Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Det stämmer exakt det du skriver. Många från Somalia som har många barn och inte kan svenska. Finns såklart undantag.

Träffade en nyligen på en kurs för arbetssökande. Hon hade inte jobbat på 8 år då hon fött barn då. Tror det var 8 barn, 1 var 12:e månad ..

Och igentligen är det inte det största problemet, problemet är att deras uppfostran går tvärtemot allt vad svenska värderingar står för!
Sverige har kämpat i decennier för kvinnors lika rättigheter och nu med invandringen ifrån dessa länder så är vi på väg tillbaka till vad Sverige en gång var!
Och det kämpar vänster hjonen, feministerna och andra nötter för!
Hur står det till mellan öronen på dom igentligen!
Citera
2025-12-02, 18:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Paranoid vet jag inte men jag kan läsa. Det finns många i denna tråd som anser att en grupp politiker (möjligen judar) medvetet arbetar för och vill att vita svenskar (och andra vita i västvärlden) byts ut mot mörkhyade personer från Mellanöstern och Afrika. Är inte det en konspirationsteori menar du?
Det som har hänt och händer är fakta. Exakt vad som är orsaken är ännu inte utrett.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det finns absolut en del invandrare som inte kan ta sig in på arbetsmarknaden vilka politiska beslut som än fattas. Det har jag inte förnekat. Men det finns också en del invandrare som tar sig in på arbetsmarknaden pga politiska beslut. Det är alltså inte omöjligt som du påstår.
Du gör en halmgubbe. Antagligen för att du inte fattar problemet. Problemet gäller den stora andel invandrare, främst från MENA-länder, som befinner sig så långt från arbetsmarknaden att de aldrig kommer att kunna försörja sig själva.
Citera
2025-12-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Du lyfte ju dock fram detta med BNP som att det skulle betyda mer än att värna om sitt eget folk och nu försöker du vifta bort det.

Det är du som materialistisk inte japanerna, fattar du inte ens det? Till skillnad från dig så sätter de folket först. Vem bryr sig om landets BNP går ner en stund?

Du drar hela tiden upp problemen som äldre får, ärligt talat vem bryr sig. Sätt de yngre generationerna först för en gångs skull i ditt liv.

Japanas ekonomi har varit på dekis i 30 år och det är bara början på nedgången. De har fastnat i en ond cirkel som är svår att bryta. Sämre ekonomi ger färre barn som i sin tur ger sämre ekonomi så fortsätter det. Innan någon brölar om att färre människor är bra, så är det inte antalet människor som är problemet utan sammansättningen av icke arbetsföra med de som kan arbeta. Det kan lösas på tre sätt

1 Öka barnafödandet - Ingen verkar lyckas med det i en modern värld

2 Invandring - Kommer snart inte finnas invandrare. 75 procent av världens länder kommer bli som Japan. Dvs länder kommer be invandrare att flytta till deras länder.

3 Tekniska lösningar - Kanske men alla fall inte än.

För Japan är det försent för 1. De kommer fortfarande ha stora problem 20-40 år till även barnafödandet ökar nu. Invandring Japanerna vill inte, de begår hellre långsam seppuku. Funkar tre för Japan - Det verkar inte så.

Sverige och folkutbyte. Normalt är att invandrare blir till slut utsmetade och svenskar. I princip 100 procent av alla nu levande svenskar har invandrare i släkten. Grupper försvenskas. Kanske inte första eller andra men tredje eller fjärde generationen så är man svensk. Jag själv är vad jag vet både skogsfinne, belgare och troligen norrman samt kanske flera andra.

En långsam nedgång i befolkningen är OK och kanske bra utifrån ett globalt perspektiv. Men då talar vi om födelsetal 1.95-2.05 barn per kvinna och inte 1.42 barn som Sverige har nu.
Citera
2025-12-02, 18:07
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Och lösningen är att få fler svenska barn, och hur många vill du ha?
”Lösningen” är som i Japan. Dvs vi minskar i antal.

