Citat:
Ursprungligen postat av
easy_dan
Ja jag sa ju att man tecknat ett samarbetsavtal, skönt att man fick det bekräftat av djurgårdens hemsida.
Det bekräftade DIF när utlåningen blev officiell, så alltså för flera dagar sedan… däremot är det ju en klar dementi av det uppdiktade strategiska samarbetet, som vevats av vissa av er som nåt form av copium.
Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Bra att Dif tar avstånd. Lite sent, och det hade varit snyggare om man inte skrivit
samarbetsavtalet över huvudtaget. Nordic skall man inte ta i med tång, det har alla ett ansvar att se till.
Det förvånar mig inte att du tar gängkrimnellas ord för sanning. Känns i linje med de flesta av sina resonemang i övrigt.
Det ska sägas att jag inte heller anser att DIF har skött detta bra. Dels på grund av vilka Nordic är, men men framförallt genom undermålig sportslig planering. Man har försatt sig i en situation där något sånt här har tillåtits att hända… Kalipha Jawla borde blivit klar för utlåning när säsongen drog igång, eller åtminstone efter träningslägret. Man fattade nog rätt snabbt att tränaren inte ville ha honom, det finns ingen anledning till att vänta med att låna ut honom förrän på fönstrets sista dag.
Dock ska man även säga att det inte är helt svartvitt: om spelaren själv driver fram flytten, och verkligen vill till Nordic, så är alternativen begränsade. Det säger mer om Kalipha Jawla än DIF att han aktivt vill till ett gäng som bryr sig mer om att fylla kvoter av hörnor och varningar, än att vinna fotbollsmatcher.