2025-12-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nej, jämlikhet! Fint det.

Menar du att om hon har egna pengar, så kräver du att hon använder dom? Så du slipper bjuda och stå för alla kostnader? Utan istället delar ni 50/50?

Men om en tjej inte har egna pengar så kan du inte ställa det kravet?
Citera
2025-12-04, 09:25
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Vilka absoluta krav har du på en kvinna för att tolerera henne som livspartner?

Vilka är dina "deal breakers", dvs att när hon uppvisar sådant beteende (mot dig, eller kanske mot andra) så gör du slut?

Bör man varna innan man gör slut, eller betyder så bara att hon gör vissa saker att hon är sådan, och eventuella ändringar hon gör på begäran blir bara ytliga och är inte genuina uttryck för hur hon är? (tex hon är otrogen, blir påkommen men lovar att aldrig göra det igen, fast innerst inne förblir hon en sådan som är otrogen och kan aldrig återfå statusen som en ärlig person)

Vi pratar här om seriösa monogama relationer där man bor ihop, inte alla de andra ytliga relationer som finns numera.

Man behöver ju inte veta så mycket mer om dig än att läsa den första meningen. Vilka krav har du på en kvinna för att tolerera henne som livspartner?

Det här med kärlek och att tycka om varandra, det har gått dig förbi va??
Citera
2025-12-04, 09:25
Medlem
PungiMunninens avatar
- Att de inte är mentala barnungar. Dvs inte mentalt instabila, vet hur man planerar och ekonomiskt mogna, inte ligger i soffan och scrollar hela dagarna, tar tag i saker - som en vuxen människa bör. Vet hur man gör vuxna saker som att städa och tvätta.

- Att de accepterar att mannen har andra intressen än henne. Hon är inte hela min värld, bara en del av den. Vårt förhållande ska inte vara hela vårt liv, vi är två personer med olika drömmar och intressen osv.
Citera
2025-12-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Man behöver ju inte veta så mycket mer om dig än att läsa den första meningen. Vilka krav har du på en kvinna för att tolerera henne som livspartner?

Det här med kärlek och att tycka om varandra, det har gått dig förbi va??

Om du inte har mental kapacitet att diskutera frågeställningen, varför posta inlägg? Varför diskuterar du mig? Bryter du mot forumets regler och försöker bryta min anonymitet genom att samla information om mig, istället för att delta i diskussionen om ämnet?

Du uppvisar för övrigt här ett typiskt toxiskt kvinnligt beteende. Ett beteende som är en absolut deal breaker för alla kvalitativa män, men inte för män som saknar självrespekt.
Senast redigerad av -Gummi-Tarzan- 2025-12-04 kl. 09:36.
Citera
2025-12-04, 09:41
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Menar du att om hon har egna pengar, så kräver du att hon använder dom? Så du slipper bjuda och stå för alla kostnader? Utan istället delar ni 50/50?

Men om en tjej inte har egna pengar så kan du inte ställa det kravet?

Vad jag menar är att det blir en skev maktfördelning om man får använda det ordet om den ena parten är förmögen medan den andra prten inte är det. Sådant bäddar för spänningar.
Citera
2025-12-04, 10:07
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Vad jag menar är att det blir en skev maktfördelning om man får använda det ordet om den ena parten är förmögen medan den andra prten inte är det. Sådant bäddar för spänningar.

Hehehe, nu sitter du ju bara och fånar dig. En skev maktfördelning till mannens favör vill väl de flesta män ha?
Citera
2025-12-04, 10:09
Medlem
Det får varje man själv avgöra. Själv så har jag inga krav, det är mer önskemål.
Röker hon så vill jag inte ens träffa henne. Ok, det är ett krav.
Om vi träffas och umgås och hon börjar prata om min kropp eller andra män, så är det hejdå.
Citera
2025-12-04, 12:23
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hehehe, nu sitter du ju bara och fånar dig. En skev maktfördelning till mannens favör vill väl de flesta män ha?

Bonus pater familias heter det inom juridiken. Den gode/rättrådige familjefadern alltså.

En hjälpregel för att bedöma om ett beteende avviker från hur en aktsam och omsorgsfull familjefader skulle ha handlat. Har tillämpats inom skadeståndsrätten för att bedöma om vårdslöshet förelegat. Kanske inte så ofta i bruk numera efter #metoo och annat slikt....
Citera
2025-12-04, 12:36
Avstängd
Sagodjurs avatar
att hon ar en kvinna och inte en sån dar trans eller vad det heter
Citera
2025-12-04, 12:43
Medlem
Det minsta man kan kräva är ett städat hem och mat på bordet och ett villigt sköte på natten. Sedan är det viktigt att hon tar hand om sitt utseende.
Citera
2025-12-04, 12:48
Medlem
Om hon inte tillför lugn och ro och en dramafri tillvaro visas dörren omgående..
Citera
2025-12-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Det minsta man kan kräva är ett städat hem och mat på bordet och ett villigt sköte på natten. Sedan är det viktigt att hon tar hand om sitt utseende.
Så svarar inte en svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in