Att vi ska bli fler hela tiden är ideen om pyramidspelet. Som ligger till grund för Sveriges sjuka år 2015 ide om att vara bara kan ”rädda” välfärden genom att importera folk från Syrien. Typ.

Nu står vi här med världens minst integrationsvilliga folk. Dvs araber.

Om vi struntat i att ta emot alla araber och låtit vår befolkning minska så hade det gått bra.

Men Reinfelt förstörde Sverige.
Citera
2025-12-02, 18:07
Medlem
Citat:
Att bara svenskar bodde i Sverige tidigare beror på att vi var ett fattig bonnland och 1M svenskar flyttade tvärtom till USA och nu bor 20M svenskättlingar där. De hade naturligtvis stannat om det gått men vi var så fattiga att folk svalt ihjäl.

Att många vill flytta hit nu beror på att vi är rika och, tidigare, alltför snälla. Kolla hur många som flyttar till Polen eller Rumänien. Noll intresse. Det är för att de är fattiga bonnländer, som Sverige brukade vara.

Och nu kommer snart svenskarna sticka igen från Sverige av helt andra anledningar, historien upprepar sig.

Självklart kommer Polen vara oerhört attraktivt för européer i framtiden om de aldrig har haft någon massinvandring från tredje världen det fattar väl vemsomhelst, allt Polen behöver göra för att få en enormt kompetent arbetskraft i framtiden är att hålla gränsen stängd för alla utom européer, inklusive de som du vill kalla för "svenskar".
Citera
2025-12-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du skriver osammanhängande och det är svårt att förstå vad du vill men motsäger du att andelen människor med utländsk härkomst snabbt ökar i Sverige?
Kanske vart svårt att förstå hur jag menade, för jag svarade på ett inlägg som angrep det jag skrev innan. Blir lite ’internt’ och ’referensmässigt’ då, om man läser inlägget som det är.

Försöker även undvika korskommentering, dvs att svara på inlägg om mina inlägg som är svar på andras inlägg. Blir oftast bara kaos då.

Självklart har folk med utländsk härkomst ökat stadigt i de flesta länder i världen åtminstone dom sista 100 åren. Självklart leder det till en viss social friktion, som upplevs och utövas högljutt av en liten mängd av befolkningen, i alla länder. Att påstå att detta är en enbart en svensk politisk konspiration mot enbart sitt egna land, och hänvisa till ett enskilt dokument som huvudsakligt belägg för det som pågår i hela världen, är .. direkt ovärdigt, för att inte säga insnöat.
Citera
2025-12-02, 18:29
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Kanske vart svårt att förstå hur jag menade, för jag svarade på ett inlägg som angrep det jag skrev innan. Blir lite ’internt’ och ’referensmässigt’ då, om man läser inlägget som det är.

Försöker även undvika korskommentering, dvs att svara på inlägg om mina inlägg som är svar på andras inlägg. Blir oftast bara kaos då.

Självklart har folk med utländsk härkomst ökat stadigt i de flesta länder i världen åtminstone dom sista 100 åren. Självklart leder det till en viss social friktion, som upplevs och utövas högljutt av en liten mängd av befolkningen, i alla länder. Att påstå att detta är en enbart en svensk politisk konspiration mot enbart sitt egna land, och hänvisa till ett enskilt dokument som huvudsakligt belägg för det som pågår i hela världen, är .. direkt ovärdigt, för att inte säga insnöat.
Men vad tycker du?

Är invandring bra eller inte?

Inga men eller om. Utan på det hela taget. Bra eller dåligt?
Citera
2025-12-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
”Lösningen” är som i Japan. Dvs vi minskar i antal.

Att vi ska bli fler hela tiden är ideen om pyramidspelet. Som ligger till grund för Sveriges sjuka år 2015 ide om att vara bara kan ”rädda” välfärden genom att importera folk från Syrien. Typ.

Nu står vi här med världens minst integrationsvilliga folk. Dvs araber.

Om vi struntat i att ta emot alla araber och låtit vår befolkning minska så hade det gått bra.

