2026-03-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Bajen har ju spelat 4 europaspel på 6 år, så jag vet inte vad du menar med "ingen färsk rutin". Oseedade är alla lagen dock.
Mycket hänger på lottningen som lagen får. Får man liknande lottning som Allmänna Börsbolaget hade förra året, så skall alla lagen har en god möjlighet.

Missar Malmö Europaplatsen i år så borde dom bli oseedade den dagen dom väl tar en topp 3 plats igen?

Jag nämnde aldrig Bajen bland de lagen som har en avsaknad av att ha spelat i Europa i närtid. Däremot kan oseedningen mycket väl ställa till det. AIK:s lottning förra året var ren flax, men annars är risken att man åker på nån lottning som Bajen gjort de senaste åren, alltså Basel, Twente, Mainz (även om de aldrig avancerade till det mötet).

Bajen kommer förmodligen behöva slå ett lag som är strax under hyllan av lag som Basel och Twente, överta deras seedning inför ett play-off om de ska gå hela vägen till en ligafas.
Men det är klart, får de starta i EL och inte Conference League och därmed har en livlina så finns chansen.
Citera
2026-03-16, 20:43
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
*Kval. Men ni har jättemycket erfarenhet av att ryka i kvalen absolut.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Dock inte till skillnad från er. Men man gör hellre 4 kvalmatcher än ingen.
Pojkar, pojkar.

Vi kan väl enas om att Djurgården är otrolig klass i Europa. Vi står för prestationer ni inte ens vågar drömma om.
Citera
2026-03-17, 05:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Tänkte inkludera att jag inte påstår att AIK kvalat med någon stor framgång på senaste, men det kändes onödigt. Tydligen inte. Men ett kval är inte ett europaspel, fyra matcher extra eller ej.
Det går inte att vara övertydlig när man samtalar med Dr Quill.
Citera
2026-03-17, 06:42
Medlem
KickAss-1337s avatar
Är kukräven igång nu igen...jaja, bara ignorera byfånen och gå vidare. Den där 121 är oklar med, känns som en AI som gått bananas
Citera
2026-03-17, 12:00
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Pojkar, pojkar.

Vi kan väl enas om att Djurgården är otrolig klass i Europa. Vi står för prestationer ni inte ens vågar drömma om.
Jag och Quill enas om att det oseriöst att inte vara tränade för att spela 90 minuter två och en halv månad in på säsongen.
Citera
2026-03-17, 12:04
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det går inte att vara övertydlig när man samtalar med Dr Quill.
Väldigt falangskt att syssla med argumentationsfel ändå.
Citera
2026-03-17, 12:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Jag och Quill enas om att det oseriöst att inte vara tränade för att spela 90 minuter två och en halv månad in på säsongen.
Den är inte så svår att enas kring.
Citera
2026-03-18, 15:41
Medlem
TilhelmWells avatar
Bosse Andersson mobbas alltså ut en andra gång, senast 2008. Det är samma visa igen att man utåt säger att det inte funnits några konflikter mellan parterna. Men som det senare visades (efter 2008) att så inte var fallet. Målsättningen är att bli ledande i Skandinavien men man blev femma förra säsongen och åkte precis ut ur cupen. Javisst! Kapital har man tack vare Bosse och Henke men det kommer ju precis nu som då att saknas kompetens i ledningen.
Citera
2026-03-18, 15:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
All lycka till Bosse.
Citera
2026-03-18, 16:03
Medlem
Bosse får sparken antar jag? Köps ut från befintligt kontrakt, märklig formulering i media
Citera
2026-03-18, 16:23
Medlem
QuantumQuills avatar
Kommer aldrig glömma Bosse.

"Vi skall låta Fredrik Hammar har mycket boll"

En karaktär. Allsvenskan kommer bli lite tråkigare.
Citera
2026-03-18, 16:42
Medlem
Pancevs avatar
då var soppan färdigsjuden denna gång då till slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in