2026-03-12, 18:58
  #613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Även Joramo startar på bänken och ersätts av Fanny Peterson. Skulle hellre se Arnardóttir i backlinjen än Thinna om man nu ska vila Alice.. Trist att Nyhagen är skadad igen.


Kul med Fanny från start. Gjort det bra i landslag och i inhoppen. Håller med om Arnardóttir.
Citera
2026-03-12, 19:23
  #614
Medlem
Janzen och Loeck för helvete! nonchalans i sin renaste form.
Citera
2026-03-12, 19:34
  #615
Medlem
Har varnat för Växjö innan. Man gör liksom inte 13 mål tot på Kristianstad, Linköping, Vittsjö och Malmö om man inte är livsfarliga framåt. Brukar dock läcka bakåt, men blir intressanta att följa under säsongen.
__________________
Senast redigerad av Burkgurka 2026-03-12 kl. 19:37.
Citera
2026-03-12, 19:50
  #616
Medlem
Extremt nära 1-3 i paus, men Hammarby hade turen med sig. Slapp dessutom rött kort för solklar frilägesfoul, men gult hade nog varit mest rätt. (domaren friade!..).

Friläge tidigt. Swedman vinna skytteligan? Hon är ju sylvass. Sätter nästa?

Hammarby trillar boll ganska fint, men är det inte för plottrigt för att det skall funka mot bättre motstånd? Växjö är lite för svaga försvarsmässigt för att man skall kunna bedöma om Hammarbys spelsätt är bra eller blä.
__________________
Senast redigerad av Burkgurka 2026-03-12 kl. 20:25.
Citera
2026-03-12, 20:34
  #617
Medlem
Jag är ju stark motståndare mot lag som inte kan bestämma sig för om dom skall ha randigt eller inte. Randigt fram och enfärgad rygg borde förbjudas.

Vill egentligen inte erkänna det, men Hammarbys tröjor är kanske undantaget som bekräftar regeln. Kanske det gröna gör sig bättre än lag med blå eller svarta halvränder, men hur som helst är faktiskt tröjan snygg.
Citera
2026-03-12, 20:42
  #618
Medlem
Domarnivån är som ofta bedrövlig. Tillåter ett flertal fouls och undviker klara kort för Hammarby. Växjö är märkbart irriterade över att ha domaren emot sig. (att de maskar är en annan sak).

Slut 2-2. Var väl rättvist sett till att Växjö hade två jättechanser till 1-3, men orättvist då Hammarby var klart bättre i det mesta. Gruppen lever vidare.
__________________
Senast redigerad av Burkgurka 2026-03-12 kl. 20:53.
Citera
2026-03-12, 20:56
  #619
Medlem
Som sagts tidigare lite för många av Bajens nyförvärv senaste åren som har för låg nivå Pogarch, Sprung, Rehnberg, Lundgren tillexempel.

Stort felbeslut av Wille att bänka Alice som uppenbarligen var redo för spel och kom in i andra halvlek. Hönsgård i defensiven utan henne. Hon är den som sköter snacket på plan.
Citera
2026-03-12, 21:17
  #620
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Wille tog en del felbeslut idag och han får nog delvis ta på sig skulden för kvällens misslyckande.
1. Hasund och Lia startade på fel sida av planen. Varför göra den switchen? Reidy/Lia gjorde det briljant på högerkanten mot Rosengård.
2. Thinna Lundgren är ingen startspelare. Kan inte Alice starta så är väl Arnardóttir det givna valet?

Sen så får man glädjas åt att Bajen tog sig samman efter 0-2 men fortfarande obegripligt att de inte vann. Visst Växjö har riktigt vassa kontringar men med det spelövertaget Bajen har så ska man görs mer än två mål.

Matchens höjdpunkt var väl annars när Loeck drog i väg bollen i huvudet på Thinna och det var centimeter från att bli ett riktigt klassiskt självmål. Det hade också varit historiskt på det sättet att inget svenskt lag har gjort mer än två mål på Bajen sedan september 2022. Det är ju inte direkt så att man väntar sig att Växjö ska spräcka den sviten.

Nu väntar final i gruppen mot Vittsjö på måndag och jag misstänker, eller hoppas i alla fall, att vi får se ett helt annat Bajen än idag.
Citera
2026-03-12, 21:35
  #621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
Som sagts tidigare lite för många av Bajens nyförvärv senaste åren som har för låg nivå Pogarch, Sprung, Rehnberg, Lundgren tillexempel.

Stort felbeslut av Wille att bänka Alice som uppenbarligen var redo för spel och kom in i andra halvlek. Hönsgård i defensiven utan henne. Hon är den som sköter snacket på plan.

