Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-02, 12:15
Medlem
BengtGunthers avatar
Ska på ett affärsmöte i Novosibirsk om ett tag och behöver ta mig dit. Funderar på att ta mig till Astana och sedan till Novosibirsk. Alternativt ta mig till Leningrad (via Narva) och flyga dit. Har någon varit i Rusland nyligen hur svårt är det. Tror jag lutar emot att ta mig via Kazakstan in. Hur hade ni gjort? Och ni som nyligen var i Rusland hade ni några problem?
Citera
2025-12-02, 12:34
Medlem
You can go via turkiet, dom will let u pass.

Varför inte have ur meeting in a country Where its easy to travel?

Both sides can mötas i turkiet.
Citera
2025-12-02, 12:43
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGunther
Ska på ett affärsmöte i Novosibirsk om ett tag och behöver ta mig dit. Funderar på att ta mig till Astana och sedan till Novosibirsk. Alternativt ta mig till Leningrad (via Narva) och flyga dit. Har någon varit i Rusland nyligen hur svårt är det. Tror jag lutar emot att ta mig via Kazakstan in. Hur hade ni gjort? Och ni som nyligen var i Rusland hade ni några problem?

har du visum ?

om du har visum så är du en skum individ, man har inte affärsmöte med länder som man inte
kan göra affärer med. enkel logik.

Mitt tips: Åk ingen stans.
Citera
2025-12-02, 13:31
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Köp en enkelbiljett.
De som gör affärer med Mordor kan lika gärna stanna där.
Citera
2025-12-02, 13:42
Medlem
BengtGunthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
har du visum ?

om du har visum så är du en skum individ, man har inte affärsmöte med länder som man inte
kan göra affärer med. enkel logik.

Mitt tips: Åk ingen stans.
Jag snor ju deras pengar jag blir ju rik och snor deras pengar enkel logik jag tar ju pengarna från ryssland vs om någon inhemsk hadde tagit dem
Citera
2025-12-02, 13:43
Medlem
BengtGunthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Köp en enkelbiljett.
De som gör affärer med Mordor kan lika gärna stanna där.
Du kan du stanna i Novohryhorivka i Dnipropetrovska din lilla Zelekivurmare där är säkert trevligt om ukraina är så jävla bra
Citera
2025-12-02, 14:12
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Jag snor ju deras pengar jag blir ju rik och snor deras pengar enkel logik jag tar ju pengarna från ryssland vs om någon inhemsk hadde tagit dem

Sluta fantisera. Åker du till Vladivostok kommer du bli bögrånad första dagen.
UD avråder alla resor till forna Sovjet stater.
Citera
2025-12-02, 14:46
Medlem
Dina kort kommer inte funka, för att betala eller ta ut i bankomat. Om du inte förstår ryska blir det svårt.
Så du behöver fara runt med mycket kontanter.
Om du inte hittar en någorlunda pålitlig fixare så bör du ej åka.
Citera
2025-12-02, 15:06
Medlem
guderis avatar
Citat:

Leningrad? Har du tidsmaskin?

Några tips, ha alltid med dig en Ryss du litar på när du rör dig ute.

Folk du inte känner som agerar snällt och hjälpsamt, förväntar sig alltid att du betalar dem.

Ha alltid med dig pengar ifall Polisen stoppar dig, du får ofta gå först när du sticker lite stålar under bordet.
Senast redigerad av guderi 2025-12-02 kl. 15:12.
Citera
2025-12-02, 17:13
Medlem
Håll mötet i Istanbul, eventuellt, Baku, Tbilisi, UAE Om de vill göra affärer med dig, så får de bjuda till lite också. Även om du pratar bra ryska, se till att du har en översättare/ affärsjurist med dig från Sverige eller Turkiet.
Senast redigerad av esloveslov 2025-12-02 kl. 17:16.
Citera
2025-12-02, 19:39
Medlem
Flyg via Istanbul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här