2026-01-31, 19:11
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Ja, det är djurplågeri din jävla idiot. Ska man träna en hund att tåla t.ex fyrverkerier så måste man börja med det när den är ung, genom att titta och lyssna på fyrverkeri på håll och visa att det inte är farligt. Inte hålla på och dalta, osv.
Nejdå, Nu går det att få gamla vovvar att sitta.
Men min intensivkurs för att bota skotträdsla är din jycke botad på ett dygn.

Det går till så att Fido får vara i ett inhägnat område som i halvtimmesintervaller utsätts för ett ordentligt bombardemang tills han är botad.*
Nyårsafton kommer att kännas som rena semestern i jämförelse.

* Vanliga biverkningar är blindhet, dövhet och nervskador.
Citera
2026-02-02, 13:37
Medlem
Knivur-273s avatar
Det går att träna skotträdda hundar om man är försiktig, genom successiv tillvänjning.
Citera
2026-02-02, 15:11
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kim-bong-il
Nejdå, Nu går det att få gamla vovvar att sitta.
Men min intensivkurs för att bota skotträdsla är din jycke botad på ett dygn.

Det går till så att Fido får vara i ett inhägnat område som i halvtimmesintervaller utsätts för ett ordentligt bombardemang tills han är botad.*
Nyårsafton kommer att kännas som rena semestern i jämförelse.

* Vanliga biverkningar är blindhet, dövhet och nervskador.
Det du talar om vore väl Karl XII 's metod att stänga in hästar i ett hägn och skjuta med kanoner, och välja ut dem som ej blev totalt spattiga och förstörda i skräck.
Citera
2026-02-02, 15:18
Medlem
Knivur-273s avatar
Min hund var aldrig särskilt rädd för nyårsfyrverkerier, men när det var -20° grader kallt, så skakade hon på tassarna på den kalla asfalten, så att jag fick ta tassarna en och en värma dem med handen tills vi kom hem.

I snö, hade hon aldrig frusit så på den lilla tassen.

Raketer i himlen eller explosioner var hon ej särskilt rädd för om de ej kom nära, för hon var trygg med mig och min f.d. hustru, som var lugna och förstod att dessa fyrverkerier var ofarliga.

Hon skulle behövt små skor på sig, för att vackert trava på torr asfalt i -20°C.
Senast redigerad av Knivur-273 2026-02-02 kl. 15:34.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in