2026-09-08, 14:38
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Doktorn fick foten.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/officiellt-karl-marius-aksum-sparkas
Brännan tar över.
Citera
2026-09-08, 14:42
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Kan vi få några superlativ om Rosens match från dig? Tydligen sämst på plan och dom riktiga supportrarna börjar ifrågasätta varför man plöjde ner upp till 40 miljoner på han.
På tal om det, hur var Assadi tycker du? Jag tyckte han var väldigt osynlig de +30 min han fick.
Citera
2026-09-08, 14:44
Avstängd
Varför är ander christiansen "AC" utanför truppen i MFF han är ju inte uppsatt som skadad
Citera
2026-09-08, 14:48
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
På tal om det, hur var Assadi tycker du? Jag tyckte han var väldigt osynlig de +30 min han fick.

Osynlig men hade nog gjort mål om Carlstrand hade haft spelförståelse.
Citera
2026-09-08, 14:54
Medlem
Hoppas inte det var av hälsoskäl som gjorde att Torstensson inte tog över. Vi spelade hyfsad fotboll under Brännan men ännu bättre före och efter Brännan när Torstensson var tränare.

Hursomhelst ett nödvändigt beslut av ledningen. Hoppas detta ska göra att vi håller oss kvar.
Citera
2026-09-08, 14:59
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Hoppas inte det var av hälsoskäl som gjorde att Torstensson inte tog över. Vi spelade hyfsad fotboll under Brännan men ännu bättre före och efter Brännan när Torstensson var tränare.

Hursomhelst ett nödvändigt beslut av ledningen. Hoppas detta ska göra att vi håller oss kvar.
Har han någon roll i klubben idag?
Citera
2026-09-08, 15:06
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Back to Mjällby-basics.

5-3-2 och brunka fram ett nytt kontrakt.

Kommer passa utmärkt mot särskilt Solna men även Bajen som ej klarar låga försvar.
Citera
2026-09-08, 15:10
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Kul om Mjällby åker ur!
Citera
2026-09-08, 15:27
Medlem
Citat:
Har han någon roll i klubben idag?
De hittade på ett jobb åt honom när de lät Aksum ta över. Torstensson hade ett unikt avtal i fotbollssammanhang nämligen att han var tillsvidareanställd.

Nu när det gått som det gått så drar jag mig till minnes en intervju från i vintras med både Torstensson och Aksum efter tränarbytet där de båda sa att de nästan aldrig hade varit överens om laguttagningen. Det var första gången jag kände en liten oro för jag hade aldrig varit missnöjd med Torstenssons laguttagningar eller byten. I år har jag nästan alltid haft någon invändning, t.ex att Bergan är garanterad speltid i nittio minuter i varje match utan att han åstadkommer något.
Citera
2026-09-08, 15:29
Medlem
Tror Mjällby kommer få effekt direkt när man gjort sig av med doktorn och dessutom tagit in den tränare som verkar bland de mest omtyckta
Citera
2026-09-08, 16:15
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

Instämmer. Men kan lika gärna vara så att han inte vill förstöra sitt eftermäle.
Citera
2026-09-08, 16:23
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Ja, så är det. Den grinande bajensvansen (obs ej du i detta fall) bör sätta sig ner i roddbåten, inte minst då ni själva räddande en poäng mot nästjumbon på en feldömd straff dagen innan. Över 30 omgångar jämnar det ut sig.

Jag är inte lika övertygad. Vi reser inte utanför Stockholm framtill den 28:e oktober, och ni har vad då… tre, fyra gräsmatcher framtill dess?

Vad kan man förvänta sig spelmässigt när samma trupp spelat tre matcher på en vecka? Vi lyckas med något som ni aldrig har gjort (än mindre i år) när ni dubblat: tre matcher, tre vinster, varav två på gräs.
Jag baserar att jag tror att vi slutar före er i tabellen på att ni tog första segern i er svit mot ett uruselt Malmö följt av en dubbel mot ett ännu uslare Mjällby och lyckades precis ta er förbi Kalmar där man kan argumentera för att de var det bättre laget. Ni har inte visat en jämnhet under större delen av säsongen. Nu väntar Gais och Elfsborg. Jag tror ni tar max fyra poäng där. Lyckas vi bara sätta våra lägen så kommer vi ta sex poäng mot BP och Degerfors. Då är ordningen återställd inför derbyt.

Ni har inte vunnit mot oss sedan 2022 och när vi stått som hemmalag på nya arenan har ni en enda seger på tolv försök. Vi är dessutom enligt mig ett bättre fotbollslag än er även om ni är riktigt bra när ni väl är bra. Är Boudri tillbaka till derbyt vinner vi annars är jag mer nervös.

Detta är som sagt min knappast objektiva bild. Jag tror vi slutar tvåa bakom Sirius till slut. Det gapet är för stort att äta upp med tanke på att vi säkert kommer gå på en del minor i höst och jag har svårt att se Sirius helt sluta plocka poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in