2025-12-11, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Och alla som.beskrev mamman som så underbar och fin.

Det var grannarna som sa att hela familjen var väldigt omtyckta..
Sen andra sa att mamman och sonen var väldigt aktiva inom föreningslivet och andra aktiviteter...
Citera
2025-12-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Det var grannarna som sa att hela familjen var väldigt omtyckta..
Sen andra sa att mamman och sonen var väldigt aktiva inom föreningslivet och andra aktiviteter...

Ok, sorgligt är det såklart. Alltför lätt att döma när man inget vet. Men det är så hemskt ändå att ta livet av ett barn, hon måste lidit av grav psykisk ohälsa, fått en psykos eller liknande.
Citera
2025-12-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakpistol
Nu var jag rätt säker på att pappan bragt dem om livet pga separation.

Men tidigare fall där kvinnor gör så här så är det ett hot om att ta barnen ifrån dem vid separation eller andra skäl, alt sjukdom på barnen. Dvs en kvinna som inte ser någon annan utväg för hon är starkt övertygad om att barnen får det bättre på det här viset. Kvinnor är oftast fokuserade på barnens mående.

Det finns de som anser att mord kan vara en välgärning och min uppfattning är att det är en form av empatistörning att tro att man har rätt att avgöra om någon annan vill leva eller inte.
Citera
2025-12-11, 17:18
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Tänk om barnet har dödat mamman och sen sig själv, okey jag släpper detta nu.Ingen fel till er alla som mistänkte mannen i detta läge, de är den första tanken hos de flesta, tragiskt oavsett.
Citera
2025-12-11, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Läste precis på SVT och gick in här endast för att skriva samma sak. Syntax error deluxe på alla rasister just nu… Men tragiskt likväl. Tänker på mamman som dödade sin dotter Rosie och därefter begick självmord, häromåret efter att maken och resten av barnen omkommit i en husbrand

För min del handlar det inte om att vara rasist..
Jag misstänkte pappan när vi egentligen inte visste något ifrån början..
Men uppgifterna ifrån andra plattformar så började jag tänka efter lite mer och ifrågasatte en del här.
Pappan verkar fira påsk precis som oss.
Så knappast han är en trogen muslim..
Citera
2025-12-11, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför? Till och med kommundirektören verkade knappast tro att det var kvinnan.

Statistiken säger att mannen är skyldig, men nu var det inte så.

Kommundirektör är en man i Hörby...
Citera
2025-12-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Tänk om barnet har dödat mamman och sen sig själv, okey jag släpper detta nu.Ingen fel till er alla som mistänkte mannen i detta läge, de är den första tanken hos de flesta, tragiskt oavsett.

Med tanke på att grannarna reagerade på nerdragna gardiner... ville en 10-åring i affekt komma på att göra det?
Citera
2025-12-11, 17:25
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
För min del handlar det inte om att vara rasist..
Jag misstänkte pappan när vi egentligen inte visste något ifrån början..
Men uppgifterna ifrån andra plattformar så började jag tänka efter lite mer och ifrågasatte en del här.
Pappan verkar fira påsk precis som oss.
Så knappast han är en trogen muslim..
Pappa verkar oskyldig.
Vad har hans religion med saken att göra?
Vilka fall kan du peka på som fick dig att tro direkt att det var pappan som var skyldig?
Citera
2025-12-11, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte upp till oss att ha åsikter om hon var psykiskt sjuk. Det är en läkare som sätter diagnoser.

Ofta ett helt team under tre månaders utredning med psykiatriker, psykologer, och även vanlig sjukvårdspersonal..
Hjärnans uppfattningsförmåga angående hur man tänker görs under ett väldigt stort test teoretiskt under en viss tid..
Berättar inte vad det heter..

Sedan även ett väldigt djupgående EEG test som innebär att hjärnan utsätts för reflexer hur hjärnan uppfattar detta..
Dock vet jag inte det sista jag skrev används i nutid..
Citera
2025-12-11, 17:32
Avstängd
Unobosss avatar
Jag sade från första början att det verkar vara ett förlängt självmord.
Att man blev dit ringd pga misstänkt hjärtstopp och att mannen greps på sitt arbete och verkade vara i chock ansåg jag vara starka tecken på att mamman tagit piller så inga tecken på våld fanns och troligen har hon kvävts barnet i sin säng.

Men jag anses vara dum i huvudet för så fort hans utländska namn delats i tråden var det såklart att det handla om hedersbrott.

Säger ju en del om er hur dumma i huvudet ni är för att ni ska hata.
Hatet först, fakta sen.
Citera
2025-12-11, 17:33
Medlem
Kundalinis avatar
Flockmentalitet i action är alltid lika sorgligt att se.

Stackars barn, och stackars man som förlorat allt.
Citera
2025-12-11, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Varför var det nerdraget på måndagen, pojken borta från skolan och sen åker pappan till jobbet på tisdagen? Det bör ju ha hänt efter pappan åkt rimligen, om han inte är skyldig. Många märkliga omständigheter.

Kanske är så att pappan träffat någon annan och kvinnan blivit desperat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in