2026-09-09, 14:19
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Ja alltså, som du skriver ä det inte en objektiv bild. Mot Malmö (på bortaplan) och Mjällby x2 handlar det ju helt klart om att VI gör dem dåliga, sen är det absolut dåliga fotbollslag, men bevisligen räcker det inte eftersom då hade ni haft 6p de senaste två matcherna sett till ert spel (både gnihet och öis spelde ju mycket, mycket sämre än er). Den enda prestationen som varit dålig, men där vi fått med oss poäng, under dessa matcher är Kalmar. Sen återstår att se hur ni klarar av en bortamatch på gräsunderlag i Degerfors, ni har ett genomuselt poängsnitt i år på gräs... och dessutom är väl mer eller mindre hälften av era matcher de sista 10 matcherna just på gräs?

Ni tog två varningar mot Öis och då förde ni spelet hela matchen. Inga kort på dåligt gräs borta i Värmland? Jo visst, tjena.

Jag har läst det här inlägget flera gånger och förstår fortfarande inte vad du menar.

Det är ju fler än DIF här inne som säger att det är korrekt, typ en av Sveriges mest välrenommerade domare.

https://www.svt.se/sport/fotboll/experten-korrekt-att-kalmars-mal-inte-godkandes
Många som börjar bli nervösa över ett ev SM-guld till DIF. Mer än så är det inte.
Citera
2026-09-09, 14:39
Medlem
eternussermos avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/zO0ejK/allt-om-allsvenskan-2026-sportbladet-ger-dig-senaste-nytt?pinnedEntry=1492785

En ledare i en allsvensk klubb har mot sitt nekande dömts till skyddstillsyn för olovlig identitetsanvändning vid 29 tillfällen.

Enligt tingsrätten har mannen id-kapat fyra kvinnor och i deras namn sexchattat med flera olika män.
..
Ordföranden vill enligt sajten inte "säga rakt ut att mannen har fått sparken". Däremot slås det fast att mannen inte får återvända till sin roll i klubben.

Ja, vem kan det vara, vem kan det vara.
Citera
2026-09-09, 14:47
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/zO0ejK/allt-om-allsvenskan-2026-sportbladet-ger-dig-senaste-nytt?pinnedEntry=1492785

En ledare i en allsvensk klubb har mot sitt nekande dömts till skyddstillsyn för olovlig identitetsanvändning vid 29 tillfällen.

Enligt tingsrätten har mannen id-kapat fyra kvinnor och i deras namn sexchattat med flera olika män.
..
Ordföranden vill enligt sajten inte "säga rakt ut att mannen har fått sparken". Däremot slås det fast att mannen inte får återvända till sin roll i klubben.

Ja, vem kan det vara, vem kan det vara.

(FB) Ledare i elitförening i Göteborg döms – id-kapade kvinnor och sexchattade med män
Citera
2026-09-09, 15:01
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ja alltså, som du skriver ä det inte en objektiv bild. Mot Malmö (på bortaplan) och Mjällby x2 handlar det ju helt klart om att VI gör dem dåliga, sen är det absolut dåliga fotbollslag, men bevisligen räcker det inte eftersom då hade ni haft 6p de senaste två matcherna sett till ert spel (både gnihet och öis spelde ju mycket, mycket sämre än er). Den enda prestationen som varit dålig, men där vi fått med oss poäng, under dessa matcher är Kalmar. Sen återstår att se hur ni klarar av en bortamatch på gräsunderlag i Degerfors, ni har ett genomuselt poängsnitt i år på gräs... och dessutom är väl mer eller mindre hälften av era matcher de sista 10 matcherna just på gräs?
Så dåliga är vi väl inte på gräs? Fyra allsvenska matcher, två segrar två förluster. Vinst mot Göteborg och Kalmar förlust mot Gais och Gnaget. Gais och Gnaget borta är ju de två matcherna vi aldrig vinner så att skylla det på underlaget är nog inte rättvist.

Förra säsongen tog vi väl fler poäng i snitt på gräs än konstgräs i våra bortamatcher om jag inte minns fel. Jag tror man överskattar underlagets betydelse i Allsvenskan. Det är större skillnad när vi spelar hemma mot europeiska lag som aldrig spelat tävlingsmatcher på konstgräs än vad det är för allsvenska lag där majoriteten av spelarna är uppvuxna på konstgräsplaner. Sen är det naturligtvis skillnad på en usel och en bra matta när det kommer till gräsplaner men så har det väl varit sen urminnes tider. Halmstad, Trelleborg och Ljungskile kommer naturligtvis låta gräset växa och skita i att vattna när "bättre" lag kommer på besök. Det är en del av spelet.
Citera
2026-09-09, 15:14
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
(FB) Ledare i elitförening i Göteborg döms – id-kapade kvinnor och sexchattade med män
Fan, hade hoppats på Doktorn i Mjällby
Citera
2026-09-09, 15:25
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ni tog två varningar mot Öis och då förde ni spelet hela matchen. Inga kort på dåligt gräs borta i Värmland? Jo visst, tjena.

