2026-09-26, 17:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Vad betyder det du skriver nedan?

Fyra arbetare har rapporterat CHT för ett allvarligt brott. Som hon dessutom polisanmälts för.

Relevanta frågor blir då:

CHT? Pratar du om ordföringen och har döpt om personen?

Arbetare? Tjänstepersoner kanske du menar?

Rapporterat ett allvarligt brott? Allvarligt enligt vilken och vems bedömning? Rapporterat till vem?

Och så har hon polisanmälts också! Vad spännande! Tänk om det startas en förundersökning också, och väcks åtal. Då kan hon bli frikänd på riktigt. Fast då är det fel även på tingsrätten och så blir hon friad. Attans dumt det där.

När hände denna vämjelse till händelse måntro, vi pratar ju om omhändertagandet i denna tråd? Var det i tidsmässigt samband eller strax efter eller hur förhåller sig det egentligen?

Och nu har vi inte ens talat om rekvisiten för det eventuella brott som du, eftersom du är arg, tror hon begått. Och som måste täckas för en fällande dom.
Men herregud vad du är löjlig!

Hahahahaha!

Du vet vad hon har gjort är oförsvarbart så du väljer denna löjliga taktik med idiotiska semantiska utspel.

Jag trodde du var här för att diskutera fallet i sin helhet. Tycks vara ytterligare en av dina lögner.
Citera
2026-09-26, 17:33
Medlem
Som jag misstänkte, noll vilja att diskutera.
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen

Hahahahaha!

Du vet vad hon har gjort är oförsvarbart så du väljer denna löjliga taktik med idiotiska semantiska utspel.

Jag trodde du var här för att diskutera fallet i sin helhet. Tycks vara ytterligare en av dina lögner.
Citera
2026-09-26, 17:35
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Som jag misstänkte, noll vilja att diskutera.
Absolut. Det är jag som undviker diskussion här
Citera
2026-09-26, 17:58
Medlem
Jag ställer ett antal konkreta frågor. Vissa väljer du att skratta åt, de andra svarar du inte på.

Hur är det att diskutera tänker du?
Citat:
Absolut. Det är jag som undviker diskussion här
Citera
2026-09-26, 18:00
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag ställer ett antal konkreta frågor. Vissa väljer du att skratta åt, de andra svarar du inte på.

Hur är det att diskutera tänker du?
Jag ställde konkreta frågor hahahaha!

Vilket du svarade med löjliga semantiskt dravel.

Du vad anser du om ifall dessa anklagelser dessa medarbetare har gjort mot CHT är sanna? Hur påverkar det din sin på vad som skett?
Citera
2026-09-26, 18:01
Medlem
Vad är det du med 100% säkerhet vet att hon gjort som enligt dig är oförsvarbart?
Citat:

Hahahahaha!

Citera
2026-09-26, 18:03
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vad är det du med 100% säkerhet vet att hon gjort som enligt dig är oförsvarbart?
Att gå in för att påverka utredningen med att måla ut Victoria som psykiskt störd.

Alltså det är ju solklart från artiklarna.

"vad är det.. vad är det..."

Vad är detta ens för argument? Lol du är verkligen helt värdelös haahahah!
Citera
2026-09-26, 18:04
Medlem
Kan du inte försöka skriva på litet mer utvecklad svenska, jag har svårt att förstå vad du menar.

Och, så att vi pratar om samma sak, vilka anklagelser är det du menar?

Citat:
Jag ställde konkreta frågor hahahaha!

Vilket du svarade med löjliga semantiskt dravel.

Du vad anser du om ifall dessa anklagelser dessa medarbetare har gjort mot CHT är sanna? Hur påverkar det din sin på vad som skett?
Citera
2026-09-26, 18:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Kan du inte försöka skriva på litet mer utvecklad svenska, jag har svårt att förstå vad du menar.

