Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-09, 18:46
Medlem
Connykrims avatar
Är det något fel med länkarna?

Kan ej skriva i fb kategorin.

Men det är extremt långa länkar som förstör trådar mm mot förr?

Förut va dom förkortade? Länkade man en fb tråd så va det isåfall topicen som visades.

Vad har hänt?

Förlåt att det är fel forum men mod får gärna flytta rätt, kan ej posta i fb forumet så knappast mitt fel som vill rapportera fel och hjälpa.

KrimConny
Citera
2025-12-09, 19:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Är det något fel med länkarna?

Kan ej skriva i fb kategorin.

Men det är extremt långa länkar som förstör trådar mm mot förr?

Förut va dom förkortade? Länkade man en fb tråd så va det isåfall topicen som visades.

Vad har hänt?

Förlåt att det är fel forum men mod får gärna flytta rätt, kan ej posta i fb forumet så knappast mitt fel som vill rapportera fel och hjälpa.

KrimConny

För att ha tillåtelse att skriva i Flashbackdelen måste du ha varit medlem i över en månad plus ha skrivit minst 50 inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
En betydande del av de som diskuterar i avdelningen (FB) Om Flashback har har Laidback-status. Nyregistrerade medlemmar som deltar i diskussionerna är ofta bannlysta troll eller motsvarande. Inte alla, men väldigt många.

Trollens syfte är givetvis inte att diskutera, utan de vill enbart sprida lögner, skapa motsättningar och "avslöja" märkliga konspirationer. De vill även sänka kvaliteten på diskussionerna. Med konsekvensen att även riktiga medlemmar ibland blir avfärdade som troll.

Jag har granskat det senaste halvårets aktivitet, och kommit fram till att det vore fel att neka medlemmar utan Laidback-status. Däremot så har jag inte hittat några nyregistrerade medlemmar som postar inlägg i denna avdelning, och som jag anser tillfört något av betydande värde. Med nyregistrerad medlem så avser jag de som varit medlemmar på Flashback i mindre än en månad, och som postat färre än 50 inlägg i övriga forum.

Dessa trådstarter har förvisso ibland ett underhållningsvärde. Men baksidan är att vi (admins, moderator, övriga medlemmar) till slut inte lyssnar, och börjar avfärda all kritik som medveten desinformation, postat av troll. Vilket varken gynnar Flashback eller medlemmarna.

Därför så har vi idag skapat vissa restriktioner i avdelningen Om Flashback. Med undantag för (FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback så kan numera endast de som varit medlemmar i minst en månad, och postat minst 50 inlägg i andra forum, posta inlägg i denna avdelning.

Detta kommer givetvis inte att göra att trollen försvinner, men förhoppningsvis så blir de genom denna ändring betydligt färre.

admin
Citera
2025-12-09, 19:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag håller helt med dig. Nåt är snurrigt med länkarna i vissa inlägg. Hela långa länken syns.

Jag ska skriva i buggtråden å dina vägnar.
Citera
2025-12-09, 21:23
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
För att ha tillåtelse att skriva i Flashbackdelen måste du ha varit medlem i över en månad plus ha skrivit minst 50 inlägg.

Måste kunna rapportera fel ändå
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag håller helt med dig. Nåt är snurrigt med länkarna i vissa inlägg. Hela långa länken syns.

Jag ska skriva i buggtråden å dina vägnar.
Tack
Citera
2025-12-09, 21:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Måste kunna rapportera fel ändå

Tack

Jag såg det där med länkarna, men störde mig bara. Funderade inte på att anmäla det hela här. Så det var bra att du hojtade till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in