2025-12-04, 16:09
Medlem
Man kan aldrig kräva nått av en annan människa.
Citera
2025-12-04, 16:41
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Vilka absoluta krav har du på en kvinna för att tolerera henne som livspartner?

Vilka är dina "deal breakers", dvs att när hon uppvisar sådant beteende (mot dig, eller kanske mot andra) så gör du slut?

Bör man varna innan man gör slut, eller betyder så bara att hon gör vissa saker att hon är sådan, och eventuella ändringar hon gör på begäran blir bara ytliga och är inte genuina uttryck för hur hon är? (tex hon är otrogen, blir påkommen men lovar att aldrig göra det igen, fast innerst inne förblir hon en sådan som är otrogen och kan aldrig återfå statusen som en ärlig person)

Vi pratar här om seriösa monogama relationer där man bor ihop, inte alla de andra ytliga relationer som finns numera.

1. Hon får inte ha många väninnor, för alla vet att de flesta tjejer inte kan ta egna beslut utan låter sinna vänninor styra.
2. Hon ska vara positiv till livet och inte göra en grej av att en sak står fel i hemmet.
3. Respekterar mig i sin helhet.
Citera
2025-12-04, 16:51
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Man kan aldrig kräva nått av en annan människa.
Vad dillar du om?

Man kan kräva precis allt från alla.
Kruxet är naturligtvis att bli tagen på allvar...

Jag kräver jämlikhet fullt ut.
Citera
2025-12-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Vad dillar du om?

Man kan kräva precis allt från alla.
Kruxet är naturligtvis att bli tagen på allvar...

Jag kräver jämlikhet fullt ut.
Kräva nått är ju bara ett önsketänkande.
Citera
2025-12-04, 16:55
Medlem
Kleiners avatar
Att sova på saken
Citera
2025-12-04, 17:04
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Kräva nått är ju bara ett önsketänkande.
Så kanske det är.

När jag ställer ett krav så är det min måttstock på vad jag tolererar.
Om det är för många tum så är förhandlingen slut.

Jag brukar dock inte svänga med så starka uttryck utan hellre röstar med foten när det glider utför...
Citera
2025-12-04, 17:21
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:

Vilka är dina "deal breakers", dvs att när hon uppvisar sådant beteende (mot dig, eller kanske mot andra) så gör du slut?

Bör man varna innan man gör slut, eller betyder så bara att hon gör vissa saker att hon är sådan, och eventuella ändringar hon gör på begäran blir bara ytliga och är inte genuina uttryck för hur hon är? (tex hon är otrogen, blir påkommen men lovar att aldrig göra det igen, fast innerst inne förblir hon en sådan som är otrogen och kan aldrig återfå statusen som en ärlig person)

Vi pratar här om seriösa monogama relationer där man bor ihop, inte alla de andra ytliga relationer som finns numera.

Ta hand om hemmet
Ta hand om barnen
Laga mat
Städa, tvätta osv
Sex eller bj varje dag

En sån kvinna har jag. På detta är hon vacker, 10 år yngre än mig och har ett bra jobb.
Det är svårt att hinna den typen av traditionella kvinna idag, de flesta är feministiska slynor.
Citera
2025-12-04, 17:54
Medlem
dwgs avatar
Hur många av er som skriver er krav är singla?

Har ett röstat du V så är de hej då.
Gift sedan 16år tillbaka
Citera
2025-12-04, 18:11
Medlem
Smekarn87s avatar
Det är fel att ha dealbreakers om man inte kommit överens om dem på förhand. Män och kvinnor lever så otroligt olika liv att det är svårt att peka på universella grejer man bör kunna räkna ut automatiskt.
Citera
2025-12-04, 19:08
Medlem
Oskuld
Inte vilja festa
Knappt några tjejkompisar och dom hon har ska va bra personer
Inga killkompisar
Snäll och omtänksam
vilja va med mig på riktigt och tycka jag är en bra person
Hennes utseende bryr jag mig betydligt mindre om, men mellan en 3:a och en 7:a på en 10 skala är jag helt okej med
Citera
2025-12-04, 20:01
Medlem
Att man får ta henne analt.
Citera
2025-12-04, 21:22
Medlem
Citat:

Tror man utesluter de människor man inte tolererar, redan på datingstadiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in