2026-09-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jo det har du hjort. Du ljuger återigen. Du havererar tråden med dess lögner.

Du säger att föräldrarna missvisat matintag och hindrat vårdplaner när alla granskningarna av journaler har gett föräldrarna rätt. Flera gånger så har det påvisat att man uteslöt information i SoC utredningarna som kom in till domstol, så SoC visste bättre. Domstolen ställde sig okritiska till allt som framkom trots de många uppenbara fel som fanns. Därav JO-anmälan.

Du ljuger om vad du själv skriver. Du är en lögnare Totius.
Ja Totius ljuger och använder härskarteknik samt förminskar dom som motsäger sig det Totius säger för att försöka framstå som trovärdig!
Ett axplock av det Totius har ljugit om här på senare tid:
Elsa mår inte alls dåligt efter LVU, det är bara nåt som förälder hittar på
Elsa trivdes på jourhem enl Totius.. trots att hon storgrät av rädsla för soc skulle ta henne igen
Totius hävdar att man inte skulle klara sig på 40% av sitt dagsbehov av kcal och att det är jättefarligt om man får i sig för mycket kcal... Eftersom jag till skillnad från vad Totius tror har stor kunskap och erfarenhet av tjejer med grav anorexi så VET jag att inget av det Totius där påstår stämmer!
Totius tjatar om att föräldrarna anmäldes som LSS assistenter/föräldrar... inte det heller är sant... utan Victoria orosanmälan är som förälder/vårdnadshavare!
Sååå vad Totius påstår kan man slänga på soptippen enl min mening!
Citera
2026-09-01, 15:43
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej. Nu börjar dina inlägg likna rent trakasseri eftersom jag måste lägga tid på att besvara dina påhopp.
Jag riktar adekvat kritik emot dig. Du ljuger för i helvete om vad du säger och tjuter, skriker ock skränar när man säger emot dig.

Du drar tråden ifrån att följa Elsafallet till att uttrycka missnöje med att andra användare kritiserar dig.

Att Elsa LVUats är för att flera myndigheter inte har utfört arbetet som det skall göras. Inte över matrapporteringen. De har använt sig av drakoniska taktiker som är dom flesta av dem oförsvarbara.

Du lägger skuld på fel part. Och sen ljuger du om det.
Citera
2026-09-01, 15:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag riktar adekvat kritik emot dig. Du ljuger för i helvete om vad du säger och tjuter, skriker ock skränar när man säger emot dig.

Du drar tråden ifrån att följa Elsafallet till att uttrycka missnöje med att andra användare kritiserar dig.

Att Elsa LVUats är för att flera myndigheter inte har utfört arbetet som det skall göras. Inte över matrapporteringen. De har använt sig av drakoniska taktiker som är dom flesta av dem oförsvarbara.

Det mest komiska är när han försvarar sina stollerier genom att rabbla lagstiftning. .

Otroligt!
Citera
2026-09-01, 15:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Ja Totius ljuger och använder härskarteknik samt förminskar dom som motsäger sig det Totius säger för att försöka framstå som trovärdig!
Elsa trivdes på jourhem enl Totius.. trots att hon storgrät av rädsla för soc skulle ta henne igen
Totius hävdar att man inte skulle klara sig på 40% av sitt dagsbehov av kcal och att det är jättefarligt om man får i sig för mycket kcal... Eftersom jag till skillnad från vad Totius tror har stor kunskap och erfarenhet av tjejer med grav anorexi så VET jag att inget av det Totius där påstår stämmer!
Totius tjatar om att föräldrarna anmäldes som LSS assistenter/föräldrar... inte det heller är sant... utan Victoria orosanmälan är som förälder/vårdnadshavare!
Citat:

Jag borde egentligen rapportera ditt inlägg direkt men för trådens skull ska jag ge dig en chans att motivera det du påstår. Som det står nu är det rena lögner från dig som bryter mot forumets regler. Men kom igen så går vi till botten med det här…
Citera
2026-09-01, 15:50
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag borde egentligen rapportera ditt inlägg direkt men för trådens skull ska jag ge dig en chans att motivera det du påstår. Som det står nu är det rena lögner från dig som bryter mot forumets regler. Men kom igen så går vi till botten med det här…
Det du borde göra är sluta med ditt haveristiska pissdåliga beteende och argumenterar ur en ärlig vinkel. Sluta upp med det här äckliga hycklandet.

Bara nu senast gav vildhasse en artikel om att en politiker som "glömde" diarieföra granskning över soc's agerande köpts ut. Vilket återigen visar att soc är de som har missköt sig, inte föräldrarna som du påstår.
Citera
2026-09-01, 16:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det du borde göra är sluta med ditt haveristiska pissdåliga beteende och argumenterar ur en ärlig vinkel. Sluta upp med det här äckliga hycklandet.

Bara nu senast gav vildhasse en artikel om att en politiker som "glömde" diarieföra granskning över soc's agerande köpts ut. Vilket återigen visar att soc är de som har missköt sig, inte föräldrarna som du påstår.
OK, inga sakliga argument från dig alltså. Återstår att se vad VildHasse5 har att komma med…
Citera
2026-09-01, 16:06
Medlem
PaleontologistKids avatar
Citat:
Jag tror ärligt talat att Totius inte sagt en enda av dessa saker? Förutom kanske då att du uppenbarligen missförstått vad Totius, och flera av oss andra, menat med att det är extremt farligt för ett barn att övertid ha ett 100% dropp + äta mycket mat ovanpå det. Ingen har dock påstått att det skulle handla om ”för mycket kalorier” utan risker med salter, leverpåverkan etc.

