Citat:
Ursprungligen postat av
Finporslinet
Det är dessa grupper folk menar när de skriver invandrare, tror du på riktigt någon svensk går och stör sig på finnar och danskar?
Men ja, Sveriges befolkning ökar, och det är inte finnar och danskar som står för den ökningen det förstår du nog också då dessa länder har en sjunkande befolkning precis som oss.
Sedan kan du börja ta en fundering på vilken etnicitet dessa "finnar" och "danskar" har som kommer över, men så långt har du kanske inte tänkt? För Sverige tycker ju nämligen att så länge du är "svensk" eller "finsk" eller "dansk" på papperet så är dessa lika svenska som folket som bott här i tusentals år.
Så du håller med om att varje gång någon skriver "Sverige tar in 100.000 invandrare 2024" så ska man kommentera med "det stämmer inte, de är mest tyskar danskar". Då fortsätter jag med det.
Det blir väldigt underligt när du undervisar mig om danskar och finnar när jag har en finsk mamma. Problemet är tvärtom att du själv och dina föräldrar aldrig rört på er.
Jag vet precis vad det här är för tråd och jag fattar alla som skriver här. Det är en feelgood-tråd där man får vräka ur sig sin rasism som i grunden är uppbyggd antingen för att man bor illa med massor av störiga grannar från MENA. Eller motsatsen, att man bor i en liten svensk håla som man aldrig lämnat. Ni har aldrig tänkt tanken att det ska bli bättre, ni har ingen tåga i er utan trivs som offerkoftor och skriver ibland på FB.
Expo har större förtroende hos mig än du. Och då är jag ändå född i Danderyd och Höger sedan 5-årsåldern och hatar extrem-vänstern. Men jag hatar dumhet ännu mer.