2026-08-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Menar du att inte andra klubbar drar in till sina kommuner också?
Alla klubbar får stöd (för ungdomsverksamhet).
Jag pratar om vad Mff fått EXTRA jämfört med andra klubbar.
Fick Mff inte arenan? Det är i alla fall vad som har sagts.

Eftersom jag sett detta inlägg typ 800 gånger tidigare får du gärna utveckla det hela istället för att vara lika blåst som de andra härinne som kör samma repeat om och om och om igen 🤣

Så enligt dig byggde MFF sina ekonomiska muskler genom kommunbidrag?

Så hur mycket av egna kapitalet är kommunens?
Hur mycket tror du MFF drar in till kommunen, staden, kranskommuner osv.
Visst helt irrelevant men kan ju vara bra att ibland komma med lite underlag när man skriver saker speciellt när man kör samma trötta grej om och om igen.

Men jag väntar på ditt underlag men vafan lättare att köra same old story.

Som några redan skrivit detta forumet är typ dött, mest samma gamla sthlms gubbar som sitter härinne med samma trötta inlägg om och om igen.
AIK har dålig ekonomi, AIKs ekonomiska resultat (inga underlag ofc).
MFF är kommundopade osv osv.
Diffen vinner aldrig derby och var skrattretande i Conference.
Hammarby har ingen vinnarkultur (här är jag skyldig men nån gång får man ha lite självinsikt). 😎

Samma trötta snack från samma trötta gubbar de som faktiskt har nåt vettigt att skriva och klarar av att utveckla sitt svar någorlunda försvinner eller har redan försvunnit.

Nu lämnar jag FBs tröttaste forum så får ni tjafsa vidare om AIKs ekonomi, MFF och kommunen osv fan somnar bara jag tänker på det.

You go Lunkan kör 10 år till 💪💪💪
Citera
2026-08-26, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Kostnaden för arenan uppgavs ligga på runt 700 miljoner, det krävs en alldeles speciell sorts idioti för att tro att kommunen stod för hela det kalaset. Lejonparten av finansieringen av bygget bestod av egna medel och diverse banklån. Vad som är sant är dock att Malmö kommun gav ett räntefritt lån på 100 miljoner för att ro bygget i land.

Sedan dess har MFF köpt upp andelar i omgångar och sedan 10 år äger man 100% av arenan.

Nä men lyssna på Lunkan, en gratis arena detta förstår ju alla.
Var ju en stor rosett runt bygget när det stod klart där det stod grattis på födelsedagen MFF 👌 detta kommer vi alla ihåg.

Nu hjälpte du honom en bit på vägen med underlaget men han får gärna komma med lite eget underlag istället för nåt han hörde en sen kväll på gröne jägaren.
Citera
2026-08-26, 22:10
Medlem
QuantumQuills avatar
MFF tappar sin ledartröja, och snubblar med cykeln. MFF:are på FB: "Nej, nu lämnar jag det här forumet, det snackas för mycket om kommunbidrag och ekonomi"

Ett par MFF:are gjorde desamma redan förra hösten när det plötsligt inte var så roligt att diskutera fotboll längre.
Citera
2026-08-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
MFF tappar sin ledartröja, och snubblar med cykeln. MFF:are på FB: "Nej, nu lämnar jag det här forumet, det snackas för mycket om kommunbidrag och ekonomi"

Ett par MFF:are gjorde desamma redan förra hösten när det plötsligt inte var så roligt att diskutera fotboll längre.

