Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-06, 20:45
  #13
Medlem
ulvenas avatar
Vilken ångest jag får när jag ser den där bilden.

Just den dagen satte jag på TV:n vi 15-tiden och såg allt som visades, det var verkligen vidrigt och dessutom min äldste sons födelsedag.


Vi kunde inte riktigt fira den efter det där, dessutom stängde skolan dan efter och när den öppnade igen stod det k-pistbeväpnade vakter runt den i flera månader.

Överlevde han verkligen?
Citera
2006-09-06, 20:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
dessutom stängde skolan dan efter och när den öppnade igen stod det k-pistbeväpnade vakter runt den i flera månader.
Jag gissar att vi inte snackar om Svedala här. Var bor/bodde du?

Och nej, han överlevde inte.
Citera
2006-09-06, 21:22
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn

Och nej, han överlevde inte.
källa på det?
Citera
2006-09-06, 21:57
  #16
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtica
Överlevde han?

Du är rätt dum va?
Citera
2006-09-06, 22:00
  #17
Medlem
Smockes avatar
Överlevde han?
Citera
2006-09-06, 22:08
  #18
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smocke
Överlevde han?

Japp, JAG överlevde.
Citera
2006-09-06, 22:43
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängigpung
källa på det?
Jag vägrar av principskäl.
Citera
2006-09-06, 22:44
  #20
Banned
drulovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Vet inte om det är denna?

http://ananyah.com/blog/wp-content/u...alling-man.jpg

http://www.esquire.com/features/arti...falling_1.html


Tycker personen ser väldigt inklippt ut annan kvalité på skrapan och honom, nåja .)
Citera
2017-08-07, 11:50
  #21
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Jag gissar att vi inte snackar om Svedala här. Var bor/bodde du?

Och nej, han överlevde inte.
Hörrudu jag bodde i just Svedala faktiskt! & har ett vagt minne (men det kan vara en dröm) att vi faktiskt fick ledigt från skolan, eller om det var så att jag insåg att spanskan på fredagen skulle utgå till förmån för extrainsatta hemkunskapslektioner(traumabearbetning) hela dagen ändå...och att jag föll mellan stolarna, eller föll mellan tornen för klassföreståndaren
Kanske finns det fler som delar mina erfarenheter?.

Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
En fråga på samma tema:
Något år efter WTC-attackerna så gjorde en amerikansk konstnär ett antal skulpurer som föreställde folk som kastat sig ut från tornen, fångade precis i nedslagsögonblicket. Han blev lite lätt kritiserad för detta. Någon som har foton på dessa konstverk?
Jag tror mig veta vilken bild(er) du åsyftar, människan ser ut som ett L i tenn, hade ingen aning om att det var nedslagsningstillfället?, och hur kunde konstnären veta det?, det var väl ingen som fångade nedslaget på film? (hoppas jag)

Jag har lärt mig att det finns "the falling man" & "the exploding man" (som ser inklippt ut tack & lov)
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-08-07 kl. 11:56.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback