• 1
  • 2
2006-09-06, 16:47
Medlem
Finns det smör på tub? Om inte, varför inte?
Citera
2006-09-06, 19:13
Medlem
NinjaRövardottes avatar
För hur du än gör måste du breda ut smöret med en kniv, så du vinner ingenting på att ha det i tub.
Citera
2006-09-06, 21:04
Medlem
Nja inte om man pressar öppningen på tuben mot brödet liksom, så att bara en tunn sträle kan sippra ut. Är övertygad om att det går att lösa. Det finns ju mjukost och annat gojs på tub, det behöver ju med smetas ut!
Citera
2006-09-06, 21:10
Medlem
woofers avatar
Kallt smör är ganska hårt till skillnad från övriga tubprodukter. Tror inte att det skulle funka så bra. Möjligen om man skulle blanda upp smöret med olja för att få det mjukare men då skulle det nog bli ganska löst och kladdigt när det värms upp på mackan.
Citera
2006-09-06, 21:11
Medlem
FNGs avatar
För att smör blir för stelt när det är kallt, ska man ha någonting på tub att fetta mackan med så får det bli typ margarin. Och det är ju inte så yummy direkt.

//FNG
Citera
2006-09-06, 21:37
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNG
För att smör blir för stelt när det är kallt, ska man ha någonting på tub att fetta mackan med så får det bli typ margarin. Och det är ju inte så yummy direkt.

//FNG

kor du inte med smorgasmargarin?
Citera
2006-09-06, 21:42
Medlem
FNGs avatar
Margarin är Haram. Denna styggelse hör inte hemma någonstans. Männskor som tillråga på allt lagar mat och bakar med margarin borde skjutas för landsförräderi. Men frågan gällde varför man inte har smör i tub, och svaret är att det beror på att det är en opraktisk förpackning för smör.

//FNG
Citera
2006-09-06, 22:03
Medlem
euromixerss avatar
Kör med milda culinesse det borde funka. Fast vet inte hur gott det blir. Men Dock så är det på flaska.
Citera
2006-09-06, 23:18
Medlem
polyesterpams avatar
jag haller med om att det verkar vara en opraktisk forpackning for smor. hart som berg och man far sakert klamma tills man gor ner sig for att fa ut en millimetertjock mask ur tuben.
Citera
2006-09-07, 01:51
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNG

//FNG

Inte Lätta. Lätta på tub vore fan något .
Citera
2006-09-07, 10:13
Medlem
Gör en egen och prova!
http://www.andersj.se/tub1.htm
Citera
2006-09-07, 10:16
Bannlyst
Tanken är god, men jag tror marknaden skulle ha ett större behov av skivbart smör, typ som med en osthyvel. Eller färdigskurna bregottskivor individuellt förpackade, då kan man ha hur kallt som helst i kylen.. faan vad jag blir smart ibland..
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Tanken är god, men jag tror marknaden skulle ha ett större behov av skivbart smör, typ som med en osthyvel. Eller färdigskurna bregottskivor individuellt förpackade, då kan man ha hur kallt som helst i kylen.. faan vad jag blir smart ibland..
edit: jag menar alltså hypertunna skivor, inte för mycket utan så det blir jämnt fördelat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in