2026-09-29, 07:50
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Jag vet inte om detta har varit uppe tidigare i tråden, men jag undrar hur damlagen får det att gå runt rent ekonomiskt? Publiksiffrorna i damallsvenskan är ju inte sådär jättehöga och då ska det räcka till löner, bortaresor och alla andra utgifter...
Enda sättet att växa organiskt (och inte förlita sig på en krösus som kanske tröttnar några år senare) är att locka mer och mer publik och således också börja öka sponsorintäkter. Ganska svårt att se småklubbarna i busken lyckas med det.

En nyckel för att locka mer publik vore om UEFA höjde prispengarna en del för Europaspelet. Sporten fortsätter att växa ute på kontinenten så jag är hoppfull där.
Viktigt för Sverige att behålla de 3 Europaplatserna några år till.
Citera
2026-09-29, 09:02
Medlem
Vet inte om det är ett utbrett ”problem”, men ser i officiella statistiken att Vittsjös assists till två sista målen senast givits till fel spelare. Dvs man bör ta assist-statistiken med en stor nypa salt, om detta är standard för alla matcher.
Citera
2026-09-29, 19:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Utöver Musovic, som inte verkade ha någon bra dag var passiviteten i försvarsspelet förvånande.
Har Musovic haft så många "bra dagar" sedan hemkomsten till Sverige egentligen?
Citera
2026-09-29, 19:21
Medlem
Östgötaderby idag. Linköping-Norrköping i cupen, alltså.

Svårt att hitta info och livescore men ser en rubrik att Linköping tog ledningen direkt.

Uppsala leder 2-0 mot Huge och är väl klara för gruppspelet. Vittsjö leder 1-0 mot Jitex och även om de har lurigt motstånd bör de ju vinna.
Senast redigerad av Burkgurka 2026-09-29 kl. 19:30.
Citera
2026-09-29, 20:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Östgötaderby idag. Linköping-Norrköping i cupen, alltså.

Svårt att hitta info och livescore men ser en rubrik att Linköping tog ledningen direkt.

Uppsala leder 2-0 mot Huge och är väl klara för gruppspelet. Vittsjö leder 1-0 mot Jitex och även om de har lurigt motstånd bör de ju vinna.

Sofascore har livescore: https://www.sofascore.com/sv/football/tournament/sweden/svenska-cupen-women/1058#id:96973

1-1 just nu vad det verkar.

Expressen sänder live också.

Edit: 2-1 till Norrköping efter retur efter en frispark precis utanför straffområdet.

Edit: 2-2 nu
Senast redigerad av Alkibiades 2026-09-29 kl. 20:45.
Citera
2026-09-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise

Nej så är det nog, men lite tid måste man ge. Har ju trots allt gått med den berömda bullen i ugnen. Verkar seriös i sin träning, ibland undrar man ifall våra målvakter skulle spela i sämre lag, då skulle dem i vart fall få fler bollar mot sig..
Citera
2026-09-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Sofascore har livescore: https://www.sofascore.com/sv/football/tournament/sweden/svenska-cupen-women/1058#id:96973

1-1 just nu vad det verkar.

Expressen sänder live också.

Edit: 2-1 till Norrköping efter retur efter en frispark precis utanför straffområdet.

Edit: 2-2 nu

Jo, såg sofascore men den uppdaterades bara i paus. Corren har i alla fall rubriker. Spännande match. Åker Norrköping ur och Linköping går upp är det väl bäst om Linköping går vidare, men det vet vi ju inte idag.

Vittsjö och Uppsala vann.

LFC-IFK N 2-3 nu, i förl. Ej slut
Senast redigerad av Burkgurka 2026-09-29 kl. 21:14.
Citera
2026-09-29, 20:57
Medlem
Citat:

Nu skall man egentligen aldrig döma spelare utifrån highlights, men hon verkar helt enkelt ha blivit för långsam. Står ju bara på sin mållinje och äger inte ens sitt målområde. Och när bollen kommer sätter hon sig ner på mållinjen. Enda gången hon är snabb är när hon skyller på alla andra.

Nu har det gått så många månader att det inte går att hänvisa till graviditeten. Hon har helt enkelt blivit kass. (men då hänvisar jag som sagt lite orättvist till highlights)
Citera
2026-09-30, 21:55
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Såg du Musevic assist-utspark idag på Sportnytt?
Intervju med
Citera
Igår, 12:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Det är lite intressant med Hammarby och Häcken tycker jag. Vilket är det bästa laget (och då menar jag inte vilket lag som ligger bäst till i Damallsvenskan just nu utan mer vilket lag som spelar bäst, hur bra respektive lags trupp är och hur man utnyttjar den trupp man har). För mig som neutral tycker jag det växlar ständigt utifrån från respektive omgång i Damallsvenskan och vilka matcher de spelar i Europa. Hammarby har varit "bättre" i sina två matcher i Europa Cup-kvalet än vad Häcken har varit i sina två Champions League-matcher medan Häcken har varit bättre i Damallsvenskan nu på slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in