Jag har fortfarande hopp för Sprung som inte fått alltför många chanser. Lundgren verkar för långsam i tanken för den här nivån.
Pogarch ska man väl också ge lite tid, men inte ser det lovande ut.
Rehnberg….
På fullaste allvar - finns det någon som ser henne som en 9:a i ett spelförande lag?
Vem *** scoutade den tjejen?
Citera
2026-03-12, 21:54
  #622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Wille tog en del felbeslut idag och han får nog delvis ta på sig skulden för kvällens misslyckande.
1. Hasund och Lia startade på fel sida av planen. Varför göra den switchen? Reidy/Lia gjorde det briljant på högerkanten mot Rosengård.
2. Thinna Lundgren är ingen startspelare. Kan inte Alice starta så är väl Arnardóttir det givna valet?

Sen så får man glädjas åt att Bajen tog sig samman efter 0-2 men fortfarande obegripligt att de inte vann. Visst Växjö har riktigt vassa kontringar men med det spelövertaget Bajen har så ska man görs mer än två mål.

Matchens höjdpunkt var väl annars när Loeck drog i väg bollen i huvudet på Thinna och det var centimeter från att bli ett riktigt klassiskt självmål. Det hade också varit historiskt på det sättet att inget svenskt lag har gjort mer än två mål på Bajen sedan september 2022. Det är ju inte direkt så att man väntar sig att Växjö ska spräcka den sviten.

Nu väntar final i gruppen mot Vittsjö på måndag och jag misstänker, eller hoppas i alla fall, att vi får se ett helt annat Bajen än idag.

Hade tråkigt så tog mig iväg till Kanalplan.
Åt två korvar. Den ena var god och det var kvällens glädjeämne.
Det är en kraftig underdrift att säga att Wille tog ut fel lag. Sånt här skit får han sluta med.
Brittiskan var fullkomligt urusel på vänsterkanten. Janzen, Lundgrens samarbete.. nej nu höll jag på att ljuga. Det fanns inget samarbete.
Sen att Loeck inte kan rädda 0-1 målet…

Bänkens tålamod med Rehnberg är helt otrolig. Tjejen är smal som en sticka, har obefintlig nackmuskulatur.
Lyckas hon nicka in bollen från halvmetern får man se det som en bedrift.
Hon kan inte placera sig korrekt och än mindre väggspela då hon har en bolltouch lik den bästa av betongpelare.
Springa kan hon och verkar ha lite teknik när bollen väl stannat upp, men inte hjälper det. Bajen behöver någon som faktiskt kan vinna bollen i ett överbefolkat straffområde.
Det är synd om tjejen. Arnardottir kändes farligare på ett par minuters speltid.
Känns som välgörenhet att spela henne, men att spela henne i en position hon inte behärskar är förstås inte det.
Testa henne på kanten, det köper jag, men spela förtusan henne inte som nia.
Citera
2026-03-12, 22:15
  #623
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Hade tråkigt så tog mig iväg till Kanalplan.
Åt två korvar. Den ena var god och det var kvällens glädjeämne.
Det är en kraftig underdrift att säga att Wille tog ut fel lag. Sånt här skit får han sluta med.
Brittiskan var fullkomligt urusel på vänsterkanten. Janzen, Lundgrens samarbete.. nej nu höll jag på att ljuga. Det fanns inget samarbete.
Sen att Loeck inte kan rädda 0-1 målet…

Bänkens tålamod med Rehnberg är helt otrolig. Tjejen är smal som en sticka, har obefintlig nackmuskulatur.
Lyckas hon nicka in bollen från halvmetern får man se det som en bedrift.
Hon kan inte placera sig korrekt och än mindre väggspela då hon har en bolltouch lik den bästa av betongpelare.
Springa kan hon och verkar ha lite teknik när bollen väl stannat upp, men inte hjälper det. Bajen behöver någon som faktiskt kan vinna bollen i ett överbefolkat straffområde.
Det är synd om tjejen. Arnardottir kändes farligare på ett par minuters speltid.
Känns som välgörenhet att spela henne, men att spela henne i en position hon inte behärskar är förstås inte det.
Testa henne på kanten, det köper jag, men spela förtusan henne inte som nia.

Både Arnardottir och Bragstad är möjliga alternativ som nia även om de värvats in som backar. Skulle nog ändå föredrar att de bildar en trebackslinje med Alice.

Rehnberg var nog scoutad ordentligt men det har uppenbarligen låst sig för henne. Jag tror också att man kan testa henne på kanten eller som tia. Hon har kvalite men behöver hamna rätt här.

Vänsterbackspisitionen känns rätt skakig nu. Kanske läge att flytta Reidy dit och sätta in Stina Lennartsson på sin "gamla position".

Tror sen att Wille måste våga testa något nytt på position 9 om Nyhagen inte är klar för spel mot Vittsjö. Sörum gör mål och kanske kan provas där.?

Höll mig hemma ikväll så jag slapp bli besviken över varmkorven. Kändes som rätt val.
Citera
2026-03-12, 22:23
  #624
Medlem
Rakryggad intervju av Wille ändå som är ute på hemsidan nu. Han säger rakt ut att försvarsspelet var för dåligt och att det är på hans ansvar att allt ska vara tydligt för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in