2026-02-23, 18:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Tack det verkar fungera.
Hur fick du det att fungera?

Jag kan inte skapa konto på Privata Affärer för email är redan aktivt på expressen (där jag inte har något abonnemang, men konto), och det gillar den inte.

Ska man ange en annan email bara? Och funkar den emailen isf på expressen för sporten? Eller hur gjorde du?
Citera
2026-02-23, 18:10
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Bajen går in med samma startelva som mot Sporting med två undantag.
Mathilde Janzen startar som vänsterback och Vivienne Lia ersätter Stina Lennartsson som högerytter. Nyhagen och Pogarch startar på bänken men är uppenbarligen hela och friska nu.
Citera
2026-02-23, 18:11
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hur fick du det att fungera?

Jag kan inte skapa konto på Privata Affärer för email är redan aktivt på expressen (där jag inte har något abonnemang, men konto), och det gillar den inte.

Ska man ange en annan email bara? Och funkar den emailen isf på expressen för sporten? Eller hur gjorde du?

Jag hade ett tidigare konto där som jag använde. Mail+ lösenord. Tog ett tag inna jag förstod att jag måste använda mitt gamla lösenord.

Det borde också fungera med att skapa ett nytt konto men då måste du använda en annan e-postadress

Gick du innan via länken som Ahmed skickade i sitt inlägg ?
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2026-02-23 kl. 18:15.
Citera
2026-02-23, 18:19
Medlem
Citat:
Bajen går in med samma startelva som mot Sporting med två undantag.
Mathilde Janzen startar som vänsterback och Vivienne Lia ersätter Stina Lennartsson som högerytter. Nyhagen och Pogarch startar på bänken men är uppenbarligen hela och friska nu.

Bra förändringar! Gillar att det blir en riktig vänsterback och inte en mittback på den positionen. Riktigt kul att se Lia!
Citera
2026-02-23, 18:23
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Jag hade ett tidigare konto där som jag använde. Mail+ lösenord. Tog ett tag inna jag förstod att jag måste använda mitt gamla lösenord.

Det borde också fungera med att skapa ett nytt konto men då måste du använda en annan e-postadress

Gick du innan via länken som Ahmed skickade i sitt inlägg ?
Fick till det med nytt konto. Ska bara komma ihåg att säga upp innan dom börjar ta betalt.

Har aftonbladet+ gratis i 6 månader. Dom har länge haft en kampanj med Telenor där det bara är att ange ett Telenornummer (behöver inte vara ditt) för att ta del av det.
https://kampanj.aftonbladet.se/telenor
Citera
2026-02-23, 19:49
Medlem
Bra halvlek av Bajen! Finns mycket positivt i spelet. Passningsspelet, pressen och kanterna fungerar bra.
Citera
2026-02-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
Bra förändringar! Gillar att det blir en riktig vänsterback och inte en mittback på den positionen. Riktigt kul att se Lia!

Inte lika kul att se Rehnberg. Kan inte begripa vad man sett där. Kan inte nicka. Kan inte passa och springer oftast rätt in i målisen och får förstås bollen bakom sig.
Möjligen kan hon ligga på kontring men hur ofta kommer de lägena komma?
Citera
2026-02-23, 19:51
Medlem
QuantumQuills avatar
Joramo är fortsatt galet bra.
Citera
2026-02-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Inte lika kul att se Rehnberg. Kan inte begripa vad man sett där. Kan inte nicka. Kan inte passa och springer oftast rätt in i målisen och får förstås bollen bakom sig.
Möjligen kan hon ligga på kontring men hur ofta kommer de lägena komma?

Tyvärr måste jag hålla med dig. Rehnberg är riktigt svag än så länge i Hammarby. Det är ju sagt ifrån klubben att hon är en ung lovande spelare som typ jobbar hårt. Tyvärr verkar dom missat den lilla detaljen att hon är svag i målskyttet. Den viktigaste uppgiften för en forward.
Citera
2026-02-23, 19:55
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Vivienne Lia ser ut att vara ett riktigt kap. Hon dribblar sig igenom på högersidan, exploderar och slår helt otroligt bra inlägg. Överhuvudtaget så är vi mycket vassare framåt än tidigare men Rhenberg har fortfarande inte nätat. Skulle gärna se att Nyhagen får chansen i andra om hon är fit för 45 minuter.

Häcken leder med 7-0 i halvtid mot Gefle. Kommer något att kunna stoppa dom i år? Ska bli intressant hur de presterar mot ett mer kvalificerat motstånd.

Edit: Jag undrar hur mycket Bajen fick betala för Rhenberg. Enligt Norrköping så fick de rejält betalt och med tanke på hur transfersummorna ökar så är det inte orimligt att tänka sig någonstans runt en miljon-
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2026-02-23 kl. 19:58.
Citera
2026-02-23, 20:04
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Rosengårds supportförening Forza Rosengård lägger ner sin verksamhet. Så här skriver de på sin Facebooksida.

