Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
Så dåliga är vi väl inte på gräs? Fyra allsvenska matcher, två segrar två förluster. Vinst mot Göteborg och Kalmar förlust mot Gais och Gnaget. Gais och Gnaget borta är ju de två matcherna vi aldrig vinner så att skylla det på underlaget är nog inte rättvist.
Förra säsongen tog vi väl fler poäng i snitt på gräs än konstgräs i våra bortamatcher om jag inte minns fel. Jag tror man överskattar underlagets betydelse i Allsvenskan. Det är större skillnad när vi spelar hemma mot europeiska lag som aldrig spelat tävlingsmatcher på konstgräs än vad det är för allsvenska lag där majoriteten av spelarna är uppvuxna på konstgräsplaner. Sen är det naturligtvis skillnad på en usel och en bra matta när det kommer till gräsplaner men så har det väl varit sen urminnes tider. Halmstad, Trelleborg och Ljungskile kommer naturligtvis låta gräset växa och skita i att vattna när "bättre" lag kommer på besök. Det är en del av spelet.
Jag ska medge att jag inte hade så pass bra koll som jag först trodde, ni har spelat fem matcher på gräs och mycket riktigt torskat två och vunnit två (och spelat oavgjort mot öis senast). Man kan väl räkna in cupfinalen mot Mjällby, trots att det inte är en seriematch, men resultaten har varit ojämna på gräs i år. Däremot har väl prestationerna varit okej, bortsett torsken mot GAIS och gnaget borta.
Jag tror inte ni bara åker ner till Degerfors och hämtar tre poäng t.ex, men det får vi väl veta ganska snart.
Citat:
Ursprungligen postat av
lemmy124
Vi har alltid Renecke på bänken. Jag tror det blir 2-0 till Bajen.
Kul att du är så självsäker. Om Sirius fortsätter att hacka blir det intressant att se vad som väger tyngst: DIF:s tendens att bajsa på sig i derbyn, eller bajens tendens att bajsa på sig så fort ni har läge att vinna något av värde.