2025-12-02, 10:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Läs i tråden, jag har klippt och klistrat från tråden som länkar sin faktasida.

Glöm det - du påstår, du bevisar! Dina siffror stämmer inte alls med de jag har och eftersom du presenterat slika siffror får du visa varifrån du fått dessa och vilken källa, vilket jag har gjort med mina. Jag skall inte behöva göra ditt jobb - så fungerar det inte...
Citera
2025-12-02, 10:18
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Hur ska politiker kunna integrera de som kommer till Sverige från andra länder?
Politiker ska inte integrera någonting alls. De ska själv-integrera genom att inte få bidrag, vilket ger dem jobb, vilket gör att de inte stannar hemma med sina barn, vilket gör att de omges av svenskar, och integreras.

Vi kan däremot diskutera enskilda enklaver t.ex palestinier eller islamister. De är svår-integrerade och där får politikerna, via val, ta besluten om de ska få vara i Sverige. Brottslingar åker iallafall ut numera, i teorin.
Citera
2025-12-02, 10:19
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Glöm det - du påstår, du bevisar! Dina siffror stämmer inte alls med de jag har och eftersom du presenterat slika siffror får du visa varifrån du fått dessa och vilken källa, vilket jag har gjort med mina. Jag skall inte behöva göra ditt jobb - så fungerar det inte...
Siffrorna klippte jag från ditt eget inlägg.
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)
Är det Papphammar själv jag talar med?...
Citera
2025-12-02, 10:22
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Politiker ska inte integrera någonting alls. De ska själv-integrera genom att inte få bidrag, vilket ger dem jobb, vilket gör att de inte stannar hemma med sina barn, vilket gör att de omges av svenskar, och integreras.

Vi kan däremot diskutera enskilda enklaver t.ex palestinier eller islamister. De är svår-integrerade och där får politikerna, via val, ta besluten om de ska få vara i Sverige. Brottslingar åker iallafall ut numera, i teorin.
Det var inte dig jag frågade. Dina fantasier och anekdoter är ointressanta för tråden. Människor som inte kan eller vill integreras kan inte integreras.
Citera
2025-12-02, 10:22
Medlem
Citat:
Så är det ju. Detta följer en global trend där fler och fler lämnar sina länder och bor någon annanstans och är inte kopplat till Sverige specifikt, och Sverige är på inget sätt värst utsatt och t.o.m. konservativa länder som Schweiz har antagligen identiska siffror. Australien UK Tyskland och USA har mycket mycket "värre" siffror än Sverige. Min dotter bor i Sydney, ca hälften av alla på gatan där är asiater, Sydney är inte en "engelsk" stad längre.

Alla små länder i världen kommer att vattnas ur och att sitta i ett pytteland som Canada Australien Scweiz eller Sverige med 11M invånare varav 9M är helsvenska kommer tyvärr inte att fortgå. Det har med globalism och det lilla antal invånare att göra.

Vi kan göra som Japan, stirra ut varenda invandrare och behandla dem som idioter. Då kommer ingen. Hur bra fungerar det för Japan? Deras befolkning sjönk 1M pers under 2024 eftersom japanerna tycker så illa om sitt land att de inte längre skaffar barn. Inom 50 år har de halverat sin befolkning, även Italien och Kina har samma siffror. Är det detta vi ska kopiera?

Jag jobbar internationellt och har bott utomlands i perioder sedan nittiotalet.
Håller helt med om din beskrivning.

Problemet är att kontrollera vilka som kommer in i landet inte invandring i sig.
I mitt företag har vi anlitat personer med arbetstillstånd från en lång rad länder ofta Asien men även väst europeiska länder och från usa. Dessa personer är extremt bra för Sverige att locka till sig, de arbetar från dag ett, har fått sin uppväxt och utbildning betald i andra länder, betalar skatt och bidrar med produktion i företag som drar in miljarder till Sverige i direkt och indirekt skatt.

Kravlös asylinvandring är något helt annat och jag anser att det är helt rätt att allt fler stryper denna.
Men att strypa all invandring är populistiskt trams som skjuter oss själva i foten.
Samma sak med statistiken SD och flera här viftar med.

Malmö som jag bor i idag har massor av problem men bilden här är inte i närheten av hur staden upplevs om man bor där, särskilt om man bor i något av de bättre områdena.
Citera
2025-12-02, 10:23
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, du svamlade nonsens som det inte finns någon anledning att bemöta.
Bara för dig Papphammar2 ska jag redovisa siffrorna igen, eftersom ditt korttidsminne är för dåligt.

