Citat:
Ursprungligen postat av
vermoden
Ja, så är det. Den grinande bajensvansen (obs ej du i detta fall) bör sätta sig ner i roddbåten, inte minst då ni själva räddande en poäng mot nästjumbon på en feldömd straff dagen innan. Över 30 omgångar jämnar det ut sig.
Jag är inte lika övertygad. Vi reser inte utanför Stockholm framtill den 28:e oktober, och ni har vad då… tre, fyra gräsmatcher framtill dess?
Vad kan man förvänta sig spelmässigt när samma trupp spelat tre matcher på en vecka? Vi lyckas med något som ni aldrig har gjort (än mindre i år) när ni dubblat: tre matcher, tre vinster, varav två på gräs.
Jag baserar att jag tror att vi slutar före er i tabellen på att ni tog första segern i er svit mot ett uruselt Malmö följt av en dubbel mot ett ännu uslare Mjällby och lyckades precis ta er förbi Kalmar där man kan argumentera för att de var det bättre laget. Ni har inte visat en jämnhet under större delen av säsongen. Nu väntar Gais och Elfsborg. Jag tror ni tar max fyra poäng där. Lyckas vi bara sätta våra lägen så kommer vi ta sex poäng mot BP och Degerfors. Då är ordningen återställd inför derbyt.
Ni har inte vunnit mot oss sedan 2022 och när vi stått som hemmalag på nya arenan har ni en enda seger på tolv försök. Vi är dessutom enligt mig ett bättre fotbollslag än er även om ni är riktigt bra när ni väl är bra. Är Boudri tillbaka till derbyt vinner vi annars är jag mer nervös.
Detta är som sagt min knappast objektiva bild. Jag tror vi slutar tvåa bakom Sirius till slut. Det gapet är för stort att äta upp med tanke på att vi säkert kommer gå på en del minor i höst och jag har svårt att se Sirius helt sluta plocka poäng.