2025-12-03, 14:28
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det är dessa grupper folk menar när de skriver invandrare, tror du på riktigt någon svensk går och stör sig på finnar och danskar?

Men ja, Sveriges befolkning ökar, och det är inte finnar och danskar som står för den ökningen det förstår du nog också då dessa länder har en sjunkande befolkning precis som oss.

Sedan kan du börja ta en fundering på vilken etnicitet dessa "finnar" och "danskar" har som kommer över, men så långt har du kanske inte tänkt? För Sverige tycker ju nämligen att så länge du är "svensk" eller "finsk" eller "dansk" på papperet så är dessa lika svenska som folket som bott här i tusentals år.
Så du håller med om att varje gång någon skriver "Sverige tar in 100.000 invandrare 2024" så ska man kommentera med "det stämmer inte, de är mest tyskar danskar". Då fortsätter jag med det.

Det blir väldigt underligt när du undervisar mig om danskar och finnar när jag har en finsk mamma. Problemet är tvärtom att du själv och dina föräldrar aldrig rört på er.

Jag vet precis vad det här är för tråd och jag fattar alla som skriver här. Det är en feelgood-tråd där man får vräka ur sig sin rasism som i grunden är uppbyggd antingen för att man bor illa med massor av störiga grannar från MENA. Eller motsatsen, att man bor i en liten svensk håla som man aldrig lämnat. Ni har aldrig tänkt tanken att det ska bli bättre, ni har ingen tåga i er utan trivs som offerkoftor och skriver ibland på FB.

Expo har större förtroende hos mig än du. Och då är jag ändå född i Danderyd och Höger sedan 5-årsåldern och hatar extrem-vänstern. Men jag hatar dumhet ännu mer.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-03 kl. 14:30.
Citera
2025-12-03, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du har därmed framfört en konspirationsteori. Tack för att du visade med all tydlighet vad jag menade.

Haha hur kan det vara en konspirationsteori när det är vad som skett dom senaste 25-40 åren. Alls kan se effekterna av vad som skett och att vd etta har tvingats på oss och varit externt nedbrytande.
Vilken planet lever du på egentligen?

Du är ju uppenbarligen för korkad för att förstå vad en konspirationsteori ens är. En tolvåring begriper mer än dig.
Citera
2025-12-03, 14:34
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så när du använder ordet "folkutbyte" så menar du "danskar som flyttar till Malmö". OK.
Ja, de 758 som flyttade till Sverige under första halvåret 2025 är inkluderade. Om det var till Malmö framgår inte av statistiken.
Citera
2025-12-03, 14:34
Medlem
Citat:
Så du håller med om att varje gång någon skriver "Sverige tar in 100.000 invandrare 2024" så ska man kommentera med "det stämmer inte, de är mest tyskar danskar". Då fortsätter jag med det.

Det blir väldigt underligt när du undervisar mig om danskar och finnar när jag har en finsk mamma. Problemet är tvärtom att du själv och dina föräldrar aldrig rört på er.

Jag vet precis vad det här är för tråd och jag fattar alla som skriver här. Det är en feelgood-tråd där man får vräka ur sig sin rasism som i grunden är uppbyggd antingen för att man bor illa med massor av störiga grannar från MENA. Eller motsatsen, att man bor i en liten svensk håla som man aldrig lämnat. Ni har aldrig tänkt tanken att det ska bli bättre, ni har ingen tåga i er utan trivs som offerkoftor.

Ja det är rasism att vilja bo med sitt eget folk och vilja ha ett tryggt land för sina efterlevande, vi förstår att såna som dig tycker det. Det är smidigt att tycka det när man samtidigt bor i en bubbla med bara svenskar som en hycklare eller hur?

Det kommer inte bli bättre, det är hela poängen. Du tror att massinvandringen från tredje världen har ett stopp. Det har den inte.

Allt man kan göra är att förbereda sig på hårda tider, för det kommer det att bli. Tar man in tredje världen så blir man tredje världen, detta kan inte sluta på något annat sätt. Dessa människor är inte som oss.
Citera
2025-12-03, 14:35
Medlem
Citat:
Att det har kommit väldigt många (historiskt sett) invandrare till Sverige från utomeuropeiska länder de senaste 30 åren är fakta och absolut ingen konspirationsteori.

Däremot att tro att en grupp politiker, judar, miljardärer eller liknande ligger bakom denna invandring ÄR en konspirationsteori. Förstår du skillnaden?

Varför händer det exakt samma sak i hela västvärlden och vi kan ju se väldigt tydligt hur destruktivt det är men det får fortgå. Är det en slump att det sker samtidigt i så många länder och att det har pågått i årtionden nu? Nej det är ju ingen slump eller hur.
Citera
2025-12-03, 14:38
Medlem
Citat:
Det har jag inte hävdat.

