2026-08-15, 19:53
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
9p efter vinst imorrn, 6p efter vi mött dem hemma. Upp med tuttarna!
Hade varit kul se denna episka choke men fan inte om det istället blir Brajers. Kluven känsla just nu.
Citera
2026-08-15, 20:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
9p efter vinst imorrn, 6p efter vi mött dem hemma. Upp med tuttarna!
Kalmar har inte förlorat hemma sedan i början av april
Citera
2026-08-15, 21:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Det måste väl vara tidernas choke alla kategorier om Sirius på något sätt skulle lyckas fucka upp detta? Det tror jag verkligen inte dom gör.
Citera
2026-08-15, 21:07
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Kalmar har inte förlorat hemma sedan i början av april

Då är det dags!
Citera
2026-08-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Hade varit kul se denna episka choke men fan inte om det istället blir Brajers. Kluven känsla just nu.

Är det något lag man vill möta i en guldstrid så är det bajen, historien talar sitt tydliga språk.

Med det sagt, precis som ödmjuka quantumquill skriver så är Kalmar borta inte en enkel match, dessutom har väl Bajen lite av ett historiskt kalmarspöke?

Vinner man den så skulle jag om jag vore grönvit börja drömma lite.
Citera
2026-08-15, 21:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Är det något lag man vill möta i en guldstrid så är det bajen, historien talar sitt tydliga språk.

Med det sagt, precis som ödmjuka quantumquill skriver så är Kalmar borta inte en enkel match, dessutom har väl Bajen lite av ett historiskt kalmarspöke?

Vinner man den så skulle jag om jag vore grönvit börja drömma lite.
Historiskt så var Kalmar borta ett spöke, men tror det var Cifuentes som begravde det. Har tvärtom rätt bra facit mot dem nu vill jag minnas.

*Edit* sedan 22 har vi en vinst och en lika i de två borta som spelats. 6 vinster 1 lika om man inkluderar hemma.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-08-15 kl. 21:18.
Citera
2026-08-15, 21:24
Medlem
Citat:
Historiskt så var Kalmar borta ett spöke, men tror det var Cifuentes som begravde det. Har tvärtom rätt bra facit mot dem nu vill jag minnas.

*Edit* sedan 22 har vi en vinst och en lika i de två borta som spelats. 6 vinster 1 lika om man inkluderar hemma.

Intressant det där med spöken - spelar ingen roll om dom begravs för man har det lo ändå i bakhuvudet.

Vi har ett helt okej facit mot Elfsborg borta sen typ 2019 men för mig är det tillsammans med Malmö borta årets mest givna torsk.

Edit: 2016, inte 2019. Fan vad åren går, vikarna i hårfästet talar för det..
Senast redigerad av Mugabelover 2026-08-15 kl. 21:30.
Citera
2026-08-15, 21:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Intressant det där med spöken - spelar ingen roll om dom begravs för man har det lo ändå i bakhuvudet.

Vi har ett helt okej facit mot Elfsborg borta sen typ 2019 men för mig är det tillsammans med Malmö borta årets mest givna torsk.

Edit: 2016, inte 2019. Fan vad åren går, vikarna i hårfästet talar för det..

Är inte så vidskeplig när det gäller sådant där. Vad som hände för flera år sedan, med en helt annan trupp, tror jag inte spelar någon större roll i sammanhanget. Lättare att bara konstatera att det är normalt att förlora oftare borta än hemma, speciellt mot bättre lag.

Djurgårdens derbyfacit undantaget, men det har ju sedan länge nått en helt ny nivå.
Citera
2026-08-15, 21:46
Medlem
Citat:
Är inte så vidskeplig när det gäller sådant där. Vad som hände för flera år sedan, med en helt annan trupp, tror jag inte spelar någon större roll i sammanhanget.
Vad säger du om det här spöket?

Mjällby-Sirius

2026: 4-1
2025: 6-0
2024: 4-1
2023: 6-0
2022: 6-0

Man får gå tillbaka till 2021 för att hitta en Sirius-vinst och då blev det två vinster.
Citera
2026-08-15, 22:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Vad säger du om det här spöket?

Mjällby-Sirius

2026: 4-1
2025: 6-0
2024: 4-1
2023: 6-0
2022: 6-0

Man får gå tillbaka till 2021 för att hitta en Sirius-vinst och då blev det två vinster.

Sirius har aldrig varit ett särkilt bra lag fram tills i år. Tror många har rätt bra facit mot dem hemma.

*Edit* Dock är det säkert inte många som har så stora vinster som ni, det ger jag er.
Citera
2026-08-15, 22:25
Medlem
Citat:
Sirius har aldrig varit ett särkilt bra lag fram tills i år. Tror många har rätt bra facit mot dem hemma.

*Edit* Dock är det säkert inte många som har så stora vinster som ni, det ger jag er.
Du missförstod (vilket jag var rädd att du skulle göra). Siffrorna refererar till inspelade poäng i dubbelmötet i Allsvenskan. Mitt fel.
Citera
2026-08-15, 22:33
Medlem
Citat:
Är inte så vidskeplig när det gäller sådant där. Vad som hände för flera år sedan, med en helt annan trupp, tror jag inte spelar någon större roll i sammanhanget. Lättare att bara konstatera att det är normalt att förlora oftare borta än hemma, speciellt mot bättre lag.

Djurgårdens derbyfacit undantaget, men det har ju sedan länge nått en helt ny nivå.

Vidskeplighet och vidskeplighet - klart varje ny match är en ny möjlighet men vissa saker kan omöjligt vara en slump.

Exempelvis att BP aldrig vunnit en tävlingsmatch mot AIK.
Diffens derbyfacit
Vårat facit Malmö borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in