Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Jag tycker Rosengård gjorde det riktigt bra mot MFF trots förlusten. Det känns i det närmaste otänkbart att de skulle åka ut i år.
AIK fortsätter att blanda högt och lågt. När de spelar på sin högstanivå så tycker jag de är Sveriges tredje bästa lag ( segrar mot Häcken och Bajen) men lägstanivån är avgrundsdjup. Idag skänkte man bort tre poäng i derbyt och chansen till Europaspel krympte rejält.
Mycket rykten på Bajens medier efter att Ellen Wangerheim dök upp i klacken idag. Men det handlar väl om att hon ansluter till U23-truppen? Sen så skulle hon kanske må bra av en utlåning med tanke på hur knackigt det gått för henne i United men det lär inte hända med tanke på att hon måste vara den dyraste eller en av de dyraste värvningar United gjort.
Emma Holmgren höll nollan men det märktes att hon inte spelat en tävlingsmatch på långt tid. Tanken är väl att hon ska ta över nästa år. Bäst idag var Vilde som gjorde lite vad hon ville på sin kant och målet var jävligt snyggt.
Kul att Ellen knallar över till klacken en stund. Hon brukar titta förbi när hon är i Sverige, Manchester U spelade igår och nu nalkas U23.
Skulle vara fantastiskt med henne i Bajen igen men vi lär få vänta ett gäng med år.
Vilde är en skön lirare, det går inte så fort alltid men hennes vänsterdoja är i en klass för sig. Fin karaktär, hoppas snart få läsa att man förlängt kontraktet. Hon håller minst ett år till och Bajen måste bara ha lite äldre damer i trupp och på plan.
Fin hyllning till Alice, Arnor på plats och delade ut 200 tröjan. Två fina mål men matchen i övrigt var ingen vidare underhållning. Men det var kul att se Emma i mål. Överlag stabil på fötterna. Tidigare i år trodde jag inte att vi skulle få se henne vakta kassen förrän nästa säsong, men hon verkar ha tränat på rejält. Imponerande.
När man till sist knallade ifrån arenan så var det med två besvikelser i skallen.
1) Kanelbullen; borde jag krävt mina slantar åter? Det var en degig historia.
2) Svea Rehnberg; Ibland får man hopp om tjejen, men det är sällan och så släcks det totalt. Idag var ytterligare en sån dag. Kan det finnas någon kontringsbenägen spansk eller italiensk klubb att sälja henne till?