Och, så att vi pratar om samma sak, vilka anklagelser är det du menar?
Politisk påverkan
I våras fick Elsa komma hem, men i en av anmälningarna framgår att handläggarna upplevt att socialnämndens vice ordförande, Carina Toro Hartman (S), som beslutade om omhändertagandet, försökt påverka ärendet innan utredningen var klar.

Hon ska under ett möte ha beskrivit Elsas mamma som psykiskt sjuk och grovt våldsutövande.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/9-ariga-elsa-isolerades-i-manader-nu-slar-handlaggare-larm

Snälla. Vad du är patetisk. Du vet om detta. Vi har diskuterat det ofta med dig.

Du är inte här för att diskutera fallet. Du håller bara på å tramsar å förvanskar.
Citera
2026-09-26, 18:18
Medlem
Det påstås så ja.

Det har för det första absolut ingen bäring i frågan om omhändertagandet var rätt eller fel, varken det omedelbara eller när det sedan fastställdes.

Jag ser faktiskt inte riktigt vad det är som är så allvarligt i hennes agerande. Olämpligt givet den situation nämnden befann sig i kan det kanske vara, men politiken har full rätt att prata med förvaltningen. De kan till och med sparka hela förvaltningen och göra allt jobb själva om de så vill.

Politiken bestämmer. De får fatta vilket beslut de vill i ett ärende som helst oavsett vad som står i utredningen och förvaltningens förslag till beslut. Och stå för konsekvenserna.

Det de däremot inte får göra är påverka förvaltningens förslag till beslut eller ändra i tjänsteskrivelse eller i detta fall utredningen. Är det är allvarligt att en ordföring vill prata ihop sig med förvaltningen inför ett beslut, nä, och det sker relativt ofta skulle jag vilja påstå.

Om denna fråga varit otroligt infekterad på deras arbetsplats och det uppstått schismer? Sannolikt är det så, och att flera personer får sluta efter ett sådant mediadrev är både vanligt och att rekommendera, både för personernas bästa men också för verksamheten.

Citat:
Att gå in för att påverka utredningen med att måla ut Victoria som psykiskt störd.

Alltså det är ju solklart från artiklarna.

"vad är det.. vad är det..."

Vad är detta ens för argument? Lol du är verkligen helt värdelös haahahah!
Citera
2026-09-26, 18:21
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det påstås så ja.

Det har för det första absolut ingen bäring i frågan om omhändertagandet var rätt eller fel, varken det omedelbara eller när det sedan fastställdes.

Jag ser faktiskt inte riktigt vad det är som är så allvarligt i hennes agerande. Olämpligt givet den situation nämnden befann sig i kan det kanske vara, men politiken har full rätt att prata med förvaltningen. De kan till och med sparka hela förvaltningen och göra allt jobb själva om de så vill.

Politiken bestämmer. De får fatta vilket beslut de vill i ett ärende som helst oavsett vad som står i utredningen och förvaltningens förslag till beslut. Och stå för konsekvenserna.

Det de däremot inte får göra är påverka förvaltningens förslag till beslut eller ändra i tjänsteskrivelse eller i detta fall utredningen. Är det är allvarligt att en ordföring vill prata ihop sig med förvaltningen inför ett beslut, nä, och det sker relativt ofta skulle jag vilja påstå.

Om denna fråga varit otroligt infekterad på deras arbetsplats och det uppstått schismer? Sannolikt är det så, och att flera personer får sluta efter ett sådant mediadrev är både vanligt och att rekommendera, både för personernas bästa men också för verksamheten.
Det är brottsligt att göra det hon anklagas över.

Dessutom är det hon som bestämde det omedelbara lvuet som skedde.

Om hon beter sig så här hur rimligt har hennes agerande vart från början?
Citera
2026-09-26, 18:23
Medlem
Och påverka innebär alltså inte prata med tjänstepersonerna, det får man självklart göra.
Citat:
Det påstås så ja.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in