2026-09-24, 14:04
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du har kanske inte förstått det CFR lägger fram eftersom jag säger samma sak – ändå hugger du på mig med dina barnsliga påhopp. Är inte det motsägelsefullt, tycker du?
Nej du gör du inte hahahaha!

Vilken usel lögn Totius. Du bestrider dem.
Citera
2026-09-24, 14:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Läser man Ensolution-utredningen är det mycket tydligt vad som gick snett.

Soc valde fria fantasier före uppgifter fråm personal som faktiskt träffat Elsa och mamman.
Nej, det framgår inte alls.
Citera
2026-09-24, 14:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Nej du gör du inte hahahaha!

Vilken usel lögn Totius. Du bestrider dem.
Nej, men ditt inlägg bevisar att du tramsar bort fakta och beskyller andra för att vara lögnare. Även det bryter mot forumets regler. Fakta är att jag hela tiden har påtalat samma fel som CFR tar upp men jag har även påtalat mycket mer än vad CFR tar upp.
Citera
2026-09-24, 14:11
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, men ditt inlägg bevisar att du tramsar bort fakta och beskyller andra för att vara lögnare. Även det bryter mot forumets regler. Fakta är att jag hela tiden har påtalat samma fel som CFR tar upp men jag har även påtalat mycket mer än vad CFR tar upp.
Wä wä wä! Du säger att domstolen har gjort rätt och CFR säger att de gjort fel.

Och så börjar bölandet om andras beteende när du själv är haveristen.

Vad är ens skälet till att ta till den här lögnen? Den är så uppenbar.
Senast redigerad av Ajogen 2026-09-24 kl. 14:14.
Citera
2026-09-24, 14:14
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Är inte du riktigt klok? Nu har du spammat tråden sönder och samman i tusentals inlägg. Och så frågar du mig: Vad var risken?

Du vet alltså inte vad du har fyllt tråden med för slags resonemang?
Amen lägg ned! Du har bombat tråden med dina haveristiska inlägg om LSS ansvar och ombuden.

Städa upp din egna trädgård.

De visade aldrig något skäl till att Victoria utsatt Elsa för någon påtaglig risk och gjorde ingen bedömning värd namnet.
Citera
2026-09-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad var risken? Elsa är hemma. Det finns ingen sådan risk och har aldrg funnits.

Vad fantiserar du nu om?

Ja, Elsa är hemma nu. Men det säger inte i sig att det aldrig funnits en risk. LVU handlar om vilken risk som bedöms finnas för barnet och om den risken fortfarande finns kvar framåt. När förutsättningarna förändras ska vården också omprövas och kunna upphöra.

Som jag har förstått det fick Elsa först komma till sin pappa och därefter även tillbaka till sin mamma. Nu bor hon hos båda sina föräldrar och pappan är åter lika delaktig i vården. Jag tolkar det som att just de förändringarna har varit viktiga trygghetsfaktorer i socialtjänstens bedömning framåt.

Det betyder inte att allt i den ursprungliga bedömningen måste ha varit rätt. Men det betyder heller inte att dagens situation bevisar att någon risk aldrig har funnits.
Citera
2026-09-24, 14:16
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejvardaghej
Ja, Elsa är hemma nu. Men det säger inte i sig att det aldrig funnits en risk. LVU handlar om vilken risk som bedöms finnas för barnet och om den risken fortfarande finns kvar framåt. När förutsättningarna förändras ska vården också omprövas och kunna upphöra.

Som jag har förstått det fick Elsa först komma till sin pappa och därefter även tillbaka till sin mamma. Nu bor hon hos båda sina föräldrar och pappan är åter lika delaktig i vården. Jag tolkar det som att just de förändringarna har varit viktiga trygghetsfaktorer i socialtjänstens bedömning framåt.

Det betyder inte att allt i den ursprungliga bedömningen måste ha varit rätt. Men det betyder heller inte att dagens situation bevisar att någon risk aldrig har funnits.
Juste ja, nu när Elsa fick komma till pappan så är allt bra.