Det är ju exakt det du syftar på att det hela har hänt slumpartat, läs dina egna inlägg.
Citera
2025-12-03, 14:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
...och 86449 utvandrade.

Typisk manipulation av dig. Du försöker enbart nå den publik här som inte vet någonting och lura dem att Sverige tog in 116197 invandrare förra året. Vilket är falskt.
Nej, det var du som påstod någon gett en felaktig siffra på invandringen och jag svarade.

Jag påminner om frågorna i mitt inlägg du hoppade över: ”Bra, då kan du äntligen bli konkret och visa vad du menar med ”imbecill argumentation, hat, och slutade ljuga med fakta”. Jag ser fram mot dina argument och motiveringar.”
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)
Citera
2025-12-03, 14:47
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Ja det är rasism att vilja bo med sitt eget folk och vilja ha ett tryggt land för sina efterlevande, vi förstår att såna som dig tycker det. Det är smidigt att tycka det när man samtidigt bor i en bubbla med bara svenskar som en hycklare eller hur?

Det kommer inte bli bättre, det är hela poängen. Du tror att massinvandringen från tredje världen har ett stopp. Det har den inte.

Allt man kan göra är att förbereda sig på hårda tider, för det kommer det att bli. Tar man in tredje världen så blir man tredje världen, detta kan inte sluta på något annat sätt. Dessa människor är inte som oss.
Låt oss motarbeta invandring till Sverige från MENA genom att rösta rätt varje val. Om man sedan får för många MENA som grannar så bör man överväga att flytta, så har man löst problemet som i så fall politikerna skapat. Det kommer ju inte hit någon mer från Somalia om inte våra politiker tillåter det. Sverige kan ha en totalt stängd gräns som Japan om vi vill. Möjligen måste vi lämna Schengen eller EU.
Citera
2025-12-03, 14:49
Medlem
Citat:
Om man tror att en grupp människor (oavsett vilka det är) har som mål och driver på att vita västerlänningar ska bytas ut mot mörkhyade från Mellanöstern och Afrika tror man på en konspirationsteori. Det är ordboksdefinitionen av vad en konspirationsteori är.

Om sen denna konspirationsteori är helt eller delvis sann ändrar inte faktumet att det i dagsläget är en konspirationsteori.

Hahahahaha driver du med oss du vet väl mycket väl vad som hänt dom senaste årtiondena eller hur. Eller har du legat i koma i 20+ år.

Det är ju nu uppenbart för alla att detta inte är en konspirationsteori överhuvudtaget. Men smidigt att kasta den stämpeln på kritiker, för att underminera kritiken mot massinvandringen och mångkulturen. Det är ju bara konspirationsteorier och knäppgökar här finns ingenting att se rotera har ju varit ett sätt att vifta bort problemen med den retoriken men det går ju inte längre då alla problem är så extremt synliga.
Citera
2025-12-03, 14:52
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, det var du som påstod någon gett en felaktig siffra på invandringen och jag svarade.

Jag påminner om frågorna i mitt inlägg du hoppade över: ”Bra, då kan du äntligen bli konkret och visa vad du menar med ”imbecill argumentation, hat, och slutade ljuga med fakta”. Jag ser fram mot dina argument och motiveringar.”
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)
Antalet invandrare till Sverige 2024 var 116197, antalet utvandrare 86449, och Sveriges befolkning via invandring ökade alltså med 116197-86449 = 29748 = invandringen.

Något särskilt skäl till att du hellre skriver "116197" än "29748"?...
Citera
2025-12-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Om du inte tror på en hemlig plan, varför använder du dig av begrepp som är gemensamma för de som gör det?

Invandrarna som kommer hit har inte så mycket gemensamt politiskt.

En demokrati som försvagas mer och mer för varje dag är den amerikanska. Regimen där är uttalat fientlig till det som är grunden till det landets styrelseskick. Jag har svårt att se att hälften av väljarna där allihop ville att USA skulle bli en diktatur. Ett underligt vallöfte om att matpriserna skulle sänkas gavs och det fick många desperata väljare att rösta på den nuvarande totale idioten till president.

Vad yrar du om nu USA är ju knappast en diktatur.
Citera
2025-12-03, 14:54
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Ja, de 758 som flyttade till Sverige under första halvåret 2025 är inkluderade. Om det var till Malmö framgår inte av statistiken.
Låter inte längre så allvarligt om man med "folkutbyte" menar danskar som flyttar till Malmö och skåningar som flyttar till Köpenhamn, vad säger du. Kanske kan man även sträcka sig till att Folkutbyte är bra i vissa fall. Men det är inte den gängse tolkningen av ordet "Folkutbyte".

Den här tråden har ca 85% av sina inlägg beroende på missförstånd eller medveten manipulation av ord eller okunskap kring faktiska siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in