Antalet invandrare i Sverige ökade enligt SCBs siffror med 180.000 under perioden 2019-2024. Antalet hel-svenskar ökade med 80.000. Alltså ökade invandrings-andelen med 100.000 man på 6 år. Det finns 6.9M hel-svenskar i Sverige och 2.2M helinvandrare och med ett folkbytestempo på 100.000 per 6 år tar det 240 år innan HÄLFTEN av invånarna i Sverige är invandrare.

Fast dessa siffror föll redan 2025 eftersom Sverige inte längre växer via invandring.
Citera
2025-12-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Varenda vänsternöt som slingrar sig in i den här tråden, med högaffeln i högsta hugg, i tron om att dom har nån form av bevis på att detta inte sker. Ja dom har blivit totalt överköra och motbevisade.

Jag undrar STARKT hur ni känner nu, är er världsbild raserad? Känner ni er lurade? Känner ni er korkade som gått på vänsterns propaganda?

Så länge det inte pågår ett folkutbyte på den egna gatan, så är det lugnt och skulle det börja ske, så flyttar man igen, självklart inte pga invandringen utan för att byta upp sig till ett bättre boende.
Man ser inte alls problemet med att lämna sin plats åt invandrarna.
Hade svenskarna från allra början aldrig flyttat från orten och givit sin plats, så hade orten aldrig gått ner sig och vi hade aldrig haft den höga invandringen som vi har.
Hade invandrarna inte alls blivit insläppta i städerna utan hade behövt bo i obygden, där det finns absolut inget merän på sin höjd en sunkig pizzeria, så hade de aldrig trivts som de gör och kommit i denna mängd.
Citera
2025-12-02, 10:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Bara för dig Papphammar2 ska jag redovisa siffrorna igen, eftersom ditt korttidsminne är för dåligt.

Antalet invandrare i Sverige ökade enligt SCBs siffror med 180.000 under perioden 2019-2024. Antalet hel-svenskar ökade med 80.000. Alltså ökade invandrings-andelen med 100.000 man på 6 år. Det finns 6.9M hel-svenskar i Sverige och 2.2M helinvandrare och med ett folkbytestempo på 100.000 per 6 år tar det 240 år innan HÄLFTEN av invånarna i Sverige är invandrare.

Fast dessa siffror förstördes redan 2025 eftersom Sverige inte längre växer via invandring.
Och jag svarade: På vissa håll är andelen människor av utländsk härkomst redan runt 70 % bland de unga som kommer att föda barn i framtiden. Utbytet går fort.
Citera
2025-12-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Vad tycker du om att de slirar på sanningen med migrationskartan?

Menar du att det rätta sättet att räkna på det är att besöka olika städer/platser.

Det ger väl ingen rättvis bild av läget?
Är du blind?
Citera
2025-12-02, 10:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Siffrorna klippte jag från ditt eget inlägg.
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)
Är det Papphammar själv jag talar med?...

Uppmärksammade inte att du klistrade och klippte från mitt eget inlägg, men varför gjorde du det? Om du påstår att siffrorna var så höga redan på 70- och 80-talet så får du väl bevisa detta då och inte presentera mina siffror igen. På tal om Papphammar...
Citera
2025-12-02, 10:27
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Malmö som jag bor i idag har massor av problem men bilden här är inte i närheten av hur staden upplevs om man bor där, särskilt om man bor i något av de bättre områdena.
Så är det, Malmö är chockerande bra att bo i för en helsvensk högutbildad familj, och när jag gick en promenad från station till Ribban i somras via Köpenhamnsvägen så blev Malmö vackrare och vackrare och slutområdet är helt underbart att bo i, finare än Djursholm, och kan knappast slås någonstans i Sverige eller världen.

Det är bara att ta denna promenad så byter man helt åsikt om Malmö. Jag kan se 3-4 herrar i tråden som borde besöka lite fler städer och inte hålla sig hemma så mycket.
Citera
2025-12-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är självklart så att segregationen i Sverige är ett stort misslyckande. Det är alla överens om. Sen kan man diskutera om mer specifik statistikinhämtning hade motverkat detta i någon större skala.

Men politikerna ska givetvis ha skit för att de inte lyckats integrera fler av de som kommit till Sverige från andra länder.
Jag tror politiker har gjort vad de kunnat, erbjuda svensk undervisning, utbildning med mera. Många som kommer hit, kommer från länder som knappt är industrialiserade.
De har några får och höns, de förvärvs arbetar
inte på samma sätt som vi.
De som lyckas gör det bra, för de tvingas ställa om helt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in