Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-06, 22:17
Medlem
Ja, inte mycket att tillägga. Har noterat detta, bland 17-25åriga killar som bara verkar bli fler och fler. Noll interaktion med oss andra svenskar eller nysvenskar. Har sett indiska eller ostasiatiska tjejer i deras ålder som de bara är allmänt dissiga emot. Väldigt störande. Samtidigt ser man att de inte accepterar alla i gruppen ukrainare heller, som att vissa inte "ingår". De slutar därför att gå dit, förstås. Måste vara hemskt att bli utesluten på ett så grymt sätt.

Vad har folk på FB för intryck av gruppen ukrainare på gym, för det kan inte bara vara i denna stad som de överflödar alla gym. Med det sagt, är det viktigt att påpeka att de inte stör någon eller beter sig konstigt på något sätt. Svenskar och nysvenskar reagerar som om de inte finns, vilket också är skumt.

Tankar om ukrainare på Sveriges gym?
Citera
2025-12-06, 22:20
Medlem
girigfans avatar
hur vet du att det är en ukrainare? normala människor fokuserar bara på eget med musik i öronen för övrigt.
Citera
2025-12-06, 22:26
Medlem
Ryssland-vinners avatar
Ukrainska nynazister är sådana, de är tystlåtna typer som ränner på aktivklubbar, bygger muskler och förbereder för sattyg.
Citera
2025-12-06, 22:38
Medlem
Ganonitos avatar
Inte bara på gym. Likadant i mataffären. Ukrainare ser alltid så sura ut. Hälsar aldrig.
Citera
2025-12-06, 23:19
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Jag går till gymmet för lyfta med en Rammstein-låt på repeat med tinnitushög volym, snackpåsar är det värsta jag vet då jag vill göra det jag ska göra så fort som möjligt och få det överstökat, har jag mer tid över kan jag bjuda till och vara social, en brud i yogapants med synlig kontur på underläpparna är jag alltid social mot!
Citera
2025-12-07, 00:10
Medlem
Anybodykillers avatar
Ukrainare, ryssar och polacker är generellt mer socialt reserverade mot främlingar och kallprat ses många gånger som något suspekt.

Att de är avfärdande mot icke-européer är delvis för att de är mindre vana vid mångkultur av den typen vi har men kan också vara av ren respekt. Folk med utseende i öst är vanligen personer av muslimskkultur och/eller hederskultur där man riskerar att få hela släkten efter sig vid närmanden.
Frågar man slaver generellt varför de beter sig kallt socialt så brukar det vara en sorts kollektivomtanke där de respekterar och värderar din integritet.

I fallet med gymmet så vill de inte störa din eller andras träning. Eller så kan de inte språket tillräckligt för att de ska se det som en meningsfull konversation. Slavisk kultur överlag är en sorts "omvänd amerikan" där man tänker mycket innan man öppnar munnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Inte bara på gym. Likadant i mataffären. Ukrainare ser alltid så sura ut. Hälsar aldrig.
Jag frågade faktiskt en ukrainsk väninna om detta och hon svarade i stil med: "Bara skojare och psykfall ler åt allt". De har en tanke om genuinitet som jag både förstår men också tycker är märklig.
Citera
2025-12-07, 00:55
Medlem
De kanske är rädda att prata med folk som ifrågasätter vad de gör här och inte vid fronten och försvarar sitt land? https://www.transparency.org/en/press/a-year-after-maidan-ukraine-is-still-the-most-corrupt-country-in-europe
Citera
2025-12-07, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Ja, inte mycket att tillägga. Har noterat detta, bland 17-25åriga killar som bara verkar bli fler och fler. Noll interaktion med oss andra svenskar eller nysvenskar. Har sett indiska eller ostasiatiska tjejer i deras ålder som de bara är allmänt dissiga emot. Väldigt störande. Samtidigt ser man att de inte accepterar alla i gruppen ukrainare heller, som att vissa inte "ingår". De slutar därför att gå dit, förstås. Måste vara hemskt att bli utesluten på ett så grymt sätt.

Vad har folk på FB för intryck av gruppen ukrainare på gym, för det kan inte bara vara i denna stad som de överflödar alla gym. Med det sagt, är det viktigt att påpeka att de inte stör någon eller beter sig konstigt på något sätt. Svenskar och nysvenskar reagerar som om de inte finns, vilket också är skumt.

Det är skönt med folk som sköter sig själva!
Citera
2025-12-07, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12

Ukrainare, ryssar och vitryssar har ingen kulturell tradition av att kallprata med folk runtomkring sig.
Citera
2025-12-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller

Att de är avfärdande mot icke-européer är delvis för att de är mindre vana vid mångkultur

Hej bror (ni svenskar älskar ju när någon vänder sig till er på det där sättet )
Det är helt annorlunda, tror jag. Vi bodde i över 70 år i det mest mångkulturella landet – Sovjetunionen. Och vi vet att mångkulturalism inte slutar bra i många fall. Ni svenskar som överlever kommer också att förstå det så småningom. Så det ligger i våra gener att vi är skeptiska till det tankesättet.
Citera
2025-12-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryssland-vinner
Ukrainska nynazister är sådana, de är tystlåtna typer som ränner på aktivklubbar, bygger muskler och förbereder för sattyg.
Ja de kommer efter dig först
Senast redigerad av Dipdril 2025-12-07 kl. 13:13.
Citera
2025-12-07, 14:05
Medlem
Generellt är trådens originalinlägg taget ur arslet. Många mycket mer seriösa och välgrundade ämnen hamnade istället i forumens papperskorg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in