2026-09-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Varför är ander christiansen "AC" utanför truppen i MFF han är ju inte uppsatt som skadad

Han gjorde ett par minuter för ett antal omgångar sedan, sen dess har han inte varit i truppen och vad jag vet har inget sagts men gissar på någon skada som vanligt, dom kan lika bra skeppa iväg honom, ja han har gjort mycket för klubben men sen hjärtproblemen har det varit extremt lite spelandem och om man nu ska rensa ut en del spelare så börja med dom som inte tillför och där är nog AC nummer 1 på den listan nu och det lär nog inte bli bättre.
Citera
2026-09-08, 19:08
Medlem
Känns bra mycket bättre än för en vecka sen iaf. Unekens impact är inte oväntad men efterlängtad och helt avgörande. Dessutom är Liimatta i full träning, satt på bänken men utan att göra minuter i helgen. Personligen tror jag att han kan vara våran x-faktor i höst, med lite mer kreativitet och skotthot centralt. Kan nog lätta bördan lite på Bjerkebo. Såg ut som en rund miljon i vårat system innan han sträckte sig.
Citera
2026-09-08, 19:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Du tror man får begå regelbrott så länge det inte påverkar spelet? Fritt fram att dra i tröjor och skallas så länge bollen är på andra sidan planen?

Ärlig fråga nu, hur många fingrar har du på din högerhand och i hur många led bakåt har din förfäder ägnat sig åt kusingifte?

Skulle man blåsa frispark varje gång liknande kontakter inträffade, skulle man blåsa av konstant, inte minst i straffområdet.
Citera
2026-09-08, 19:14
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Men Teu. Varenda hörna blir avblåst för exakt samma sak oavsett om bollen är i närheten.

Påverkar spelet… det är ju bara offsidepositioner sånt snackas om.

Knuffar du ner ngn i mittcirkeln om bollen är vid hörnflaggan så blåser domaren frispark varje gång.

Vad fan svamlar ni om .. om han kunde stoppat målet?? Sen när är det en parameter för en omkullknuffning??

Säg att ni skämtar nu

Snälla! Spelare håller i varandra konstant vid varje hörna och det blir bara avblåst i extrema fall.
Citera
2026-09-08, 19:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Han gjorde ett par minuter för ett antal omgångar sedan, sen dess har han inte varit i truppen och vad jag vet har inget sagts men gissar på någon skada som vanligt, dom kan lika bra skeppa iväg honom, ja han har gjort mycket för klubben men sen hjärtproblemen har det varit extremt lite spelandem och om man nu ska rensa ut en del spelare så börja med dom som inte tillför och där är nog AC nummer 1 på den listan nu och det lär nog inte bli bättre.
jo men varför sätter de inte upp han som skadad då, ser iof hellre han än ekong och han karbyleov eller vad fan han heter totalt värdelös, även han sigurdsson var en riktig stoplträff undrar hur mycket pengar vi förlorade där
Citera
2026-09-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Snälla! Spelare håller i varandra konstant vid varje hörna och det blir bara avblåst i extrema fall.

Det blir ju avblåsningar hela tiden på hörnor.

Och det är en korrekt avblåsning enligt regelboken. Man får inte knuffas på det sättet. Helt omöjligt för domarna att göra rätt om de får skit även när de tar rätt beslut.
Citera
2026-09-08, 23:45
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Han höll ju inte i honom eller?

Så nu var det fasthållning altså. Vilket jävla horresonemang du kör med. Kom med ngn paragraf åtminstone.
Citera
2026-09-09, 07:36
Medlem
cokehyenas avatar
Folk är alltså missnöjda med en korrekt avblåsning.
Citera
2026-09-09, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Folk är alltså missnöjda med en korrekt avblåsning.

Helt otroligt, räven. Särskilt bajare som rasar efter deras senaste straffar.
Citera
2026-09-09, 08:55
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Helt otroligt, räven. Särskilt bajare som rasar efter deras senaste straffar.

Du upplever inte att det är skillnad på att säga "det är extremt billigt/kompensatoriskt" och "helt korrekt!"

Så jävla efterblivet att jag hade antagit att det var ett skämt om man inte visste varifrån det kom.
Citera
2026-09-09, 09:21
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Skulle man blåsa frispark varje gång liknande kontakter inträffade, skulle man blåsa av konstant, inte minst i straffområdet.

Avblåsning sker på varenda hörna i samtliga allsvenska arenor, även om det inte skulle påverka målchansen för en annan spelare.
Citera
2026-09-09, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Jag baserar att jag tror att vi slutar före er i tabellen på att ni tog första segern i er svit mot ett uruselt Malmö följt av en dubbel mot ett ännu uslare Mjällby och lyckades precis ta er förbi Kalmar där man kan argumentera för att de var det bättre laget. Ni har inte visat en jämnhet under större delen av säsongen. Nu väntar Gais och Elfsborg. Jag tror ni tar max fyra poäng där. Lyckas vi bara sätta våra lägen så kommer vi ta sex poäng mot BP och Degerfors. Då är ordningen återställd inför derbyt.

Ni har inte vunnit mot oss sedan 2022 och när vi stått som hemmalag på nya arenan har ni en enda seger på tolv försök. Vi är dessutom enligt mig ett bättre fotbollslag än er även om ni är riktigt bra när ni väl är bra. Är Boudri tillbaka till derbyt vinner vi annars är jag mer nervös.

Detta är som sagt min knappast objektiva bild. Jag tror vi slutar tvåa bakom Sirius till slut. Det gapet är för stort att äta upp med tanke på att vi säkert kommer gå på en del minor i höst och jag har svårt att se Sirius helt sluta plocka poäng.

Ja alltså, som du skriver ä det inte en objektiv bild. Mot Malmö (på bortaplan) och Mjällby x2 handlar det ju helt klart om att VI gör dem dåliga, sen är det absolut dåliga fotbollslag, men bevisligen räcker det inte eftersom då hade ni haft 6p de senaste två matcherna sett till ert spel (både gnihet och öis spelde ju mycket, mycket sämre än er). Den enda prestationen som varit dålig, men där vi fått med oss poäng, under dessa matcher är Kalmar. Sen återstår att se hur ni klarar av en bortamatch på gräsunderlag i Degerfors, ni har ett genomuselt poängsnitt i år på gräs... och dessutom är väl mer eller mindre hälften av era matcher de sista 10 matcherna just på gräs?

Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Tror inte vi får varningar. Vi möter Degen och Bp(vilka kommer backa hem hela matcherna)

Tur för er att Boudri är skadad, annars hade det varit garanterad Bajenvinst 57 genom historien(dif har 53 vinster)

Ni tog två varningar mot Öis och då förde ni spelet hela matchen. Inga kort på dåligt gräs borta i Värmland? Jo visst, tjena.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Du upplever inte att det är skillnad på att säga "det är extremt billigt/kompensatoriskt" och "helt korrekt!"

Så jävla efterblivet att jag hade antagit att det var ett skämt om man inte visste varifrån det kom.

Jag har läst det här inlägget flera gånger och förstår fortfarande inte vad du menar.

Det är ju fler än DIF här inne som säger att det är korrekt, typ en av Sveriges mest välrenommerade domare.

https://www.svt.se/sport/fotboll/experten-korrekt-att-kalmars-mal-inte-godkandes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in