Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-12-01, 18:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nej det räcker inte att titta på det. Saker är mer komplexa än så därför behövs forskning istället för dina åsikter. Könsfördelningen i affärsvärlden beror på andra faktorer än "sinne för ekonomi".

Så här ser det ut när kvinnorna får hantera jämställdhet på egen hand. Efter några månader dominerade mobbing och psykisk ohälsa. Så ser det ut även på andra kvinnodominerade arbetsplatser, med en kvinnlig chef.

Utan en tupp i hönsgården blir det kaos, mobbing, psykisk ohälsa, sjukskrivningar. ---->>

https://www.gp.se/ledare/ledarkronika/sonesson-inga-man-i-jamstalldhetsmyndighetens-ledning.28f03912-20d6-4cd2-a6b7-efff2dddaf13
Citera
2025-12-01, 23:11
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Som snabbt blir 1+1 och inte 3...
Sägmig den killen som vill betala en hollywood fru?
Att vara en Hollywoodfru på heltid och att ”Hollywoodfrua lite” är ju inte alls samma sak och för att svara på din fråga så var 2 av mina ex otroligt generösa. Seriösa män är inte snåla, det är snorvalpar. Dejtade en snålis också en gång, det var inte kul. Det är fruktansvärt omanligt att vara besatt av sina pengar. Ta dom och torka dig i röven, vi gillar inte er.
Citera
2025-12-01, 23:15
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Lol ja jag har alltid varit försörjaren i mina relationer. Har inget emot det för jag har varit äldre och tjänar mer men nog är det lite irriterande när de bränt exakt allt på onödigt trams.
Kvinnor blir glada av att köpa nya fina kläder och inredning, om det gör henne glad så är det ju ändå värt det?

Det är ju en komplimang. Hade vi inte litat på er och inte sett en framtid så hade vi sparat som fan för att vi tänker lämna er
Senast redigerad av jjujju 2025-12-01 kl. 23:33.
Citera
2025-12-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Att vara en Hollywoodfru på heltid och att ”Hollywoodfrua lite” är ju inte alls samma sak och för att svara på din fråga så var 2 av mina ex otroligt generösa. Seriösa män är inte snåla, det är snorvalpar. Dejtade en snålis också en gång, det var inte kul. Det är fruktansvärt omanligt att vara besatt av sina pengar. Ta dom och torka dig i röven, vi gillar inte er.
Det var ett väldigt långt svar på att du inte känner någon kille som gillar beteendet och att du vill vara en eskort.

Poängen kvarstår.
Citera
2025-12-02, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Dagens telefoner har utvecklats just i syfte att öka konsumtionen hos användarna. Det är giriga onda miljardärer som lurat på oss mobiltelefoner och dess mjukvara.

Och kvinnor är mer förtjusta i sina telefoner, och shoppar därför mer med den.

Undra om plinget vid notifikationer har samma frekens som barngråt för tjejer är helt besatta av sina mobiler. Min kompis syster kan inte gå från soffan till toan utan att titta på skärmen. De behöver vård.

Och det är inte endast konsumtion det är mycket snokande på andras liv hela tiden. När tjejer ligger på sin dödsbädd kommer de bara ha minnen från andras liv.
Citera
2025-12-02, 18:30
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nej det räcker inte att titta på det. Saker är mer komplexa än så därför behövs forskning istället för dina åsikter. Könsfördelningen i affärsvärlden beror på andra faktorer än "sinne för ekonomi".

Det är vad du tror ja. Vi andra vet att det är för att tjejer är kassa på att organisera sig och samarbeta, så som män gör. Det blir bara kackel.
Citera
2025-12-07, 14:59
Bannlyst
Låt folk göra vad de vill med sina egna pengar
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem