Citat:
Ursprungligen postat av
ZexeL
En 8-årig flicka blir omhändertagen av SOC, mot sin och sina föräldrars vilja. När man börjar granska fallet så verkar det som att SOC och sjukhus gjort ett gravt misstag. Men trots detta så får flickan fortfarande inte träffa sina föräldrar.
Finns en granskning av Kaliber här;
https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2719055
Detta verkar ju helt jävla sjukt?! Någon som har en aning om vad fan det kan handla om? Kan vi ha det att gå till såhär i Sverige idag att barn kan bli tagna från sina föräldrar utan grund och sedan hållas borta från dom trots att inget fel begåtts från föräldrarna?
Det är exakt därför, eller en av dom stora anledningarna som jag gärna inte flyttar med min familj till Sverige igen.
Hur sjukt som helst att så fort en soc-idiot säger en sak som rubbas det inte trots överväldigande bevis på att dessa idioter har gjort fel.
Det räcker med att en sur granne ringer och anmäler en för en massa hitte på grejer också.
Stäm hela bunten så att detta inte kan hända så lätt igen som att en blåhårig dåre ska sitta och bestämma över ens barn när inget har gjorts fel.
Jag blev lite uppeldad känner jag, men när det kommer till ens barn så är det ingen lek längre som det verkar vara för soc assistenter.