Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-01, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Jag tror att kvinnor ser telefonen som en liten bebis. Bebisen skriker efter vad den vill ha och mamsen fixar.

Dagens telefoner har utvecklats just i syfte att öka konsumtionen hos användarna. Det är giriga onda miljardärer som lurat på oss mobiltelefoner och dess mjukvara.

Och kvinnor är mer förtjusta i sina telefoner, och shoppar därför mer med den.
Citera
2025-12-01, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Fattar inte. De lägger fan alltid hela sin inkomst på saker som kläder och resor. Varför sparar de inte för framtiden? Och varför blir de så lacka när man ifrågasätter deras sinne för ekonomi? Finns det en evolutionär förklaring till att män är bättre med pengar än kvinnor?

Män är samlare😀 Jag är inte så säker på att det är könsrelaterat. På en del människor verkar pengarna bränna i byxfickan. Dom måste spenderas. Män på teknikprylar alko o droger. Kvinnor på kläder smink inredning och frisör. Andra tänker långsiktigt sparar och är rädda om sina saker och vårdar dom
Citera
2025-12-01, 10:39
Medlem
Blaskas avatar
Tycker dom brudarna jag varit med är snålare än mig. Oftast dom som försöker hålla tillbaka.
Citera
2025-12-01, 10:57
Medlem
Citat:
Fattar inte. De lägger fan alltid hela sin inkomst på saker som kläder och resor. Varför sparar de inte för framtiden? Och varför blir de så lacka när man ifrågasätter deras sinne för ekonomi? Finns det en evolutionär förklaring till att män är bättre med pengar än kvinnor?

1. Kvinnor är mer intresserad av att ha kul just nu i detta nu idag nu nu nu

2. Dom har sannolikt krav på att killen ska ha ganska bra och ordnad ekonomi, vilket betyder att dom själva inte behöver spara så mycket

3. Kvinnor har allmänt svårt att tänka i flera steg framåt, dom är generellt mer intresserade av vad som händer i närtid eftersom dom har just skyddsnätet av sin framtida kille

4. För män gäller ju det motsatta gentemot vad kvinnor tänker

Detta gäller dock kvinnor yngre än 26-30. De kvinnor som är äldre än 30 uppfattar jag oftast insett efter sin lekperiod mellan 18-26/30 att dom kanske inte kommer få den killen dom trodde att dom skulle få. Eller så börjar deras vänner skaffa kille och sedan barn, vilket skiftar fokus från att festa med vänner till planering för framtiden.
Citera
2025-12-01, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag shoppar som mest när jag mår psykiskt dåligt, har jag märkt.

Det är en tillfällig snuttefilt. Men jag är bra på att spara också. Kvinnor kan spara men dom räknar med mannen och då passar man på att Hollywoodfrua lite plötsligt är sparandet inte lika viktigt för nu är man ju två?
Som snabbt blir 1+1 och inte 3...
Sägmig den killen som vill betala en hollywood fru?
Citera
2025-12-01, 13:13
Medlem
Citat:
2/3 av de skuldsatta hos kronofogden är män.
Citera
2025-12-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
2/3 av de skuldsatta hos kronofogden är män.

Det är för att kvinnor förmår män att ta lån för att bekosta deras konsumtion. Smart.
Citera
2025-12-01, 14:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Många unga kvinnor har shopping som hobby.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/unga-kvinnors-skulder-okar-mest-har-shopping-som-hobby
https://www.news55.se/privatekonomi/skulden-vaxer-hos-kronofogden-de-shoppar-for-att-ma-battre/
https://www.sverigesradio.se/artikel/unga-kvinnors-skulder-okar-lattare-att-skjuta-pa-betalning
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/skulderna-okar-bland-unga-kvinnor-det-ar-for-latt-att-ta-lan

Samtidigt går det att notera att äldre kvinnor är de mest skuldsatta.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/jQpEkA/aldre-kvinnor-ar-mest-skuldsatta
Citera
2025-12-01, 15:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Nej det är inte en rimlig förklaring att lägga pengar på kläder och resor som knappast gagnar barnet själv. Själsligen möjligen om barnet får följa med men knappast i övrigt.

Intressant diskussion, men den borde breddas då Matriarkatet är på god väg att helt förstöra det Västerländska samhället. Den i skorna nedtryckta mannen tittar bara hjälplöst på och låter det ske.

Vi borde i stället lyfta fram varandras styrkor, inte bekämpa dem. Samhällen byggs av män, närmare relationer av kvinnor.
Senast redigerad av LeeVan 2025-12-01 kl. 15:18.
Citera
2025-12-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Intressant diskussion, men den borde breddas då Matriarkatet är på god väg att helt förstöra det Västerländska samhället. Den i skorna nedtryckta mannen tittar bara hjälplöst på och låter det ske.

Vi borde i stället lyfta fram varandras styrkor, inte bekämpa dem. Samhällen byggs av män, närmare relationer av kvinnor.

Inte sant..
Män är bättre lagspelare
Kvinnor står för den absoluta mer parten av alla skilsmässor

Kvinnor är förvånansvärt värdelösa på att bygga något alls..
Desto bättre på att ta över (och föstöra etablerade strukturer)
Citera
2025-12-01, 15:53
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Men loool säg inte att du förnekar att det finns skillnader i beteende på gruppnivå mellan könen.
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Du tycker inte det räcker med att titta på könsfördelningen i affärsvärlden?

Nej det räcker inte att titta på det. Saker är mer komplexa än så därför behövs forskning istället för dina åsikter. Könsfördelningen i affärsvärlden beror på andra faktorer än "sinne för ekonomi".
Citera
2025-12-01, 17:25
Avstängd
Det har mest att göra med att dom har fittor och direkt dom får pengar börjar det pirra i slidan att kasta pengar omkring sig.
Kvinnor är djur och styrs av känslor och impulser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in