Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-08, 21:04
Medlem
spoilers avatar
"Nästan 400 våldtäkter mot kvinnor över 60 år har polisanmälts från 2021 till i dag. Gärningsmännen är många gånger obekanta för offren och enligt en kriminolog vid polisen rör det sig ofta om hemtjänstpersonal.

– Jag är mycket överraskad över siffrorna, säger Anders Östlund, kriminolog vid polisregion Mitt, till Upsala Nya tidning."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pw95W/expert-forvanad-over-valdtaktssiffror-mot-aldre

Är vi på fb överraskade?
Citera
2025-12-08, 21:06
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Det är rasistiskt att vara förvånad eftersom man då erkänner att man tagit del av statistiken som visar att 100% av gärningsmännen för sådana här brott är efterblivna afghaner, eller random svarting. Argumentet att statistik inte kan vara rasistiskt är ett dåligt argument för att
Citera
2025-12-08, 21:32
Medlem
Källkritik, tack.

Av de 400 anmälningarna, så rör det sig om 20 fall med hemtjänstpersonal. Inte domar, men anmälningar.
Citera
Igår, 00:09
Medlem
kyrkstockens avatar
"Jag är mycket överraskad över siffrorna, säger Anders Östlund, migrantaktivist. Lågaffektivt bemötande skall ge annat resultat. Dessutom hade dom ju fått en lokal."
Citera
Igår, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Källkritik, tack.

Av de 400 anmälningarna, så rör det sig om 20 fall med hemtjänstpersonal. Inte domar, men anmälningar.
Källkritik på dig själv, av de 400 har han tittat på 20. Alla 20 visade sig röra sig om hemtjänstpersonal. Har du starka skäl att tro att de resterande avviker från de granskade?
Citera
Igår, 09:59
Medlem
Ja du Anders Östlund, du såg det inte komma?
Citera
Igår, 10:18
Medlem
Xpander-s avatar
Svenska kvinnor ville ha araber och negrer som tar hand om dem innan de dör. De har röstat för detta. Ha det så trevligt.. själv kommer jag glida runt i asien när jag blir gammal, leva lyxliv i paradiset och ha enågra söta 30-40åringar som tar hand om mig ☺️
Citera
Igår, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sophora
Källkritik på dig själv, av de 400 har han tittat på 20. Alla 20 visade sig röra sig om hemtjänstpersonal. Har du starka skäl att tro att de resterande avviker från de granskade?

När Sverige var svenskt hade vi inte sådana här problem. De gamla var trygga med Siv och Britt-Marie.
Citera
Igår, 19:39
Medlem
spoilers avatar
"Tillsammans står kategorierna 'obekant person' och 'annan relation' för 286 anmälda våldtäkter på knappt fem år – vilket i praktiken innebär drygt en anmälan i veckan.

– Men man kan befara att det finns ett gigantiskt mörkertal här, på så sätt att en del äldre antingen inte minns eller inte kan berätta vad de utsatts för. Eller att omgivningen inte tror dem, säger Anders Östlund till UNT."

https://www.friatider.se/hundratals-aldre-svenskar-valdtagna-av-hemtjansten
Citera
Idag, 12:38
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
Det är rasistiskt att vara förvånad eftersom man då erkänner att man tagit del av statistiken som visar att 100% av gärningsmännen för sådana här brott är efterblivna afghaner, eller random svarting. Argumentet att statistik inte kan vara rasistiskt är ett dåligt argument för att

Statistik kan i sig inte vara rasism.

Om du däremot använder det i ett sammanhang, artikel el dyl för att framhäva att det bara är negerbabbar som jobbar inom hemtjänsten som knullar 80-åriga gamlingar så kan den artikeln anses vara rasistiskt vinklad. Korrekt statistik är bara fakta på de mätvärden som är aktuella i frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in