2026-08-27, 15:39
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Vart är London? Har han fastnat på brickyard med Salorm och sitter och diskuterar Hammarbys Europa debacle och AIK bandy`s konkurs? Glömde jag nämna att kocken på brickyard är Djurgårdare så numera är Södermalm Djurgårdsland.
Känner direkt att du borde frekventera forumet oftare...
Citera
2026-08-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Känner direkt att du borde frekventera forumet oftare...

Haha neh, jag tar mina diskussioner på pubarna. Jag droppar enbart in här för att hålla koll på Lunkan han är överallt på nätet just nu.
Citera
2026-08-27, 17:02
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.svt.se/sport/fotboll/har-slar-jattetalangen-till-med-ett-drommal-jag-ar-ratt-van

https://x.com/DIFbutiken/status/2092659347675369815

Två inlägg som sätter punkt för diskussionen om klass i Djurgården. Övertydligt att så är fallet. Vi pratar alltså om två av Sveriges främsta på respektive position. Samma gäller på en rad olika positioner som totalt målar upp ett mönster av klass i dess fulminanta form.

Framtiden tillhör Djurgården.
Citera
2026-08-27, 17:44
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Vart är London? Har han fastnat på brickyard med Salorm och sitter och diskuterar Hammarbys Europa debacle och AIK bandy`s konkurs? Glömde jag nämna att kocken på brickyard är Djurgårdare så numera är Södermalm Djurgårdsland.
Det gick utmärkt att dricka bira på Londoner igår iallafall. Det var nog trevligt för personalen med finbesök från andra sidan Slussen.
Citera
2026-08-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Vilket enormt skitsnack.
Jag skrev om det mycket utförligt förra året, efter att ha läst deras redovisning, då deras ekonomi var i kris - innan de räddades av Isak VFK, Yolanda - och militärpengar då de fick betalt för att lämna leasad mark innan kontraktet gick ut.
Och de köpte mycket på kredit men sålde max cash,
och de sköt upp kostnader mycket med sign OFFS istället för sign ONS. De försökte även mycket att tränaren skulle skaffa annat jobb innan de kickade ut honom helt (ingen sign off då??) och sköt upp den kostnaden genom att inte kicka ut honom förän efter nyår för att den inte skulle synas förän senare...

Att någon som tror att en kommun bygger en arena/stadium och bjuder på hela kostnaden för att han hört detta har läst en redovisning ger jag inte mkt för.
Men bra att du försöker läsa lite 👏 men ekonomi osv är nog inte din starka sida.
Som sagt mest som att gå in på en dingding värld detta men vafan är kul att skratta åt så forumdelen har väl ändå nåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
För att ni är helkorkadé

Fick Mff inte arenan? Det är i alla fall vad som har sagts.
Citera
2026-08-27, 19:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Att någon som tror att en kommun bygger en arena/stadium och bjuder på hela kostnaden för att han hört detta har läst en redovisning ger jag inte mkt för.
Men bra att du försöker läsa lite 👏 men ekonomi osv är nog inte din starka sida.
Som sagt mest som att gå in på en dingding värld detta men vafan är kul att skratta åt så forumdelen har väl ändå nåt.
Är väl ca. 150 mille i kommundoping om man ska räkna allt på det nedre spektrumet, men de 700 miljonerna arenan kostade fick ni så klart inte av Malmö Stad.
Citera
2026-08-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är väl ca. 150 mille i kommundoping om man ska räkna allt på det nedre spektrumet, men de 700 miljonerna arenan kostade fick ni så klart inte av Malmö Stad.

Jo ganska självklart om man har någorlunda normalt tänkande.
Du har ju iaf kollat upp lite innan du postar, var mest Lunkan jag ville ha ett svar från då det kan varit det dummaste jag läst på FB.
men skitsamma lär inte få nåt vettigt ur han ändå.
Citera
2026-08-27, 20:48
Medlem
Citat:
Svårt att argumentera med någon som går in och tentar av 3 års universitetsstudier och skriver en kandidatuppsats i en sittnig. Detta alltså efter han tagit Bandithagens pingislag till ett världsmästerskap och två europatitlar genom sin mentala träning och förmåga att köra motståndarlaget till krogen dagen innan match i sin gula buss.

🤣🤣🤣

Bilden klarnar, argumentera inte med troll är dagens läxa jag tar med mig.
Citera
2026-08-27, 21:01
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Glöm inte skrupellös handel av dömda sexualbrottslingar.
Citera
2026-08-28, 08:28
Medlem
Tonyos avatar
Nu börjar det närma sig länsderby. För en gångs skull går man in med lite feeling att vi faktiskt kan ta en seger. Vi är stora odds-favoriter och har ett betydligt bättre lag än Gnaget. Inte för att det brukar betyda något i ett derby men i år tror jag faktiskt att vi bryter mardrömssviten i Solna.

Jag säger 0-2 och Paulos gör ett av målen.
Citera
2026-08-28, 08:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Nu börjar det närma sig länsderby. För en gångs skull går man in med lite feeling att vi faktiskt kan ta en seger. Vi är stora odds-favoriter och har ett betydligt bättre lag än Gnaget. Inte för att det brukar betyda något i ett derby men i år tror jag faktiskt att vi bryter mardrömssviten i Solna.

Jag säger 0-2 och Paulos gör ett av målen.
Tror också på seger. Kommer vi upp i den allsvenska nivån Rydström vant oss vid så kommer det bli riktigt kul på söndag.
Dif visade i förra derbyt att man inte kan ställa in skorna mot Aik, även om dom är ett högst mediokert lag med på tok för många poäng.

Liksom, Boudri, Paulos, Lind och Madjed mot Olofsson, Ali, Helm, Sixten och vad fan dom nu heter... Dags för ett derby där oddsen speglar matchbilden.

Aik är ett litet pisslag med skeva storlags-fantasier. Det kan man väl få vara öppen med för derbyhetsens skull?

0-4
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-08-28 kl. 08:59.
Citera
2026-08-28, 08:54
Medlem
bananjuices avatar
Total underskattning och mental genomklappning i hemmamötet är bara till vår fördel inför mötet i kranskommunen på söndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in