Men Reinfelt förstörde Sverige.
Har också funnit lösningen att vi ska bli fler helt sinnessjuk.
Om så vore fallet så borde Indien, Kina, Pakistan mfl vara extrema framgångssagor, vilket inte ens är nära.
Att dessutom fylla Sverige med islamister från Afrika och mellanöstern och förvänta sig framgång kan bara en psykopat tro.
Du namngav som tur och var den före detta fotbollsexperten ruinsvält, ondskan i egen hög person.
Citera
2025-12-02, 18:36
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigbak
Har också funnit lösningen att vi ska bli fler helt sinnessjuk.
Om så vore fallet så borde Indien, Kina, Pakistan mfl vara extrema framgångssagor, vilket inte ens är nära.
Att dessutom fylla Sverige med islamister från Afrika och mellanöstern och förvänta sig framgång kan bara en psykopat tro.
Du namngav som tur och var den före detta fotbollsexperten ruinsvält, ondskan i egen hög person.
Det hela är ett galet pyramidspel:
”Vi måste bli fler så fler kan dela bördan”

Det är samhällsdoktinen i väst. Det är så vi ser på allt.

Vem ser till andra ekonomiska doktriner?
Greta och den sinnessjuka vänstern? Nix, de tänker i samma nuvarande paradigm.

Vem tänker nytt?
Citera
2025-12-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Och igentligen är det inte det största problemet, problemet är att deras uppfostran går tvärtemot allt vad svenska värderingar står för!
Sverige har kämpat i decennier för kvinnors lika rättigheter och nu med invandringen ifrån dessa länder så är vi på väg tillbaka till vad Sverige en gång var!
Och det kämpar vänster hjonen, feministerna och andra nötter för!
Hur står det till mellan öronen på dom igentligen!

Ja, det är en viktig punkt med kvinnors rättigheter.

Hörde nyss om en familj som skulle skära i sin dotters kön på en skitig madrass i en moske.
Citera
2025-12-02, 18:41
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Ja, det är en viktig punkt med kvinnors rättigheter.

Hörde nyss om en familj som skulle skära i sin dotters kön på en skitig madrass i en moske.
Du hänger inte med här. Det är en bisats i sammanhanget. En apostrof.
Citera
2025-12-02, 19:21
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Med mina egna ögon kan jag se, på de orter jag bott, att det inte pågår något folkutbyte. Det är ni i tråden som påstår det, någonstans, men hittills inga länkar som visar det i siffror för Sverige 2000-2025.

Verkar som om trådens summering är att expo har rätt.

Vad du påstår dig se med dina egna ögon går inte bara emot vad normala människor ser med sina egna ögon, utan också emot all tillgänglig statistik.

https://www.researchgate.net/publica...land_2015-2065

https://www.folkbladet.se/debatt/art...erige/rgqw68xl

https://tobiashubinette.wordpress.co...afi-icke-vita/

https://www.enrakhoger.se/p/nar-vans...om-folkutbytet

https://kulturbilder.wordpress.com/2...t-i-minoritet/

https://www.s-sanningen.com/befolkningsutbytet

https://www.pewresearch.org/religion...im-population/

Som många andra redan påpekat går det helt enkelt inte att förneka folkutbytet år 2025 med mindre att man antingen är stenkorkad eller ljuger medvetet; antingen förnekar verkligheten, eller omdefinierar den.

Det sistnämnda är vad Expo gör - man konstruerar en definition av vad som skulle vara ett folkutbyte som i praktiken är så gott som omöjlig att uppnå, genom att bestämma att alla som flyttar till Sverige blir svenskar efter två generationer. Med den definitionen kan massinvandringen fortsätta i en takt som gör att den svenska befolkningen om 200 år till 95% har arabisk och afrikansk kultur, genetik, IQ-nivå, språk och fenotyp - utan att något folkutbyte anses ha ägt rum. Vilket gör denna omdefiniering till ett lögnaktigt och på alla sätt moraliskt förkastligt sätt att rättfärdiga ett mjukt folkmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in