2025-12-04, 13:29
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Man behöver ju inte veta så mycket mer om dig än att läsa den första meningen. Vilka krav har du på en kvinna för att tolerera henne som livspartner?

Det här med kärlek och att tycka om varandra, det har gått dig förbi va??

Det är ju inte direkt så att någon kommenterat "att hon älskar mig" som krav heller
Citera
2025-12-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Så svarar inte en svensk.
Kan lova att jag är 100% svensk.
Citera
2025-12-04, 13:56
Avstängd
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hehehe, nu sitter du ju bara och fånar dig. En skev maktfördelning till mannens favör vill väl de flesta män ha?
Lever du i ett lesbiskt förhållande? Ganska intressant att det varat i 15år. Det är längre än de flesta lesbiska relationer. Om du nu inte bara ljuger rakt ut här såklart, vilket jag anser vara troligast.
Citera
2025-12-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Man behöver ju inte veta så mycket mer om dig än att läsa den första meningen. Vilka krav har du på en kvinna för att tolerera henne som livspartner?

Det här med kärlek och att tycka om varandra, det har gått dig förbi va??
Tror du kärlek kommer i vilken form som helst eller ditt jävla mongo. Du är en lättkränkt sopa som inte tolererar att män har krav.
Citera
2025-12-04, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Vilka absoluta krav har du på en kvinna för att tolerera henne som livspartner?

Vilka är dina "deal breakers", dvs att när hon uppvisar sådant beteende (mot dig, eller kanske mot andra) så gör du slut?

Bör man varna innan man gör slut, eller betyder så bara att hon gör vissa saker att hon är sådan, och eventuella ändringar hon gör på begäran blir bara ytliga och är inte genuina uttryck för hur hon är? (tex hon är otrogen, blir påkommen men lovar att aldrig göra det igen, fast innerst inne förblir hon en sådan som är otrogen och kan aldrig återfå statusen som en ärlig person)

Vi pratar här om seriösa monogama relationer där man bor ihop, inte alla de andra ytliga relationer som finns numera.

Jag tror att krav är en riktig dålig ingångspunkt oavsett man eller kvinna. Det lär knappast bädda för en god relation. Make och maka är ju pojk och flickvän innan. Så det borde baseras på vänskap som är förhöjd med attraktion. Resten löser sig självt.
Citera
2025-12-04, 14:49
Medlem
HubbaBuddas avatar
Startskottet när man är nyfiket utforskande på varandra då accepteras de flesta personlighetsdrag. De mest knepiga beteenden kalkyleras om i hjärnkontoret och blir charmiga osv. Där och då är det nog kravlöst för de allra flesta kan jag tänka mig. Senare kan den inställningen ändras såklart.
Citera
2025-12-04, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Äh män brukar inte göra slut om de inte träffat någon ny, så de verkar inte ha så många dealbreakers.
Nej de har inte det. De kan hunsas runt hur som helst, men är ändå tillräckligt toffliga för att stanna
Citera
2025-12-04, 15:01
Medlem
McCarthy01s avatar
Att hon accepterar att leva särbo, då det är skadligt att bli för beroende av en person man älskar, och det blir man lätt under samma tak, eller åtminstone den ena.

Att hon accepterar att det bara blir ett kortare förhållande. Idag finns nästan ingen som lever i förhållanden som varar livet ut eller en förhållanden som varar mer än 7-10 år, och det får man förhålla sig till.

Ingen skitgris, tjockis eller översminkad bimbo-typ med läppfillers.

Eller någon som tvingar en att gilla HBTQ och anser att genusforskning är en seriös "vetenskap".

Inga kameleont, som anpassar sina åsikter efter vilka /vem som för tillfället är i närheten. Det som hon säger ena stunden ska vara det som gäller även i andra sammanhang.
Citera
2025-12-04, 15:22
Medlem
Krav på en annan människa?
Nä bättre att leva ensam
Citera
2025-12-04, 15:41
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Lever du i ett lesbiskt förhållande? Ganska intressant att det varat i 15år. Det är längre än de flesta lesbiska relationer. Om du nu inte bara ljuger rakt ut här såklart, vilket jag anser vara troligast.

Här verkar det som det blivit fel någonstans pga min bristfälliga svenska.

Nej, jag är inte ens kvinna, jag är farbror som lever med en tant.

Citera
2025-12-04, 15:53
Medlem
Är det KRAV det första man tänker på när man letar efter kärleken så är du fan inte värd ett förhållande och detta gäller både kvinnor och män.
Citera
2025-12-04, 15:59
Medlem
glockenreins avatar
Har som dealbreaker om hon är känslomässigt avstängd, har ett stort behov av bekräftelse från andra snubbar, inte har en ordentlig utbildning eftersom att jag vill att hon ska vara intelligent och ha ambitioner i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in