Citat:
Ursprungligen postat av
jtd
för större köp som säng så har ju båda mängd med olika alternativ för plånboken.. min säng från jysk jag köpte för 5-6 år sen är nog den bästa jag köpt och valde då ett alternativ i mitten ungefär i prisklass, så inte det dyraste men inte billigaste skiten heller.. sedan är jag ingen expert på sängar men jag är fortfarande väldigt nöjd med denna och den har stått sig bra. gängorna är bra oxå eftersom det kan bli svängom i denna med kjoltyg titt som tätt. däremot tråkiga grejer som porslin kan man lika gärna köpa på loppis eller ikea. finns ju bra på båda. tror det är omöjligt att säga vad som är "bäst". ikeas utbud är ju större. frågan du ställer är som att fråga någon om saab eller volvo var bäst på 90 talet ..
Jag håller med dig om att jysk är bra med, har testat ett par sängar på jysk, de är grymt bra, särskilt Dreamzone varianterna. Men det blev ändå Ikea tillslut då jag litade på deras försäljare och de sålde mig väldigt bra sängar denna gång.
För länge sedan hade jag köpt en skotterud madrass, den var inte särskilt bra alls, fick slänga den.
Men om andra möbler vet jag dock inte vilket som håller bäst kvalité, mellan dessa två företagen, antar att det varierar med produkten ifråga.