Vi har alltid Renecke på bänken. Jag tror det blir 2-0 till Bajen.
Citera
2026-09-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Så dåliga är vi väl inte på gräs? Fyra allsvenska matcher, två segrar två förluster. Vinst mot Göteborg och Kalmar förlust mot Gais och Gnaget. Gais och Gnaget borta är ju de två matcherna vi aldrig vinner så att skylla det på underlaget är nog inte rättvist.

Förra säsongen tog vi väl fler poäng i snitt på gräs än konstgräs i våra bortamatcher om jag inte minns fel. Jag tror man överskattar underlagets betydelse i Allsvenskan. Det är större skillnad när vi spelar hemma mot europeiska lag som aldrig spelat tävlingsmatcher på konstgräs än vad det är för allsvenska lag där majoriteten av spelarna är uppvuxna på konstgräsplaner. Sen är det naturligtvis skillnad på en usel och en bra matta när det kommer till gräsplaner men så har det väl varit sen urminnes tider. Halmstad, Trelleborg och Ljungskile kommer naturligtvis låta gräset växa och skita i att vattna när "bättre" lag kommer på besök. Det är en del av spelet.

Jag ska medge att jag inte hade så pass bra koll som jag först trodde, ni har spelat fem matcher på gräs och mycket riktigt torskat två och vunnit två (och spelat oavgjort mot öis senast). Man kan väl räkna in cupfinalen mot Mjällby, trots att det inte är en seriematch, men resultaten har varit ojämna på gräs i år. Däremot har väl prestationerna varit okej, bortsett torsken mot GAIS och gnaget borta.

Jag tror inte ni bara åker ner till Degerfors och hämtar tre poäng t.ex, men det får vi väl veta ganska snart.

Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Vi har alltid Renecke på bänken. Jag tror det blir 2-0 till Bajen.

Kul att du är så självsäker. Om Sirius fortsätter att hacka blir det intressant att se vad som väger tyngst: DIF:s tendens att bajsa på sig i derbyn, eller bajens tendens att bajsa på sig så fort ni har läge att vinna något av värde.
Citera
2026-09-09, 15:58
Medlem
cokehyenas avatar
Abdulsabur Oluwatosin Olubukola Alao Oladipupo Abdulmalik är spelklar.

Möjlig debut i morgondagens drabbning mot Haninge.
Citera
2026-09-09, 16:04
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Kul att du är så självsäker. Om Sirius fortsätter att hacka blir det intressant att se vad som väger tyngst: DIF:s tendens att bajsa på sig i derbyn, eller bajens tendens att bajsa på sig så fort ni har läge att vinna något av värde.

Att ni bajsar på er i derbyt är en självklarhet. Dock har du rätt att Bajen är sämst när det gäller. Skulle inte förvåna mig om ni vinner guldet bara för att.

Båda lagen möter Sirius plus derbyt; spännande nu i serien.
Citera
2026-09-09, 17:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Nej. Det här tycker jag inte riktigt om..
Det som jag hade velat ha är också det som borde vara det uppenbara. In med Torstensson i tränarstaben igen bara. Förra året var Torstensson + Aksum det bästa som allsvenskan nånsin har sett, borde varit enkelt att gå tillbaka. Min gissning är väl att Torstensson inte ville, blir ju svårt då.

Nu med Brännström så är jag rädd att Mjällby kommer gå tillbaka till det gamla hederliga "spela efter materialet". Vilket kanske inte är fel just för tillfället, men hur kommer nästa år se ut i så fall? Aksums spelmodell är briljant, vill inte tappa den.

Och någon (Svenshult väl?) nämnde laguttagningarna. Ja, där har det varit konstigt i år. Väldigt svårt att få grepp om hur han vill ha det.
Citera
2026-09-09, 19:06
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Jag ska medge att jag inte hade så pass bra koll som jag först trodde, ni har spelat fem matcher på gräs och mycket riktigt torskat två och vunnit två (och spelat oavgjort mot öis senast). Man kan väl räkna in cupfinalen mot Mjällby, trots att det inte är en seriematch, men resultaten har varit ojämna på gräs i år. Däremot har väl prestationerna varit okej, bortsett torsken mot GAIS och gnaget borta.

Jag tror inte ni bara åker ner till Degerfors och hämtar tre poäng t.ex, men det får vi väl veta ganska snart.
Öis hade jag av naturliga skäl förträngt.

Prestationen mot Gnaget tycker jag ändå är bra, åtminstone offensivt. Nordfeldt gör ju en jävla demonmatch. Vi borde ha gjort 5-6 mål i den matchen. Gais borta är under Kalle K så den räknas fan inte. Jag sätter min tilltro till att vi varit totalt dominanta spelmässigt i varenda allsvensk match under Rydström. Man kan inte vinna varje match men på sikt kommer det här spelet leda till något bra.

Hösten hänger som sagt mycket på att Boudri är spelklar efter landslagsuppehållet. Uppenbart att han är otroligt viktig för oss.
Citera
2026-09-09, 20:22
Medlem
cokehyenas avatar
Djurgården vinner med lågt xG - 2:a i tabellen.

Bajen kryssar med högt xG - 3:a i tabellen

Gnaget kryssar med högt xA - 126 ggr pengarna på SM-guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in