Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Parkeringsbedrägeri?
Vad har du att klaga över?
Du gjorde ju fel.
Du parkerade, trots att det tydligt står bussparkering.
Att det inte stod någon buss där just då, ger inte dig rätt att parkera där.
Jag gissar att du menar Västra Hamnen i Malmö.
Om du hade varit lite mer välinformerad, så hade du varit medveten om att man bygger om
alla bussfiler vid Malmö C. Därför har man reserverade platser i Västra Hamnen, för att
bussarna ska kunna vända utan att bli försenade vid byte av förare.
Jadu PatricHBG Du har rätt i sakinfo om Malmö C, men du hade kunnat vara lite mindre oskön i tonen som andra också påpekat. Om du nu kan så mycket hade du kunnat förklara det pedagogiskt istället för att vara dryg.
Mitt misstag var att jag trodde att de generella reglerna för vanligt P-förbud (där man i praktiken har minst 5 min på sig att lasta) gällde även här. Jag såg världen något svartvit: Antingen 'Stoppförbud' eller 'Lastning OK'.
Nu har jag lärt mig den dyra vägen att Buss/Handikapp har en egen nivå av strikthet som ligger närmare stoppförbud (bara passagerare, noll tolerans för lastning). Jag missade den nyansen. Det var mitt 'crime'. Handikapp P visste jag men att det var exakt samma för Buss P visste jag inte.
Ditt crime är att du sparkar på folk som frågar om råd. Moraliskt sett vet jag vad som är värst.
Oavsett skyltning vidhåller jag att proportionerna: 1000 kr böter efter 1 minuts observation på en helt tom gata där ingen hindrades: är fullständigt orimliga och jag kommer att bestrida. Har betalat in pengarna i protest.