Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Så är det ju. Detta följer en global trend där fler och fler lämnar sina länder och bor någon annanstans och är inte kopplat till Sverige specifikt, och Sverige är på inget sätt värst utsatt och t.o.m. konservativa länder som Schweiz har antagligen identiska siffror. Australien UK Tyskland och USA har mycket mycket "värre" siffror än Sverige. Min dotter bor i Sydney, ca hälften av alla på gatan där är asiater, Sydney är inte en "engelsk" stad längre.
Alla små länder i världen kommer att vattnas ur och att sitta i ett pytteland som Canada Australien Scweiz eller Sverige med 11M invånare varav 9M är helsvenska kommer tyvärr inte att fortgå. Det har med globalism och det lilla antal invånare att göra.
Vi kan göra som Japan, stirra ut varenda invandrare och behandla dem som idioter. Då kommer ingen. Hur bra fungerar det för Japan? Deras befolkning sjönk 1M pers under 2024 eftersom japanerna tycker så illa om sitt land att de inte längre skaffar barn. Inom 50 år har de halverat sin befolkning, även Italien och Kina har samma siffror. Är det detta vi ska kopiera?
Jag jobbar internationellt och har bott utomlands i perioder sedan nittiotalet.
Håller helt med om din beskrivning.
Problemet är att kontrollera vilka som kommer in i landet inte invandring i sig.
I mitt företag har vi anlitat personer med arbetstillstånd från en lång rad länder ofta Asien men även väst europeiska länder och från usa. Dessa personer är extremt bra för Sverige att locka till sig, de arbetar från dag ett, har fått sin uppväxt och utbildning betald i andra länder, betalar skatt och bidrar med produktion i företag som drar in miljarder till Sverige i direkt och indirekt skatt.
Kravlös asylinvandring är något helt annat och jag anser att det är helt rätt att allt fler stryper denna.
Men att strypa all invandring är populistiskt trams som skjuter oss själva i foten.
Samma sak med statistiken SD och flera här viftar med.
Malmö som jag bor i idag har massor av problem men bilden här är inte i närheten av hur staden upplevs om man bor där, särskilt om man bor i något av de bättre områdena.