Citat:
Men vad håller Tony på med? Varför är han inte i England och tittar på alla svenskor där? Det är primärt i WSL han borde vara och titta på landslagsspelare och leta efter nya, inte i Damallsvenskan.
Är absolut inte emot att spelare som gör det bra i Damallsvenskan kan få chansen i landslaget, men Tony måste ju förstå att tonåringar först och främst ska spela i U19 och U23, och han kan inte bara ignorera att det finns massor med svenskor som spelar regelbundet och gör det bra i en liga som helt enkelt är en högre nivå än Damallsvenskan. Dessa borde vara aktuella för landslaget, annars är det tjänstefel av förbundskaptenen.
Är absolut inte emot att spelare som gör det bra i Damallsvenskan kan få chansen i landslaget, men Tony måste ju förstå att tonåringar först och främst ska spela i U19 och U23, och han kan inte bara ignorera att det finns massor med svenskor som spelar regelbundet och gör det bra i en liga som helt enkelt är en högre nivå än Damallsvenskan. Dessa borde vara aktuella för landslaget, annars är det tjänstefel av förbundskaptenen.
Hehe ja, han lär ju inte ha hittat någon landslagspelare på Skytteholm.
Efter sommaruppehållet har Reidy varit ojämn, men mestadels svag. Inte utan att man undrar om det finns något muskulärt problem. Stegen är lite väl sega.
Jag ångrar mig nästan i samma stund som jag skriver det... Stina Lennartsson.
Det kommer aldrig att inträffa men med en skadad Kaneryd skulle han faktiskt kunna ta ut Lennartsson. I skymundan gör hon sin bästa allsvenska säsong och vi vet hur bra hon och Smilla Holmberg samspelar. Dessa två kraftpaket på högra sidan skulle skrämma upp det allra mesta av Europeiska försvar. Kommande kvalmotstånd mosar dem förstås sönder och samman.
Överbelastar motståndaren högerkanten kommer det vara oceaner av vänsteryta för en Jusu Bah eller varför inte Kafaji.
Ja, han borde ta ut Lennartsson. Vilket kul ös det skulle bli.
Sörum ser inte riktigt hel ut för dagen men besitter förmågor som endast Anvegård är i närheten av.
Nu vill hon kanske hellre spela för Norge, men skulle kunna vara ett alternativ.