Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-01, 19:34
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/pol...isterns-tarar/
Citat:
Ministern i tårar på pressträffen: ”Känslosamt i dag”
Publicerad 1 dec 2025 kl 10.59
Uppdaterad kl 12.53
Regeringen vill skärpa reglerna för omhändertagna barn.

Socialtjänstminister Camilla Waltersson Grönvall fick torka tårarna när hon berättade om förslagen.

– Det här är lex Lilla hjärtat på riktigt. Det är lite känslosamt i dag, säger hon.

På pressträffen medverkade även statsminister Ulf Kristersson som lade en stödjande hand på hennes axel när hon grät.

Hur ser ni på detta? Är detta Åsa Romsons tårar 2.0? Jag vill inte ha ministrar i regeringen som gråter när de presenterar nya lagar. Vill ni?
Citera
2025-12-01, 19:41
Medlem
kalkryggars avatar
I normala fall så vill jag inte ha lipsillar på höga politiska poster. Men i detta fallet så kan det vara lite legitimt. Det är ett bra arbete de gjort för en bra sak.

Det man stör sig på är när Romson lipar för att hon tvingas sätta stopp för islamiseringen av landet eller när Magdalena Andersson lipar när hon försvarar Jamal "el Hamas" som visat sig vara islamist.

Det är sånt pinsamt skit man inte vill se. Eller damen som skulle sjunga We shall overcome (eller hur det nu går) när hon var ute och skulle visa invandrare hur vi ska bete oss i Sverige.

Alla mins väl den där jävla prästen som grät så fånigt och skrek att det är BAAAARN.
Citera
2025-12-01, 19:43
Medlem
Åsa grät av sorg, Camilla av glädje.
Citera
2025-12-01, 19:47
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Ett svaghetstecken för en minister men inget att hetsa upp sig för. Det ligger i kvinnans natur att känna starka kopplingar till barn och deras välbefinnande.
Senast redigerad av Exemplarisk. 2025-12-01 kl. 19:49.
Citera
2025-12-01, 19:52
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Anledningen att vi inte ska ha kvinnor på högsta positioner, känslosstyrda och svaga mentalt utgör dom en fara för oss andra, Ebbas grova förtal, tobleroneaffärer, kissande i blomkrukor, kvinnor och deras känslor är farligt i skarpa lägen.

Patetiskt och ovärdigt, precis som när GrinMaggan bölade över sin polare El-Hamas
Citera
2025-12-01, 19:52
Medlem
sound69s avatar
Suck, inte första gången vi ser en gråterska hålla pressträff.

Vissa kvinnor borde inte syssla med politik helt enkelt.
Citera
2025-12-01, 20:13
Medlem
Amerikaner gråter hela tiden.
Nu försöker de införa det i Sverige också.

Håna den där jävla lipsillen ordentligt!
Jag vill inte ha en statsminister som blir helt spattig om någon svimmar, jag vill inte ha ledare som gråter!

Jag vill ha vuxna människor som kan se längre än just ett enskilt fall. Jag vill ha ledare, som inte bryter ihop och gråter över ett avsnitt av lyxfällan!

Skärp er!
Citera
2025-12-01, 20:14
Medlem
bergsdals avatar
Varför är det alltid kvinnor. Usual suspects om man säger så
Citera
2025-12-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Varför är det alltid kvinnor. Usual suspects om man säger så

Ulf var inte helt manlig när den där kvinnan svimmade....
Citera
2025-12-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/nyheter/pol...isterns-tarar/

På pressträffen medverkade även statsminister Ulf Kristersson som lade en stödjande hand på hennes axel när hon grät.

Hahaha. Alla minns Ulfs kycklingdans på förra presskonferensen: https://www.youtube.com/shorts/hoOsYyb_ixA Nu ska han alltså återupprätta sin manlighet genom att trösta en låtsasgråtande minister. Genomskinligt är bara förnamnet!
Citera
2025-12-01, 20:31
Medlem
Hon som grät för mosken må väll ta priset?

Tyvärr glömt bort vad hon hette..

Annars håller jag helt med om att Maggans tårar för el-haj var rätt episka.

Jönssons tårar för Malmö var däremot inte kul någonstans.
Citera
2025-12-01, 20:44
Medlem
Sasha08s avatar
Vidrigt att hon och Uffe står där och predikar när Uffe hållit på med child trafficking själv!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in