Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Har ni bilen på företagsleasing får du väl inte lämna igen den när tiden är passerad, brukar däremot gälla vid privatleasing.
Har operationell leasing på bilen = den ska återlämnas efter 36 månader. Det är ungefär som att man hyr bilen.
Du tänker nog på finansiell leasing, då ska man betala in restvärdet efter t.ex 36 månader, sedan äger man bilen.
När jag åkte runt och kikade på lite olika bilar så var det inte ens alla bilförsäljare som visste skillnaden…