Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 18:00
Medlem
trots att jag valt 90 grader så tvättar den med kallt vatten? Vad kan detta bero på? Har inte varit så innan

Jag la lite saker under tvättmaskinen, typ en bit trä samt böjbart kraftigt plast som ska stablisera så att den inte hoppar kring och rör sig, för den var nära på att välta ett par gången.

på google får jag fram detta svaret

Om din Cylinda tvättmaskin blir kall vid tvätt, kan det bero på att du har valt ett program med för låg temperatur, att maskinen inte värmer vattnet ordentligt, eller att det finns ett fel på en komponent som NTC-givaren eller värmeelementet. Kontrollera först att du har valt rätt program och temperaturinställning, samt att vattentillförseln fungerar. Om problemet kvarstår kan det vara ett tekniskt fel som kräver en fackman.

sitter det fetstilade under maskinen eller som gjort att det blev så ? nån som vet?
Citera
Igår, 18:31
Medlem
Du bör nog ställa den i hörnet - där är det ju alltid 90 grader?

Till frågan: fungerar några program temperaturmässigt?

För övrigt, med rätt tvättmedel räcker 60 grader för att det ska bli rent.
Citera
Igår, 19:46
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Jag har haft liknande problem med en tvättmaskin som helt plötsligt kändes kall efter varje avslutad tvätt oavsett program kändes det som någon hade spolat det kallaste på kranen direkt efter avslutat program.

Ganska snabbt inser man att reparation är meningslöst då alla reservdelar till vitvaror idag kostar 2/3 av nypriset, ofta kommer dessutom centrifugen ge med sig snart, pumpen kommer lägga av så småningom också.

Har du garanti hade jag jobbat för en helt ny maskin, har du det inte, köp en ny!
Citera
Igår, 19:54
Medlem
Funkar någon lägre temperatur? Om inte så har du förmodligen ett trasigt värmeelement. Vad har fö det ena med de andra problemen att göra?
Citera
Igår, 20:01
Medlem
Fejkits avatar
Hade samma problem, de kom och bytte kretskort sedan fungerade det.
Inget man kunde göra själv.

Du kan inte tvätta kallt.. ring och beställ service.
Citera
Igår, 20:01
Medlem
har du garanti? med tanke på den vält redan så skulle jag nog anlita service på den. eller få den utbytt
Citera
Igår, 20:44
Medlem
Ring tillverkarens kundtjänst.
Citera
Igår, 21:41
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Har du känt på glaset medan den går eller har du bara gått på temperaturen när programmet är avslutat?
Citera
Igår, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Har du känt på glaset medan den går eller har du bara gått på temperaturen när programmet är avslutat?
Ja, det gör jag alltid då jag tittar om tvätten typ 2-3 gånger...

Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja

Till frågan: fungerar några program temperaturmässigt?

Nej

testade nyss 60 snabbtvätt och samma sak, men detta hände efter att jag la saker under maskinen för att stabilisera förflyttning under centrifugeringen
Citera
Igår, 23:35
Medlem
Jordgubbes avatar
Resonera med support. Se om du kan få fram felkod. Kan vara att den inte sköljer ur ordentligt, och värmeelementet brunnit.
Citera
Idag, 07:11
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Kanske är angivet i Farenheit? 90 grader Farenheit motsvarar ungefär (90-32)/1.8 grader Celsius , i huvudet kan du dela med 2 om inte så himla noga. 58/1.8=32.2222... Celsius.

Det är kallt ja, inte undra på det inte blir rent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in