2026-09-27, 21:16
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det som är sjukr är att ni inte kan slura snurra era cirkelresonemang.

Domarna bygger på felaktiga och förvanskade uppgifter och blev därför helt felaktiga.

Så till och med på det sätt man beskriver hur man har resonerat går inte att lita på?

Låter inte det lite.. extremt?
Citera
2026-09-27, 21:17
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det enda du gör är att hänvisa till ”hela texten” utan något ytterligare argument, mer än att jag inte förstår. Det är helt tomt på substans och bara argumentationsfel: Textvägg (Wall of text) och ad hominem. Till detta kommer dina övriga metoder:
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC

Gaslighting och argumentationsfel som textväggar och ad hominem gör att du förstör alla försök till sakliga diskussioner.
Så förklara nu då hur du menar när du påstår att media är vinklat om fallet Elsa.
Citera
2026-09-27, 21:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Så till och med på det sätt man beskriver hur man har resonerat går inte att lita på?

Men beslutsunderlaget var förvanskat? Det gjordes ingen faktagranskning från domstolens och nämndens sida.

Resonemanget är därför helt ogiltigt och ett skolexempel på cirkelresonemang då det fortfarande snurras av er systemriddare.
Citera
2026-09-27, 21:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Nej det går inte att lita på. Det var därför flera oberoende experter och journalister såg att det var fel när de läste primärkällorna.
Citera
2026-09-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det går inte att lita på. Det var därför flera oberoende experter och journalister såg att det var fel när de läste primärkällorna.

Förlåt, men detta är helt sjukt resonemang.

Som att det inte vore nog med att inget av vårdens version går att lita på (vilket dödar ALL diskussion avseende vården) så kan vi inte heller använda domarna för att beskriva hur man har resonerat kring vissa detaljer avseende LVU?

Nu har du spårat ur fullständigt.

Jag tror du behöver en paus. Helt ärligt.
Citera
2026-09-27, 21:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Så förklara nu då hur du menar när du påstår att media är vinklat om fallet Elsa.
Du har postat hundratals inlägg där du helt sjukt beskyller andra för att vara lögnare. Varför skulle jag ännu en gång upprepa sådant som du vrålar ”LÖGN” om? Du beter dig sjukt och det jag kan göra nu är att fortsätta visa det.

Gällande senaste uppenbara vinklingen av SR Maria Ridderstedt (som gjort Kaliber-reportaget) hänvisar jag till mitt följande inlägg:
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC
Citera
2026-09-27, 21:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Förlåt, men detta är helt sjukt resonemang.

Som att det inte vore nog med att inget av vårdens version går att lita på (vilket dödar ALL diskussion avseende vården) så kan vi inte heller använda domarna för att beskriva hur man har resonerat kring vissa detaljer avseende LVU?

Nu har du spårat ur fullständigt.

Jag tror du behöver en paus. Helt ärligt.

Nej det gick inte att lita på vårdens skräckfilmsfantasier och soc.förvanskade.utredning som förvanskade den påstådda samlade oron.
Citera
2026-09-27, 21:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du har postat hundratals inlägg där du helt sjukt beskyller andra för att vara lögnare. Varför skulle jag ännu en gång upprepa sådant som du vrålar ”LÖGN” om? Du beter dig sjukt och det jag kan göra nu är att fortsätta visa det.

Gällande senaste uppenbara vinklingen av SR Maria Ridderstedt (som gjort Kaliber-reportaget) hänvisar jag till mitt följande inlägg:
Ja men det enda du gör är att du påstår att det är vinklat. Men inte mer än så. Det är inte att föra en diskussion alls. Vad är det som gör det vinklat?
Citera
2026-09-27, 21:34
Medlem
Citat:
Vad borde vården ha gjort för att objektifierna situationen menar du?

Hur kan vården bekräfta exakt hur mycket mat barnet får i sig dagligen?
Vården i Örebro hade precis fått besked att ett annat barn var felbehandlat via dropp under flera år det med precis som
Elsa var... Nånstans kan man tycka att det borde väckt en tanke på att samma sak kunde förklara Elsas symptom.. Eller tycker du inte det?
Jag vet att Elsas morfar Anders anser det iaf efter att ha pratat med andra läkare i sin bekantskapskrets... Men visst dom är partiska allihop
Citera
2026-09-27, 21:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ja men det enda du gör är att du påstår att det är vinklat. Men inte mer än så. Det är inte att föra en diskussion alls. Vad är det som gör det vinklat?
Det finns ett resonemang i mitt inlägg. Det är mycket tydligt. Att du inte kan ta till dig den texten är väldigt stört. Det kan inte jag hjälpa. Sluta nu gnälla på mig när det är du som inte kan ta till dig innehållet i inlägget.
Citera
2026-09-27, 21:38
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det finns ett resonemang i mitt inlägg. Det är mycket tydligt. Att du inte kan ta till dig den texten är väldigt stört. Det kan inte jag hjälpa. Sluta nu gnälla på mig när det är du som inte kan ta till dig innehållet i inlägget.
Men det enda du säger är ju att de är vinklade utan att faktiskt visa det. Har de gått ut med falsk information? Har de uteslutit kritisk information?

Vad är det som gör det vinklat?
Citera
2026-09-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Vården i Örebro hade precis fått besked att ett annat barn var felbehandlat via dropp under flera år det med precis som
Elsa var... Nånstans kan man tycka att det borde väckt en tanke på att samma sak kunde förklara Elsas symptom.. Eller tycker du inte det?
Jag vet att Elsas morfar Anders anser det iaf efter att ha pratat med andra läkare i sin bekantskapskrets... Men visst dom är partiska allihop

Det gällde vitaminer. Inte kalorier. Och vem ordinerade droppet i Elsas fall? Uppsala. Inte Örebro.

Barnet i fallet du beskriver uppvisade också mig veterligen objektiva tecken på brist. Avvikande prover bland annat. Blodbrist.

Tycker du att man kan dra en direkt liknelse här?
Senast redigerad av trustmeiamadoctor 2026-09-27 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in