Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-06, 13:10
Medlem
Lägger denna tråd och spaning i detta forum eftersom den inte handlar om feminism per se utan hur den moderna varianten av feminism påverkar samhället politiskt.

En kvinna berättade för mig att hon fick ringa efter bärgare och att hon inte fick följa med bärgaren till verkstan utan var tvungen att ta sig dit på egen hand.

Jag påstår att anledningen till detta är för att bärgaren inte vågade ta med en kvinna i hytten till lastbilen för att han inte ville riskera att bli anklagad för våldtäkt eller sexuellt närmande. Det vill ingen man idag eftersom rätten vid en domstolsförhandling tar kvinnans ord före mannens om fysiskt bevisning eller annan bindande bevis saknas. Även samtyckeslagen på senare tid spelar in i detta..

Den moderna feminismen har fått kvinnor att tro att allt är patriarkatets fel och att män ska straffas som kollektiv. Detta utnyttjar vissa kvinnor och inte ens alltid som är aktiva feminister.

Detta är ett exempel på hur det har blivit, hur samhället har blivit radikalt sämre för både kvinnor och män pga de moderna feministernas korståg. Det slog i detta fallet tillbaka på en oskyldig kvinna, och jag undrar hur det skulle ha gått om bilen rasat mitt ute i ingenstans.

Medmänsklighet har åsidosatts för identitetspolitik och ett könskrig som eldas på av de moderna feministerna.
Citera
2025-12-06, 13:19
Medlem
Bärgningskåren bedriver ingen taxiverksamhet.

Företagets försäkring täcker föraren, inte någon random passagerare.

Har ingenting med feminism att göra.

Möjligtvis i din fantasi.
Citera
2025-12-06, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Skitsnack. Jag har aldrig blivit stoppad att följa med en bärgare. Nu var det förvisso säkert 15 år sedan jag behövde detta senast och om reglerna har ändrats så är det bara en bortförklaring att någon specialförsäkring skulle spela in.
Citera
2025-12-06, 14:06
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Lägger denna tråd och spaning i detta forum eftersom den inte handlar om feminism per se utan hur den moderna varianten av feminism påverkar samhället politiskt.

En kvinna berättade för mig att hon fick ringa efter bärgare och att hon inte fick följa med bärgaren till verkstan utan var tvungen att ta sig dit på egen hand.

Jag påstår att anledningen till detta är för att bärgaren inte vågade ta med en kvinna i hytten till lastbilen för att han inte ville riskera att bli anklagad för våldtäkt eller sexuellt närmande. Det vill ingen man idag eftersom rätten vid en domstolsförhandling tar kvinnans ord före mannens om fysiskt bevisning eller annan bindande bevis saknas. Även samtyckeslagen på senare tid spelar in i detta..

Den moderna feminismen har fått kvinnor att tro att allt är patriarkatets fel och att män ska straffas som kollektiv. Detta utnyttjar vissa kvinnor och inte ens alltid som är aktiva feminister.

Detta är ett exempel på hur det har blivit, hur samhället har blivit radikalt sämre för både kvinnor och män pga de moderna feministernas korståg. Det slog i detta fallet tillbaka på en oskyldig kvinna, och jag undrar hur det skulle ha gått om bilen rasat mitt ute i ingenstans.

Medmänsklighet har åsidosatts för identitetspolitik och ett könskrig som eldas på av de moderna feministerna.

Gäller båda könen
Men männen löser problemet utan att gnälla
Kvinnan ser problemet
Citera
2025-12-06, 14:09
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Skitsnack. Jag har aldrig blivit stoppad att följa med en bärgare. Nu var det förvisso säkert 15 år sedan jag behövde detta senast och om reglerna har ändrats så är det bara en bortförklaring att någon specialförsäkring skulle spela in.

Nya tider, snart får inte dom inte bärga bilen utan att facket /skyddsombud /HR mm
har undersökt situationen

Men att ej ta in passagerare är för säkerhetens skull, har har säker hänt några insider.

Förr fick du gå in till förarhytten på flyget, nu är det låst
Citera
2025-12-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Gäller båda könen
Men männen löser problemet utan att gnälla
Kvinnan ser problemet

Det är klart att det gäller båda könen, annars hade det ju varit diskriminering.
Citera
2025-12-06, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Nya tider, snart får inte dom inte bärga bilen utan att facket /skyddsombud /HR mm
har undersökt situationen

Men att ej ta in passagerare är för säkerhetens skull, har har säker hänt några insider.

Förr fick du gå in till förarhytten på flyget, nu är det låst

Nä nä nä, förr åkte man ofta i bilen som bärgades. Att åka med i lastbilen är säkerheten. Det här är nåt annat trams som de skyller ifrån sig på. Jag står vid att den egentliga orsaken är enligt trådens topic.
Citera
2025-12-06, 14:46
Medlem
Brantforss avatar
Citat:

Skitsnack.

Jag har under de senaste två åren åkt med bärgaren i hytten, med bärgaren i hytten och flickvännen i knät i fem mil, åkt på flaket och på dollyn. Jag har aldrig varit med om att inte få åka med bärgaren.
Citera
2025-12-06, 19:46
Medlem
Bärgaren kanske var muslim och då är det nog inte passande att ha främmande kvinnor i sin hytt.
Citera
2025-12-08, 10:12
Medlem
Citat:

Dumheter, den som blir bärgad åker med till närmsta plats där den kan ta sej vidare.
Särskilt på motorväg. Taxi får inte stanna i vägren och man får inte gå på motorväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in