2025-11-26, 07:54
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Hej Bullen,

Alla kvinnor jag mött i mitt liv har haft ett, enligt mig, överdrivet intresse för inredning.

Jag har bara varit tillsammans med svenska tjejer så det är svårt för mig att säga om utländska damer har samma fäbless som de svenska.

Jag förstår att det antagligen har något att göra med något intuitivt, som när honan hos fåglarna samlar pinnar för att bygga bo inför barnafödande. Men teorin faller lite när det verkar finnas ett lika stort intresse för inredning hela livet ut för kvinnor, och inte bara runt åren det ska födas barn.

Fråga 1: Har svenska kvinnor ett ohälsosamt förhållande till inredning när det stup i kvarten ska ändras eller köpas till i bostaden?

Fråga 2: Besitter ickesvenska damer samma maniska beteende vad gäller, att aldrg riktigt vara nöjd med bostaden?

P.s) Ett bra tips för att locka fler damer till Tinderprofilen är, att skriva att du söker en inredningsintresserad dam - det borde täcka in 98,5% av underlaget. D.s.
Citera
2025-11-26, 08:06
Medlem
Belters avatar
Märkligt att du hakar upp dig på en sån skitsak. Du borde intressera dig för något annat.
Citera
2025-11-26, 08:36
Medlem
PuffOchPiffs avatar
Jag har också ett stort intresse för inredning då jag vill trivas 100% i mitt hem. Det är inte så att jag surfar på sådana sajter dagligen eller söker inspiration på Instagram eller någon influencer eller så, men ska jag köpa något nytt så ger jag mig inte förrän jag hittat exakt rätt bord, soffa, matta eller vad det nu kan vara.

Jag vill trivas där jag bor och känna att det är min stil. Man spenderar ändå en stor del av tillvaron hemma och det är väl inte så konstigt att man är intresserad över hur man har det i sin omgivning?
Citera
2025-11-26, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Hej Bullen,

Alla kvinnor jag mött i mitt liv har haft ett, enligt mig, överdrivet intresse för inredning.

Jag har bara varit tillsammans med svenska tjejer så det är svårt för mig att säga om utländska damer har samma fäbless som de svenska.

Jag förstår att det antagligen har något att göra med något intuitivt, som när honan hos fåglarna samlar pinnar för att bygga bo inför barnafödande. Men teorin faller lite när det verkar finnas ett lika stort intresse för inredning hela livet ut för kvinnor, och inte bara runt åren det ska födas barn.

Fråga 1: Har svenska kvinnor ett ohälsosamt förhållande till inredning när det stup i kvarten ska ändras eller köpas till i bostaden?

Fråga 2: Besitter ickesvenska damer samma maniska beteende vad gäller, att aldrg riktigt vara nöjd med bostaden?

P.s) Ett bra tips för att locka fler damer till Tinderprofilen är, att skriva att du söker en inredningsintresserad dam - det borde täcka in 98,5% av underlaget. D.s.

Vill påstå att det är ett svenskt eller nordiskt beteende!
Tycker att det är ganska enkelt möblerat när man är utomlands,
Ställs inte samma krav där inte,
Man möblerar o sen är det bra med det!
Citera
2025-11-26, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuffOchPiff
Jag har också ett stort intresse för inredning då jag vill trivas 100% i mitt hem. Det är inte så att jag surfar på sådana sajter dagligen eller söker inspiration på Instagram eller någon influencer eller så, men ska jag köpa något nytt så ger jag mig inte förrän jag hittat exakt rätt bord, soffa, matta eller vad det nu kan vara.

Jag vill trivas där jag bor och känna att det är min stil. Man spenderar ändå en stor del av tillvaron hemma och det är väl inte så konstigt att man är intresserad över hur man har det i sin omgivning?

Men där är dom som köper nytt så fort det kommer någon ny produkt!
Då trivs man aldrig! Då har man kanske andra problem man kunde söka hjälp för eventuellt.
Citera
2025-11-26, 09:27
Medlem
Blaskas avatar
Det är klockrent att kvinnan vill göra fint hemma. Jag stormtrivs med den fördelningen.
Citera
2025-11-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Hej Bullen,

Bra tinder-tips skratt
Ja en del ska onekligen möblera om och köpa nytt hela tiden. Kanske nåt i livet som inte är bra och så kanaliseras det den vägen? El tycker man bara det är roligt. Finns ju ett stort utbud av inredning. Icke-svenskar kanske inte gör detta i samma utsträckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in