Ironiskt att du anklagar andra för att sänka tråden när du drar iväg det här inlägget.
Citera
2026-09-01, 16:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaleontologistKid
Jag tror ärligt talat att Totius inte sagt en enda av dessa saker? Förutom kanske då att du uppenbarligen missförstått vad Totius, och flera av oss andra, menat med att det är extremt farligt för ett barn att övertid ha ett 100% dropp + äta mycket mat ovanpå det. Ingen har dock påstått att det skulle handla om ”för mycket kalorier” utan risker med salter, leverpåverkan etc.

Ironiskt att du anklagar andra för att sänka tråden när du drar iväg det här inlägget.
Om den typ av beteende som vi ser hos kurt-sune, Ajogen och VildHasse5 får fäste i sociala medier och i den allmänna debatten riskerar det att slå tillbaka på den kamp som Victoria hittills framgångsrikt har drivit. Det går inte att föra något meningsfullt resonemang i en miljö som präglas av en ensidig hatkampanj mot socialtjänsten.

Jag använder normalt inte Facebook eller Instagram men hoppas att diskussionen är mer nyanserad på dessa plattformar än här på Flashback.
Citera
2026-09-01, 16:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaleontologistKid

Men nu får du väl ändå ge dig! Totius är ju själva motsatsen till rimlig i den här tråden!

Vad han gör är att han sitter och snurrar gamla domar som vi i dag vet var felaktiga helt enkelt för att de byggde på ett skruvat och vinklat beslutsunderlag från socialtjänsten. En handläggning som de för övrigt fått hård kritik för både från den externa Ensolution-granskningen och internt via Lex Sarah-anmälarna!

Och när han får helt rättmätig kritik för sina tankevurpor och vi påpekar att det här är ett renodlat skolexempel på cirkelresonemang, då svarar han med att citera lagar och påstå att vi "säger emot lagen" bara för att vi synar hans spruckna logik!

Det finns inte en enda rättslig eller granskande instans i dag som driver den linje som ni systemriddare klamrar er fast vid gällande den där påstådda "diskrepansen". Fokus i dag ligger i stället helt på alla de allvarliga fel som sjukvården och socialtjänsten har begått, och på att utkräva ansvar för varför de traumatiserade en liten 8-årig flicka mentalt helt i onödan utifrån direkt falsk information!

Ge upp nu innan ni gör bort er alldeles fullständigt!
Citera
2026-09-01, 16:54
Medlem
Citat:
Uppenbarligen mår E fysiskt betydligt bättre än innan LVU , inga 40 % frånvaro från skolan , inget behov av dropp, inget behov av medicinering , ork och energi till en helt annan grad än innan placering och inget behov av assistenter på heltid
Citera
2026-09-01, 16:56
Medlem
https://www.na.se/orebro/efter-elsa-fallet-annu-en-chef-kops-ut/
Citat:
I juni fick socialchefen Johanna Viberg sluta med ett avgångsvederlag på nästan två miljoner kronor.

Nu går nästa chef på Socialförvaltningen.

Den här gången är det verksamhetschef Sofia Persson som slutar. Hon köps ut för närmare 1,4 miljoner kronor.
Citera
2026-09-01, 16:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Om den typ av beteende som vi ser hos kurt-sune, Ajogen och VildHasse5 får fäste i sociala medier och i den allmänna debatten riskerar det att slå tillbaka på den kamp som Victoria hittills framgångsrikt har drivit. Det går inte att föra något meningsfullt resonemang i en miljö som präglas av en ensidig hatkampanj mot socialtjänsten.

Jag använder normalt inte Facebook eller Instagram men hoppas att diskussionen är mer nyanserad på dessa plattformar än här på Flashback.

Socialtjänsten förtjänar både hård kritik och ett absolut fördömande för hur oprofessionellt de uppträder gång på gång när de utreder barn! Det finns absolut ingenting att försvara här, och fallet Elsa är tyvärr långt ifrån det enda där de gjort bort sig fullständigt och skadat i stället för att hjälpa till enorma kostnader för skattebetalarna!

Till stor del beror detta på en grov felkonstruktion i hela LVU-processen, som gör att sådana här haverier går på repeat tills systemet görs om från grunden.

Det borde inte vara tillåtet för socialtjänsten att mörka och gömma undan bevis, så att externa utredare, Lex Sarah-anmälare och granskande journalister ska behöva hitta de grova bristerna långt i efterhand när den obotliga skadan på barnet redan är skedd!

Det här hade aldrig hänt om förvaltningsrätterna tvingades till en verklig, oberoende och källkritisk faktagranskning i stället för att bara gummistämpla soc underlag.

Och det som verkligen måste fördömas å det starkaste är när socialtjänsten låter sin egen personliga prestige gå före ett barns och en hel familjs välmående. Att vägra rätta till fel när man blir påkommen och i stället smussla, mörka och strunta i att diarieföra externa granskningsrapporter är ett uppträdande som förtjänar alla fördömanden som finns!

Det är enormt mänskligt lidande och miljoner i skattepengar det handlar om. Det är totalt oacceptabelt och borde rent ut sagt leda till kännbara fängelsestraff med tanke på hur extrem skada det orsakar barnen och samhället i stort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in