2026-08-14, 17:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
5 år sedan senaste fotbollstiteln (för herrarna). Är det 7 någonting för er?
😉
Jag hade fel, 9061. Bara att följa: https://x.com/kanintevinna
Vad 9061 dagar motsvarar. Antal år: Cirka 24,8 år
Citera
2026-08-14, 18:39
Medlem
https://x.com/patrikniklasson/status/2088193805895807020?s=46&t=_3zDCcS3iSI5lWsRuz-PrQ

Antagonisterna hade inte omfamnat förlusten igår om Bajen hade legat under DIF och AIK i tabellen alltså? Detta geni i Bajens styrelse kommer alltid med insiktsfulla tankar under matchveckorna.
Citera
2026-08-14, 18:59
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
https://x.com/patrikniklasson/status/2088193805895807020?s=46&t=_3zDCcS3iSI5lWsRuz-PrQ

Antagonisterna hade inte omfamnat förlusten igår om Bajen hade legat under DIF och AIK i tabellen alltså? Detta geni i Bajens styrelse kommer alltid med insiktsfulla tankar under matchveckorna.
Det är helt uppenbart att det är väldigt oroligt hos antagonister kring vad Bajen lyckas med och inte. Det är den senaste dygnets diskussioner på detta forum ett av många tydliga tecken på.

Pratar man om deras lag får man "hyresfritt" tillbaka, helt utan minsta ironi.
Citera
2026-08-14, 19:22
Medlem
Citat:
Det är helt uppenbart att det är väldigt oroligt hos antagonister kring vad Bajen lyckas med och inte. Det är den senaste dygnets diskussioner på detta forum ett av många tydliga tecken på.

Pratar man om deras lag får man "hyresfritt" tillbaka, helt utan minsta ironi.
Era prestationer i Europa (vilket ju är vad alla diskussioner handlar om) bör inte lämna någon förutom er själva oroliga. Jag ser ingen som hånar eran allsvenska tabellplacering, akademiarbete eller sätt att spela fotboll på. Det handlar till alla delar om eran förmåga att vika ner er ute i Europa. Ditt och Samhall-Puttes gemensamma resonemang är bara ett sätt att blunda för verkligheten - Europa är inget för er, uppenbarligen.
Citera
2026-08-14, 19:29
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Era prestationer i Europa (vilket ju är vad alla diskussioner handlar om) bör inte lämna någon förutom er själva oroliga. Jag ser ingen som hånar eran allsvenska tabellplacering, akademiarbete eller sätt att spela fotboll på. Det handlar till alla delar om eran förmåga att vika ner er ute i Europa. Ditt och Samhall-Puttes gemensamma resonemang är bara ett sätt att blunda för verkligheten - Europa är inget för er, uppenbarligen.
Våra prestationer de senaste åren har lämnat mer att önska, ja. Malmös, IFKs, Aiks och GAIS likaså. Innan Dif hade turen att sparka sig in så var deras facit nästan värst av alla. Nu går dom inte till Europa ens.

Men nu var det inte det som var min eller Patriks poäng. Om det är någon som blundar för poängen så är det uppenbarligen du. Bajen berör, och då blir det livat när Bajen har motgångar. Inget nytt under solen.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-08-14 kl. 19:31.
Citera
2026-08-14, 19:41
Medlem
Citat:
Våra prestationer de senaste åren har lämnat mer att önska, ja. Malmös, IFKs, Aiks och GAIS likaså. Innan Dif hade turen att sparka sig in så var deras facit nästan värst av alla. Nu går dom inte till Europa ens.

Men nu var det inte det som var min eller Patriks poäng. Om det är någon som blundar för poängen så är det uppenbarligen du. Bajen berör, och då blir det livat när Bajen har motgångar. Inget nytt under solen.
Ni hade kunnat ligga sist i Allsvenskan och slutat efter DIF och eller AIK flera år i rad och era icke-prestationer i utslagsmatcher hade hånats exakt lika mycket ändå. Så poängen är inget annat än ett försök att flytta fokus.

Vi vann mot bättre lag än oss flera gånger om och hade tur varje gång. Jävla trist att ni stötte på norska och polska stormakter och att ni dessutom hade domarna mot er hela tiden.

Han kommer inte ta med dig i styrelsen hur mycket du än försöker, även om ni verkar dela precis allt från intelligens till sjukdomsinsikt.
Citera
2026-08-14, 19:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ni hade kunnat ligga sist i Allsvenskan och slutat efter DIF och eller AIK flera år i rad och era icke-prestationer i utslagsmatcher hade hånats exakt lika mycket ändå.
Det är jag bombsäker på att ni gjort, då också.

Tills det sker så får ni försöka komma före oss i tabellen, och kanske tom ta en europaplats själva.
Citera
2026-08-14, 21:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Ett uttryck jag ser bajare slänga ut varenda gång det går dåligt och rivaler påpekar detta och jag blir bara förvånad. Är det på något sätt konstigt eller smickrande att motståndare finner en viss skadeglädje när det går dåligt? Så är det för alla lag?
Citera
2026-08-14, 21:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ett uttryck jag ser bajare slänga ut varenda gång det går dåligt och rivaler påpekar detta och jag blir bara förvånad. Är det på något sätt konstigt eller smickrande att motståndare finner en viss skadeglädje när det går dåligt? Så är det för alla lag?
Ja, alla lag berör någon. Dif och Aik berör mig väldigt mycket, det har jag erkänt flera gånger nu. Vissa försöker göra det pinsamt, när det enda pinsamma är att förneka att antagonister berör.

Jag ser det som ett kvitto på att vi trots allt gör en del rätt ändå när skadeglädjen når sådana höjder som igår. De som börjar grina över Niklassons tweet är patetiska.

På ämnet, ser fram emot derbyt på söndag. 😈
Citera
2026-08-14, 21:57
Medlem
eternussermos avatar
Det är tvillingderby om mindre än två dagar mellan Solna gul och Solna blå, och allt som diskuteras här är Bajen, Bajen och Bajen.
Citera
2026-08-14, 22:02
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Förstod jag det rätt att Bajen åkte ut?

Trots dubbla chanser till ett första europaspel i klubbens oklara historia och inte ens play off?

Var det järnåldern som vann omröstningen?

Pajasförening.

Hela sveriges Östersund med säte i Stockholm.
Senast redigerad av London 2026-08-14 kl. 22:07.
Citera
2026-08-14, 22:43
Medlem
ardagulers avatar
Nu stänger vi kapitlet om bajens femte europaspel på sju år eller vad det är. Derbyfokus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in