”Bajen tänk, en full man på gröne jägaren sa att MFF fick sin stadion i present, oh shit kommunbidrag”

Fan inte mycket innanför pannbenen, iof inte du som var så trög QQ
#Lunkan

Fan dummaste jag läst på länge, får lämna er gamla rävar QQ så får ni köra er dingding värld härinne.
Får försöka hitta de som hade lite vettigt att säga som försvunnit om de finns på nåt annat forum eller om de fortfarande försöker återhämta sig från idiotin från FB 🤣

Gratis arena herregud!
#thebottenisnåddFB

Ah får avsluta med denna komedi eller dumhet på en helt ny nivå avgör ni:

Citat:
För att ni är helkorkadé

Fick Mff inte arenan? Det är i alla fall vad som har sagts.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 jävla nöt
Senast redigerad av kallejansson 2026-08-26 kl. 22:36.
Citera
2026-08-27, 02:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
”Bajen tänk, en full man på gröne jägaren sa att MFF fick sin stadion i present, oh shit kommunbidrag”

#Lunkan

Fan dummaste jag läst på länge, får lämna er gamla rävar QQ så får ni köra er dingding värld härinne.
Får försöka hitta de som hade lite vettigt att säga som försvunnit om de finns på nåt annat forum eller om de fortfarande försöker återhämta sig från idiotin från FB 🤣

Gratis arena herregud!
#thebottenisnåddFB

Ah får avsluta med denna komedi eller dumhet på en helt ny nivå avgör ni:

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 jävla nöt
Har inte sagt ett skit om eran arena.
Stick om du inte klarar av att diskutera eller ignorera idiotiska påståenden.
Citera
2026-08-27, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Har inte sagt ett skit om eran arena.
Stick om du inte klarar av att diskutera eller ignorera idiotiska påståenden.

Precis, jag skrev ju tom det 🤣🤣🤣

Citat:

#Lunkan

QQ är alltså då förkortningen jag gjorde på ditt namn, trodde detta var en självklarhet för typ alla.
Senast redigerad av kallejansson 2026-08-27 kl. 06:58.
Citera
2026-08-27, 07:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Precis, jag skrev ju tom det 🤣🤣🤣
Inte helt lätt att se när man är på nattligt toabesök. Använd citat eller italic.
Sorry.

En person som lyckas med bedriften att bli spärrad på Svenskafans behöver man inte engagera sig med. Lättast så.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-08-27 kl. 08:08.
Citera
2026-08-27, 10:20
Medlem
Citat:
Eftersom jag sett detta inlägg typ 800 gånger tidigare får du gärna utveckla det hela istället för att vara lika blåst som de andra härinne som kör samma repeat om och om och om igen 🤣

Så enligt dig byggde MFF sina ekonomiska muskler genom kommunbidrag?

Så hur mycket av egna kapitalet är kommunens?
Visst har Mff även byggt en del ekonomi själva, men menar du att alla har fel som hävdar att kommunen inte stött MFF mer än vad Hammarby fått av Stockholm?

Har för mig att arenan är värderad till 500 miljoner i bokföringen.

En annan stor ekonomisk fördel Mff har jämfört med Stockholmsklubbarna gäller sponsorer. Många stora vill INTE sponsra en av dem för risken att supportrarna till de andra två blir sura...
Citat:
Hur mycket tror du MFF drar in till kommunen, staden, kranskommuner osv.
Visst helt irrelevant men kan ju vara bra att ibland komma med lite underlag när man skriver saker speciellt när man kör samma trötta grej om och om igen.
Just det. Helt irrelevant, ändå upprepar du det
Det gör ju även andra allsvenska klubbar...
Citat:
Som några redan skrivit detta forumet är typ dött, mest samma gamla sthlms gubbar som sitter härinne med samma trötta inlägg om och om igen.
AIK har dålig ekonomi, AIKs ekonomiska resultat (inga underlag ofc).
Vilket enormt skitsnack.
Jag skrev om det mycket utförligt förra året, efter att ha läst deras redovisning, då deras ekonomi var i kris - innan de räddades av Isak VFK, Yolanda - och militärpengar då de fick betalt för att lämna leasad mark innan kontraktet gick ut.
Och de köpte mycket på kredit men sålde max cash,
och de sköt upp kostnader mycket med sign OFFS istället för sign ONS. De försökte även mycket att tränaren skulle skaffa annat jobb innan de kickade ut honom helt (ingen sign off då??) och sköt upp den kostnaden genom att inte kicka ut honom förän efter nyår för att den inte skulle synas förän senare...
Citera
2026-08-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Citat:
Flera korkskallar har t o m hävdat att det inte går att göra som jag skrev, fastän jag har gjort det
Så inte konstigt att fotbollen ligger långt efter gällande att träna psyket och det märks speciellt då spelare inte klarat att ladda om ens på 3-4 DAGAR!
mmm så länge du tror på det så. vi andra gör det inte.
Moderatorn har stängt tråden om det, så det får bli här:
I Bollklubben nyligen sas delvis om, som jag sagt och fått skit för, att det görs dåliga resultat inom fotbollen p g a för svaga psyken. De pratade om att sådan träning sats in EFTER att lag klappat ihop.*
Rinne sa att han INTE fått sådan träning av någon av klubbarna han spelat i...
Och Abraham har sagt att det är sällsynt inom fotbollen (men han kör själv.)

