
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC
Det där förklarar absolut ingenting.

Man spred falska uppgifter om Victoria.
Citera
2026-09-24, 20:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det där förklarar absolut ingenting.

Man spred falska uppgifter om Victoria.
Det är min korta analys av artikeln du länkade till. Om inte du förstår den så kan jag inte hjälpa det. Det är svaret du får. Ge dig inte in i diskussioner som är högt över huvudet på dig.
Citera
2026-09-24, 20:46
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det är min korta analys av artikeln du länkade till. Om inte du förstår den så kan jag inte hjälpa det. Det är svaret du får. Ge dig inte in i diskussioner som är högt över huvudet på dig.
Det är ingen analys utan dravel.

Det är osammanhängande och dåligt.

Det du skriver är för att avleda från det oförsvara beteendet som vården och soc har gjort.

Du förklarar inte hur det är en vinklad artikel. Vilket du förneka att du påstått att media gör.
Citera
2026-09-24, 20:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är ingen analys utan dravel.

Det är osammanhängande och dåligt.

Det du skriver är för att avleda från det oförsvara beteendet som vården och soc har gjort.

Du förklarar inte hur det är en vinklad artikel. Vilket du förneka att du påstått att media gör.
Du är oerhört dum och det är tveklöst också orsaken till att du inte förstår. Ingen normalt tänkande människa kan kalla följande som jag skrev för ett försök att avleda: ”Den intressanta frågan är VARFÖR vården plötsligt och gemensamt reagerat så kraftigt mot mamman.”
Citera
2026-09-24, 20:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du är oerhört dum och det är tveklöst också orsaken till att du inte förstår. Ingen normalt tänkande människa kan kalla följande som jag skrev för ett försök att avleda: ”Den intressanta frågan är VARFÖR vården plötsligt och gemensamt reagerat så kraftigt mot mamman.”
Ja, hur är artikeln vinklad? Och det har redan förklarats.

Vården beväpnar soc för att tysta Victoria.
Citera
2026-09-24, 20:56
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja, hur är artikeln vinklad? Och det har redan förklarats.

Vården beväpnar soc för att tysta Victoria.
Det har inte ”förklarats”. Det är din otroligt barnsliga konspirationsteori som du upprepar gång på gång. Du är för barnslig för att kunna tas på allvar – men du tar otroligt stor plats i tråden.
Citera
2026-09-24, 20:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det har inte ”förklarats”. Det är din otroligt barnsliga konspirationsteori som du upprepar gång på gång. Du är för barnslig för att kunna tas på allvar – men du tar otroligt stor plats i tråden.
Lol det är ju du som drar upp konspirationsteorir om att media skulle vara i maskopi med Victoria emot Örebros kommun och akademiska/USÖ.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Du härleder aldrig någonsin något av det du säger och bara fan bölar och tjuter så fort du blir pressad. Du har inget.

Vården har begått ett allvarligt maktmissbruk och Örebros kommun är uppenbart korrupt.
Citera
2026-09-24, 21:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
ja det är ju din vän Totius som tagit på sig den rollen... Därför blir det som det blir.
Låt oss se, det senaste du kallade ”vilseleder tråden igenom” var följande jag skrev gällande när Elsa fick flytta till en släkting: ”Jag tycker snarare att det låter som att vården kände sig säkra på Elsas förbättring var stabil och det var dags att ta nästa steg.”

Tycker du att det är att spåra ur tråden?
Citera
2026-09-24, 21:38
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
ja det är ju din vän Totius som tagit på sig den rollen... Därför blir det som det blir.

Nej du, Totius försöker hålla en någorlunda diskurs. Problemet ligger hos din och Ajogens totala avsaknad av självinsikt och förmåga att kunna ta till er åsikter som inte ligger i linje med era.

Eller åtminstone insikten att inte kommentera på det man inte förefaller förstå.
Citera
2026-09-24, 21:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Nej du, Totius försöker hålla en någorlunda diskurs. Problemet ligger hos din och Ajogens totala avsaknad av självinsikt och förmåga att kunna ta till er åsikter som inte ligger i linje med era.

Eller åtminstone insikten att inte kommentera på det man inte förefaller förstå.

Nu handlar det ju faktiskt inte om våra åsikter längre, utan om vad som faktiskt är helt belagt och har kommit fram under resans gång!

Faktum står fast oavsett hur mycket ni än sprattlar:
- Ingen av föräldrarna är farlig.
- Elsa bor hemma och LVU:et är hävt permanent sedan maj 2026.
- Chef efter chef har tvingats köpas ut av kommunen.

Kvar sitter ni och försöker desperat "förstå" hur det INTE kunde vara vårdens och socialtjänstens fel, och att allt på något vis ändå måste vara Victorias fel.

Men se den gubben går inte längre efter Ensolution-rapporten, Lex Sarah-larmen och allt som avslöjats! Det enda ni gör är att snurra runt i cirklar med inaktuella domar och felaktiga ursprungspremisser. Herrejösses alltså..
Citera
2026-09-24, 21:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Låt oss se, det senaste du kallade ”vilseleder tråden igenom” var följande jag skrev gällande när Elsa fick flytta till en släkting: ”Jag tycker snarare att det låter som att vården kände sig säkra på Elsas förbättring var stabil och det var dags att ta nästa steg.”

Tycker du att det är att spåra ur tråden?
ja dina senaste konspirationsteorier att Lex Sarah är "fejk". Det satte nog alla rekord i stollerier Totius. Om det inte är vilseledande Vad är då ett vilseledande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in