Fina SoC som räddade Elsas och bio-pappans relation från den onda Victoria!
Citera
2026-09-24, 14:17
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Wä wä wä! Du säger att domstolen har gjort rätt och CFR säger att de gjort fel.

Och så börjar bölandet om andras beteende när du själv är haveristen.

Vad är ens skälet till att ta till den här lögnen? Den är så uppenbar.
Citat:
Amen lägg ned! Du har bombat tråden med dina haveristiska inlägg om LSS ansvar och ombuden.

Städa upp din egna trädgård.

De visade aldrig något skäl till att Victoria utsatt Elsa för någon påtaglig risk och gjorde ingen bedömning värd namnet.
Domstolen har gjort en del rätt och en del fel. Du förstör alla möjligheter till saklig diskussion. På vilket sätt är inte dina inlägg Trams/OT och KFK tycker du? Jag vill veta det så att jag kan svara adekvat.
Citera
2026-09-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejvardaghej

Vadå risk? Vilken risk menar DU någonsin funnits som motiverat kidnappning på skolavslutning, bortförande, placerande i främmande familj, främmande ort, ny skola och sen förbud mot kontakt med hela sin släkt? För att mamman IVO-anmält sjukvården som behandlat deras dotter fel likt de gjort med flera barn?
Citera
2026-09-24, 14:22
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Domstolen har gjort en del rätt och en del fel. Du förstör alla möjligheter till saklig diskussion. På vilket sätt är inte dina inlägg Trams/OT och KFK tycker du? Jag vill veta det så att jag kan svara adekvat.
Ja det är jag som gör det va.

Du vilken makalös analys du gav nyss. "de har gjort en del räät en del fel."

Du har konsekvent argumenterat emot CFRs ståndpunkt och nu försöker du måla upp det som att du har hållit deras linje. Snälla, igen nu som med när du anklagade Victoria för att förfalska lex sarah och sen påstår att du skyddar henne från andra att undergräva henne.

Vad äckligt jävla falsk du är.

Precis som i så otroligt många andra LVU-mål så har domstolen tett sig på ett lagvidrigt vis och struntat i att hålla en ordentlig rättsprocess. Förvaltningsdomstolen agerar som en jävla kängurudomstol i LVU-mål och det måste upphöra. Det traumatiserar barn till den gräns att de dräps.

Elsafallet synliggör det fullkomliga systemfelet som LVUs rättsprocess innebär och barn ska inte behandlas på det viset.
Citera
2026-09-24, 14:22
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Vadå risk? Vilken risk menar DU någonsin funnits som motiverat kidnappning på skolavslutning, bortförande, placerande i främmande familj, främmande ort, ny skola och sen förbud mot kontakt med hela sin släkt? För att mamman IVO-anmält sjukvården som behandlat deras dotter fel likt de gjort med flera barn?
Risken framgår av domskälen. Eller är du också av åsikten att domskälen är ”ogiltiga cirkelbevis” (kurt-sune) eller ”inte motiverade” (Ajogen)?
Citera
2026-09-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate

Jag vet inte vilken konkret risk socialtjänsten ansåg fanns som motiverade just de ingripandena, för den delen tycker jag fortfarande inte har blivit ordentligt klarlagd offentligt.

Det jag däremot kan konstatera är att situationen ser annorlunda ut nu än före omhändertagandet. Elsa bor hos båda sina föräldrar och hennes pappa är åter betydligt mer delaktig i vården. Även Kaliber beskriver att förutsättningarna förändrats innan hon kunde komma hem.

Det är därför jag tycker att frågan är mer komplicerad än ”hon är hemma nu, alltså fanns aldrig någon risk”. Om socialtjänsten bedömde att vissa förhållanden behövde förändras och de förhållandena sedan faktiskt förändrades innan återgången, då är det relevant att försöka förstå vad de såg som risk- respektive trygghetsfaktorer.

Det betyder fortfarande inte att jag försvarar varje beslut, placeringen eller kontaktbegränsningarna. Jag försöker förstå vad som faktiskt låg bakom dem, något som ingen av oss ännu verkar ha hela bilden av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in