Fast en del träning av psyket kan göras utan att spelarna fattar att det är det,
som t ex jag gjorde med de yngre, t ex lärde dem hur de kan "lyfta sig själva i håret", innan de även började träna sådant enskilt då de var ca 15 år,
och nu Rydström gör med Hammarbyspelarna...

*Jag säger att det är mycket smartare att träna sådant INNAN ihopklappningar
och dessutom kan sådan träning användas för att lyfta spelare ytterligare från en redan normal hög nivå...
Men det begriper nästan inga fotbollsklubbar! Finns det ens någon mer klubb i Norden än Bodö-Glimt som tränar sådant allmänt, inte bara få spelare?
Citera
2026-08-27, 11:53
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Moderatorn har stängt tråden om det, så det får bli här:
I Bollklubben nyligen sas delvis om, som jag sagt och fått skit för, att det görs dåliga resultat inom fotbollen p g a för svaga psyken. De pratade om att sådan träning sats in EFTER att lag klappat ihop.*
Rinne sa att han INTE fått sådan träning av någon av klubbarna han spelat i...
Och Abraham har sagt att det är sällsynt inom fotbollen (men han kör själv.)

Fast en del träning av psyket kan göras utan att spelarna fattar att det är det,
som t ex jag gjorde med de yngre, t ex lärde dem hur de kan "lyfta sig själva i håret", innan de även började träna sådant enskilt då de var ca 15 år,
och nu Rydström gör med Hammarbyspelarna...

*Jag säger att det är mycket smartare att träna sådant INNAN ihopklappningar
och dessutom kan sådan träning användas för att lyfta spelare ytterligare från en redan normal hög nivå...
Men det begriper nästan inga fotbollsklubbar! Finns det ens någon mer klubb i Norden än Bodö-Glimt som tränar sådant allmänt, inte bara få spelare?
Under Nanne hade vi en mental tränare, vet inte varför vi inte har någon nu. Malmö verkar ha en person anställd som idrottspsykolog. Verkar ha varit mer populärt för tio år sen.

Håller annars med om att det borde vara en del av den dagliga träningen, men kanske är dagens tränare så pass skolade att de har en kunskap som räcker.
Citera
2026-08-27, 13:49
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hur jävla många matchflyttar ska Mjällby ha egentligen?

Vanligtvis får man väl 1 match?

Vet ej antal men den flyttades pga VM-uttagen spelare i Elliot Stroud. AIK kunde gjort detsamma när man mötte Sirius (Kristoffer Nordfeldt), hade ju varit bättre att möta dem nu än då.

I Mjällbys fall är det nog dock tvärtom, hade varit bättre möta Dif där och då.
Citera
2026-08-27, 15:37
Medlem
Vart är London? Har han fastnat på brickyard med Salorm och sitter och diskuterar Hammarbys Europa debacle och AIK bandy`s konkurs? Glömde jag nämna att kocken på brickyard är Djurgårdare så numera är Södermalm Djurgårdsland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in