Det är med stor sorg vi behöver meddela att vi har fattat beslut om att lägga ner vår verksamhet som supportrar till FC Rosengård dam A som ett resultat av beslutet om att bolagisera laget, samt den process som ledde fram till detta.
Forza Rosengård har funnits sedan 2014 och under dessa drygt elva år har vi gett laget våra hjärtan, vår tid, våra röster och vår kärlek. Vi har åkt till Kiruna och Barcelona, och väldigt många gånger till Vittsjö. Vi har skapat sånger i en tid då ingen gjorde det för damallsvenska lag, och vi har byggt en egen läktarkultur med passion, humor, plikt, anständighet och vänskap. Vi har upprätthållit en konstant närvaro på Malmö IP i medgångar och motgångar, på slutsålda matcher och på matcher med bottenrekord. Vi föreställde oss att vi skulle göra detta för resten av våra liv.
När kallelsen kom till ett extrainsatt årsmöte under slutet av förra året, för att besluta om bolagisering av laget, kom det som en total chock. Styrelsen hade under ett tidigare extrainsatt årsmöte samma år uttryckligen sagt att det inte fanns planer på att bolagisera i nuläget. På ett supportermöte under hösten meddelades att vi hade damallsvenskans fjärde största budget och att vi därför inte behövde oroa oss för framtiden. Det fanns alltså ingen information om de planer som redan var under arbete, och inte heller någon information om att läget på något sätt var kritiskt nog för att man skulle behöva hitta en nödlösning för att överleva. Det sportsliga gick visserligen dåligt under året men detta presenterades som resultatet av en kombination av olyckliga omständigheter. Året innan var ju en rekordsäsong då laget vann alla damallsvenska matcher utom en.
På det extrainsatta årsmötet fick vi däremot information om att vi inte skulle överleva som lag utan att göra en bolagisering. Företaget Crux presenterades som räddarna i nöden som skulle lösa alla problem. Frågor om de risker det kunde innebära att lägga hela ekonomin på ett enda företag, som endast funnits i två år, avfärdades. Det hela avhandlades på någon timme och lämnade efter sig en uppsjö av frågor som kunde ha ställts och diskussioner som borde förts innan ett så stort beslut fattades. Till exempel pratade ingen om risken för byte av namn och klubbfärger, vilket sedan kom upp som en möjlighet direkt efter att Crux fått sitt ägarskap. Vi är djupt besvikna och arga över den bristande demokratiska process som detta har inneburit. En god medlemsdemokrati är inte att följa lägstakraven i stadgarna, utan att aktivt involvera medlemmarna och tillåta diskussioner att ta den tid de behöver för att beslut ska vara ordentligt förankrade och genomarbetade tillsammans.
Utöver att vara kritiska till processen så är vi fundamentalt och principiellt motståndare till bolagisering av fotbollslag. Vi anser att fotbollen ska vara förenings- och medlemsdriven, inte kapitaldriven. Vi har sett utvecklingen inom herrfotbollen där pengar har fått ta allt större plats och anser att damfotbollen borde lära av dessa misstag. Kapitaliseringen av herrfotbollen har inte gjort fotbollen roligare för någon annan än investerarna.
Vi håller med om att damfotbollen måste kunna stå på egna ben, utan att vara beroende av herrfotbollen, men att vara beroende av ett företag är inte heller att vara självständig. Det har pratats mycket om FCR som pionjärer, men det som i verkligheten händer här är att vi hjälper till att förstöra för de damklubbar som faktiskt fortfarande står på egna ben, såsom Vittsjö, Kristianstad och Piteå. Det kan vi i Forza Rosengård inte stå för.
Utifrån allt detta har vi insett att vi inte kommer att kunna leva med att fortsätta vår verksamhet som den ser ut idag. Vi kan inte se oss själva som supportrar till ett bolag. Vi vill inte bidra till den här utvecklingen. Vi ser inte heller några möjligheter att stanna kvar i föreningen och verka för en positiv förändring. Vi känner att vårt engagemang har tagit slut och att vi inte längre skulle kunna glädjas över framgångar. Vi skulle utan tvekan ha följt Rosengård ner i Elitettan om det hade blivit så i höstas, men vi kan inte följa dem in i ett bolag.
Däremot är det inte heller aktuellt för oss att lämna helt och hållet. Våra hjärtan är röd-blå och det kan inte ändras. Vi har därför beslutat oss för att lägga om vår verksamhet till att stötta FC Rosengård 1917 division 1 södra dam. Vi ser inte detta som en perfekt lösning, även den föreningen har beslutat om en problematisk bolagisering, men det ger oss möjligheten att heja på ett lag som är helt föreningsstyrt. Hellre b-lag än bolag!
Citera
2026-02-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
Tyvärr måste jag hålla med dig. Rehnberg är riktigt svag än så länge i Hammarby. Det är ju sagt ifrån klubben att hon är en ung lovande spelare som typ jobbar hårt. Tyvärr verkar dom missat den lilla detaljen att hon är svag i målskyttet. Den viktigaste uppgiften för en forward.

Citat:
Vivienne Lia ser ut att vara ett riktigt kap. Hon dribblar sig igenom på högersidan, exploderar och slår helt otroligt bra inlägg. Överhuvudtaget så är vi mycket vassare framåt än tidigare men Rhenberg har fortfarande inte nätat. Skulle gärna se att Nyhagen får chansen i andra om hon är fit för 45 minuter.

Häcken leder med 7-0 i halvtid mot Gefle. Kommer något att kunna stoppa dom i år? Ska bli intressant hur de presterar mot ett mer kvalificerat motstånd.

Edit: Jag undrar hur mycket Bajen fick betala för Rhenberg. Enligt Norrköping så fick de rejält betalt och med tanke på hur transfersummorna ökar så är det inte orimligt att tänka sig någonstans runt en miljon-

En tjej i eget lag och fattar att man måste ge saker tid. Men det har ändå lyfts upp som en statusvärvning och som sägs ha kostat en del. Men hennes styrkor verkar inte vara det Hammarby behöver.
I nuläge en egendomlig värvning.
Tänker att hennes kvickhet kommer mer till nytta på någon av kanterna men inte petar hon Vilde och inte Lia så som det ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in