Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-08, 00:19
Medlem
Landsbygdsminister Peter Kullgren (KD) gillar varmkorv. Han fotar sig själv med korven i munnen, postar i sociala medier och hoppas att du ska bli arg:
Landsbygdsminister Peter Kullgren (KD) vill verkligen att vi ska förstå hur förtjust han är i att äta kött. En fascinerande stor del av hans yrkesroll verkar gå ut på att ta bilder med olika köttprodukter och sedan förmedla dessa till omvärlden.

Andelen av Kullgrens inlägg i sociala medier som på något sätt innefattar kött är unikt hög. Visst, han är landsbygdsminister, men någon måtta får det väl ändå vara. Han är som besatt. [...]

När Kullgren stannar på macken tvingas medarbetare ta bilder på honom med en korv och lägga ut med texten: ”Alltid retar det någon”.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/gkaok5/peter-kullgren-ministern-tror-du-blir-arg-nar-han-ater-varmkorv
Frågan är vem han hoppas ska bli upprörd? Livsmedelsverket som menar att man inte bör äta mer än 350 g kött i veckan? Vegetarianer (minde än 5 % av befolkningen)? Det är oklart om det är fläsk, lamm eller nötkött i korvarna han trycker i sig så udden verkar inte riktas mot muslimer eller judar.

Är "korvpropaganda" något en minister bör ägna sin tid åt? Förargas du över Peters korvglufsande? Mår Peter bra av att äta korv? Varför är det viktigt för Peter att reta folk?
Senast redigerad av EttTillKonto2 2025-12-08 kl. 00:28. Anledning: stavning för fan!
Citera
2025-12-08, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Landsbygdsminister Peter Kullengren (KD) gillar varmkorv. Han fotar sig själv med korven i munnen, postar i sociala medier och hoppas att du ska bli arg:
Landsbygdsminister Peter Kullgren (KD) vill verkligen att vi ska förstå hur förtjust han är i att äta kött. En fascinerande stor del av hans yrkesroll verkar gå ut på att ta bilder med olika köttprodukter och sedan förmedla dessa till omvärlden.

Andelen av Kullgrens inlägg i sociala medier som på något sätt innefattar kött är unikt hög. Visst, han är landsbygdsminister, men någon måtta får det väl ändå vara. Han är som besatt. [...]

När Kullgren stannar på macken tvingas medarbetare ta bilder på honom med en korv och lägga ut med texten: ”Alltid retar det någon”.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/gkaok5/peter-kullgren-ministern-tror-du-blir-arg-nar-han-ater-varmkorv
Frågan är vem han hoppas ska bli upprörd? Livsmedelsverket som menar att man inte bör äta mer än 350 g kött i veckan? Vegetarianer (minde än 5 % av befolkningen)? Det är oklart om det är fläsk, lamm eller nötkött i korvarna han trycker i sig så udden verkar inte riktas mot muslimer eller judar.

Är "korvpropaganda" något en minister bör ägna sin tid åt? Förargas du över Peters korvglufsande? Mår Peter bra av att äta korv? Varför är det viktigt för Peter att reta folk?
Jag förargas inte så mycket av att en person äter korv men jag blir lite besviken när en flashbackskribent startar en tråd med en vinkel tagen från en aftonbladetartikel. Vi borde försöka hålla en högre nivå.
Citera
2025-12-08, 00:30
Medlem
Inkommers avatar
Kalle Sundin verkar ju bli ganska upprörd av det.
Citera
2025-12-08, 00:35
Medlem
kalkryggars avatar
Han visar att han är väldigt småaktig och omogen. En sån person borde vi inte ha på en sån post i Sverige.

Att det sen finns folk som retas av att han äter en korv med bröd tror jag inte ett dugg på. Jag tror mer på att folk stör sig på samma som jag. Det jag skrev ovan.
Citera
2025-12-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Kalle Sundin verkar ju bli ganska upprörd av det.

Snarare förundrad. Vad är poängen med att fota sig själv när man trycker i sig en svettig varmkorv på en Circle K-mack? Och när inte det är edgy längre vad ska Peter hitta på då? En påse McNuggets på riksdagens toalett?
Citera
2025-12-08, 01:03
Medlem
Det där var något av det mest patetiska jag sett. Har vi verkligen så omogna personer som ministrar?
Citera
2025-12-08, 01:07
Medlem
Citat:
Landsbygdsminister Peter Kullgren (KD) gillar varmkorv. Han fotar sig själv med korven i munnen, postar i sociala medier och hoppas att du ska bli arg:

Du har inte fattat at nu detta år fram till valet är AB helt desperata med inlägg om allt dom tycker alliansen gör med massor av inlägg dagligen.....
Citera
2025-12-08, 01:09
Medlem
triptykens avatar
... men det kanske är så kristdemokrater revolterar? Dom äter korv?

Oberoende vad, jag antar att hans kompisar ryggdunkar och säger att han "own the libs" med sitt korvätande? Kanske är därför?

Rart ändå att försöka så hårt att göra folk sura och ingen bryr sig
Citera
2025-12-08, 01:12
Medlem
Onanikrems avatar
Alltid retar det någon! Att någon gör en tråd på Flashback för att någon annan postat bilder på något media där han äter varmkorv visar ju detta.

Edit. Klickade för en gångs skull och det verkar ju retat upp skribenten på aftonslasket också.
Citera
2025-12-08, 03:27
Medlem
Citat:

Jag blir mer upprörd över hur kass Peter Kullgren är som landsbygdsminister äta korv är Johan Pehrson (L) grej!
Citera
2025-12-08, 04:33
Medlem
Tidvinds avatar
Inte nog med att han är småsint. Korv är ju processat och fyllt av karcinogener.
Citera
2025-12-08, 05:20
Medlem
tobbeskinheads avatar
Detta imponerar på mig. Nu får han min röst i nästa val.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in