Igår, 17:03
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
95 minuter av ångest för Rosengård innan Filippa Sjöström till slut frälser klubben. Det är ett mål som kan bli helt avgörande för bottenstriden.

Kanske den mest dramatiska match jag sett i år. Nye tränaren var helt euforisk när slutsignalen gått.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa Igår kl. 17:06.
Citera
Igår, 17:22
Medlem
QuantumQuills avatar
Kollar Bajen F19 mot Aik F19 och måste säga att Aik har ett riktigt bra lag. Spelar helt jämt mot ett annars överlägset Bajen.
Citera
Igår, 17:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Kollar Bajen F19 mot Aik F19 och måste säga att Aik har ett riktigt bra lag. Spelar helt jämt mot ett annars överlägset Bajen.
Nu ser det ut som att Bajen ifs vinner med 3-0 (?) men det säger mer om effektiviteten hos Bajen i denna match.
Citera
Igår, 18:29
Medlem
Citat:
Nu ser det ut som att Bajen ifs vinner med 3-0 (?) men det säger mer om effektiviteten hos Bajen i denna match.

AIK har en fin flickverksamhet, det ska man ge dem.
Det är fortfarande så att det är mer konkurrens i Bajen och att några av tjejerna i vintras lämnade för gnaget är förstås upp till jäntorna själva, deras val.
Såg inte dagens match så ska väl inte uttala mig, men som det sett ut tidigare så klarar de bättre lagen att hänga med till ungefär timmen. Sen orkar man inte stressa och jaga boll på samma sätt.
4-0 borta får väl ses som med beröm godkänt särskilt då det är utan Linder, Lorenius och Eriksson.
Hur såg Stella ut?
Citera
Igår, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
95 minuter av ångest för Rosengård innan Filippa Sjöström till slut frälser klubben. Det är ett mål som kan bli helt avgörande för bottenstriden.

Kanske den mest dramatiska match jag sett i år. Nye tränaren var helt euforisk när slutsignalen gått.
Haha, ja gör man 1-0 först i 95:e mot ett Uppsala som troligen skulle harva i nedre halvan av Elitettan så lättar nog trycket en aning...
Citera
Igår, 18:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
AIK har en fin flickverksamhet, det ska man ge dem.
Det är fortfarande så att det är mer konkurrens i Bajen och att några av tjejerna i vintras lämnade för gnaget är förstås upp till jäntorna själva, deras val.
Såg inte dagens match så ska väl inte uttala mig, men som det sett ut tidigare så klarar de bättre lagen att hänga med till ungefär timmen. Sen orkar man inte stressa och jaga boll på samma sätt.
4-0 borta får väl ses som med beröm godkänt särskilt då det är utan Linder, Lorenius och Eriksson.
Hur såg Stella ut?
Kollade bara med ena ögat och iom att dom inte hade kommentator så hade jag sämre koll på vem som gjorde vad.

Ja, det här snacket om att Bajen tappat spelare till gnaget står sig rätt slätt efter 4-0 och 15 raka segrar för Bajen.
Ja, Bajen har tappat spelare till gnaget (och BP) men vad är det för spelare kan man ju fråga sig? Det man kan konstatera är att vi fostrar otroligt mycket talangfulla spelare och alla inte får plats i Hammarby.

Vi behöver ett HTFF för damerna.
Senast redigerad av QuantumQuill Igår kl. 18:34.
Citera
Igår, 18:55
Medlem
Citat:
Kollade bara med ena ögat och iom att dom inte hade kommentator så hade jag sämre koll på vem som gjorde vad.

Ja, det här snacket om att Bajen tappat spelare till gnaget står sig rätt slätt efter 4-0 och 15 raka segrar för Bajen.
Ja, Bajen har tappat spelare till gnaget (och BP) men vad är det för spelare kan man ju fråga sig? Det man kan konstatera är att vi fostrar otroligt mycket talangfulla spelare och alla inte får plats i Hammarby.

Vi behöver ett HTFF för damerna.

Ahh ok du såg den via appen, hedrar dig att sponsra med abonnemang.
Största nyheten, bästa spelaren av de som lämnade var väl Junetoft och målisen Röhr.
Minnet är inte det bästa men tror det var en Nora och den där Cannehag också..säkert missat någon, kanske rentav har fel på någon.
Kommer på att jag glömde att Ida Eriksson lämnade F19 i somras.. bra nästa för målet. Gick till BP.
Inte hängt med på hur det går där, men troligen svårt att redan nu platsa.
Citera
Igår, 19:38
Medlem
Inte sett något av matcherna idag, men verkar ha varit en del spännande matcher.

Uppsalas nya lag har kommit upp i kvalitet nu och var ju nära poäng redan mot Vittsjö (även om det rann iväg i slutet och blev 5-0, så var Uppsala länge det bättre laget sett till avslut etc). Nu vann Rosengård ändå, men se upp för Uppsala framöver. Det är inte längre given vinst att möta dom. De har BP och Djurgården närmast och jag blir förvånad om de inte tar någon poäng alls på dessa båda matcher.

MFF och Rosengård spelade ju samtidigt idag. MFF hade 494 åskådare, vilket ju är katastrofalt dåligt för ett topplag som det hypats om i flera år. MFF-fansen "röstar med fötterna" och är helt enkelt inte i närheten så intresserade som nog alla trodde. Rosengård hade officiellt 500 åskådare och "vann" alltså publikmatchen mot MFF, men antar att det var något jippo runt matchen och siffran möjligen är satt till 500 just för att MFF hade 494. Men ändå kul.

I Elitettan tappade KIF Örebro alla poäng i Huskvarna och sumpade därmed chansen att gå upp på samma poäng som ettan och tvåan. Ny två är Elfsborg som vann borta i Linköping, har vänt sin lite negativa trend och ser ut att göra IFK Göteborg sällskap till Damallsvenskan 2027. IFK och Elfsborg möts om två veckor, och förloraren i den kan kanske tappa sin plats till Linköping och KIF Örebro, men nja. Vi får se. På tal om dubbelklubb och publik så är det tvärtom runt IFK Göteborg jämfört med MFF. 1354 åskådare visar på att de har en mer hållbar satsning på gång, med publik som bryr sig.
Citera
Idag, 01:45
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Haha, ja gör man 1-0 först i 95:e mot ett Uppsala som troligen skulle harva i nedre halvan av Elitettan så lättar nog trycket en aning...

Ja det var rejält med ångest i laget idag och resultatet kunde ha varit det omvända om man ser till Uppsalas chanser första tjugo minuterna.

Samtidigt så har spelet sätt mycket bättre ut än tidigare de föregående matcherna mot Kristianstad,Häcken och Djurgården. Thea Sörbo har växt med uppgiften som lagkapten och lyckas de bara spela ihop der nya laget så är de alldeles för bra för att åka ut.

Jag tippar att Växjö åker ut och att Norrköping hamnar i det negativa kvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in